Jump to content

Featured Replies

Posted

Jakies porady jak przyspieszyc glossy reflection w vray? W mentalu licza sie super szybko a w vray to juz wartosc 0,8 dlawi strasznie rendering. Oczywiscie mozna poobnizac sample ale to juz nie bedzie widac nic procz ziarna :P. Interpolacja w materialach tez nie daje efektu bo daje calkiem niepoprawne efekty odbic i nie wyglada to zaciekawie (lepiej juz wyglada ziarno dajace prawidlowego reflecta niz gladkie niewiadomo co).

 

Wsumie przez ten czas jakos zylem z tym wolnym glossy ale mysle ze starzy wyjadacze maja pare ciekawych rad. Jest jeszcze jakis przyspieszac jak "use ligh cache for glossy rays"?

  • Replies 8
  • Views 975
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jak masz 0,8 to juz warto wlaczyc interpolacje, opcje:

Interpolate reflection / interpolate refraction

wtedy nisko (ostatnia zakladka w opcjach materialu) mozesz ustawic parametry interpolacji

 

light cache troche przyspiesza glossy, ale nie tak bardzo jak interpolacja

Jeżeli masz dużo materiałów tego typu w scenie i spowolnienie jest spowodowane odbijaniem odbić, to można oprócz zmiany reflection depth użyć materiału typu override. W slot reflection dajemy wtedy uproszczony materiał (albo interpolacja, albo wyłączone odbicia, albo bardzo niski sampling). Zawsze pozostaje opcja wyplucia odbić jako elementu i ręczne pozbycie się ziarna jeżeli to ma być still. Zresztą do stilla polecam tak czy inaczej składanie go z elementów vrayowskich.

  • Author

Hynol ciekawe podejscie do sprawy musze to wyprobowac. Dzieki dziekowa i jeszcze raz dzieki.

 

A no i reput oczywiscie

 

edit: you must spread bla bla kurde nie moge :(

Luzik. Przecież nie o to chodzi żeby repa dostać ;). Daj znać jak wyszło. Jakby coś to jeszcze może się coś wymyśli.

jeżeli korzystasz z light cashe to jest tam w nim do zaznaczenia pole żeby LC wzięło glossy rays na siebie, bardzo przyśpiesza z tego co pamiętam

jeżeli korzystasz z light cashe to jest tam w nim do zaznaczenia pole żeby LC wzięło glossy rays na siebie, bardzo przyśpiesza z tego co pamiętam

 

no tutaj bym polemizowal czy duzo, LC cacheuje jeden poziom odbic, jak wszystko sie

odbija we wszytkim to tak srednio sie przyspiesza

 

na pewno w gre wchodza wszystkie mozliwe fake'i, czyli:

- material override w GI

- reflection material override

- reflection interpolation

- glossy rays akcelerowane przez LC

 

wszystko naraz pozwoli utrzymac czasy w ryzach

  • Author

o reflection interpolation i glossy rays akcelerowane przez LC pisalem juz w pierwszym poscie wiec nie ma sensu tego samego pisac

o reflection interpolation i glossy rays akcelerowane przez LC pisalem juz w pierwszym poscie wiec nie ma sensu tego samego pisac

 

no to jak widzisz, duzo wiecej ci nie zostalo do wyboru :(

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy