ZjedzKota Napisano 13 Wrzesień 2009 Share Napisano 13 Wrzesień 2009 (edytowane) Witam wszystkich użytkowników tego forum :) Ostatnio pojawiła mi się możliwość sprzedaży kilku moich modeli - głównie chodzi o broń białą. Limit fejsów wynosi 500. Gladius którego wam właśnie prezentuję (patrz: załączniki) ma ich 428 więc się mieszczę. Mam jednak kilka problemów i pytań, bo nigdy jeszcze nie tworzyłem modeli na potrzeby silnika graficznego jakiejś gry. Tak więc pytanie 1 dotyczy mojej siatki, która zaprezentowana jest w załączniku r_02.jpg. Czy nadaje się ona do gry? Czy nie jest zbyt nie regularna? Słyszałem też gdzieś że na potrzeby gier trzeba tworzyć z trójkątów, to prawda? Drugie pytanie dotyczy załącznika o nazwie r_04.jpg na którym są widoczne fejsy klingi, których nie będzie widać - czy takie fejsy mogę usówać? A jeśli tak, to czy nie wystąpią później błędy, jeśli oddzielne elementy miecza nie będą miały pozamykanych brył? Narazie tyle moich być może banalnych pytań. Zapewne nasunie mi się ich kilka w dalszym etapie produkcji. Z góry dziękuję wam za odpowiedź. Pozdrawiam EDIT: Przypomniało mi się jeszcze jedno pytanie, które nie daje mi spokoju. Jeśli korzystam z Blendera, i model wyeksportuję do pliku 3ds max, lub innego komercyjnego programu, to czy mogę taki plik sprzedać? Pozdro Edytowane 13 Wrzesień 2009 przez ZjedzKota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 13 Wrzesień 2009 Share Napisano 13 Wrzesień 2009 Niby się mieści w polycouncie ale nawet taki prosty model można odchudzić i detal dać na teksturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZjedzKota Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 13 Wrzesień 2009 Model nie jest jeszcze skończony, z powodu moich wątpliwości opisanych w pierwszym poście, ale dzięki za odpowiedź ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xardas 666 Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 hmm to wszystko zależy od tego do jakiej gry to ba być bo na przykład w Gothicu ilość poligonów jest kluczowa więc obiekty muszą być nie skromne ale przemyślane a ja też pracuje w Blenderze i bronie takiego typu jeśli mają iść np do moda to robie z najmniejszą ilością poli czyli max to 200 no ale jak powiedziałem to zależy jaka gra na jakim śliniku więc w ogóle było by lepiej żebyś robił te modele mieczy z mniejszą ilością poli ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZjedzKota Napisano 14 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Panowie, chyba mnie nie rozumiecie :P poly może być maksymalnie 500 więc jest ok, chodzi mi tylko o ewentualne problemy z nie pozamykanymi bryłami itp :) Interesuje mnie też kwestia sprzedaży plików 3ds max wyeksportowanych z blendera. Może będzie łatwiej jeśli doradzicie mi jakiś silnik graficzny (w miarę tani), to będę testował sam - próbowałem nawet z silnikiem Gothica I, ale jest już nieco nieświeży, a mój komputer nie bardzo lubi sie ze Spacerem :P Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graphic Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Ja się nie znam ale zajmę glos;] To, że limit masz 500 nie znaczy, że nie musisz optymalizować siatki. Masz za dużo niepotrzebnych podziałów, które nie wnoszą żadnego detalu do modelu. Lepiej zoptymalizować siatę i pobawić się detalem na texturze. Ogólna zasada to nie robić siatki z wieloboków ( więcej niż 4), choć są silniki które same optymalizują siatkę robiąc z wszystkiego trójkąty. Co do sprzedaży modeli to można w .obj wrzucić i gra muzyka. Pytanie tylko kto takie modele kupuje? Pytam bo sam jestem ciekaw;] aaaaaaaaa jeszcze silnik.. ogre jest za free po co kupować? Z reszta silnik to nie jest 100 zł:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZjedzKota Napisano 14 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 14 Wrzesień 2009 @graphic: dzięki za odpowiedź :) Co do ogre to nie jestem jakoś pewien, bo moje zdolności programistyczne nie wykraczają poza podstawy VB i php. A modele chce ode mnie kupic grupka wykształconych górników (chyba po AGH ale nie jestem pewien), którzy coś tam sobie tworzą amatorsko - robię to dla nich w ramach "eksperymentu", bo ani ja nie jestem trzy-de majster, ani pieniądze które dają nie są wielkie :P PS: jeśli przerobię siatkę na trisy, to czy silnik dalej może mieć do mnie żal za nie domknięte bryły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graphic Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Wszystko zależy myślę od silnika. Ja robię obiekty nie zamknięte i przyjmuje;] Ale ja się nie znam, jest tu wielu pro elo;] Niech się wypowiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efka Napisano 16 Wrzesień 2009 Share Napisano 16 Wrzesień 2009 Osobiscie mialam do czynienia z dwoma silnikami - Ogre3d oraz Unity3d. Eksport obiektow do ogra byl dosc upierdliwy, Unity lykal fbx i byl przyjazniejszy. Ale za to bardziej skomplikowane programowanie bylo w nim niedorobione ze wzgledu na brak debuggera i pare innych rzeczy (nie moja dzialka w sumie ale programista duzo na to marudzil). Opierajac swoje nieduze doswiadczenie na tych dwoch silnikach: - Nie ma potrzeby robic siatki w trojkatach bo silnik sam sobie to podzieli jak bedzie potrzebowal (ale fakt ze karty graficzne pracuja na trojkatach wiec w ktoryms momencie dzielenie nastapi). - Otwarte obiekty nie byly problemem i sadze ze nie ma to zwiazku z tym czy siatka jest z trisow czy czegokolwiek innego. Na trzecie pytanie niestety nie odpowiem bo modeli nie sprzedawalam. Na logike latwiej bedzie sprzedac bardziej uniwersalny format jakim jest na przyklad obj. Popre jednak poprzednie wypowiedzi sugerujace optymalizacje siatki. Limit limitem ale jesli czegos nie widac to po co to liczyc/rysowac? 100 trisow zazwyczaj roznicy nie robi (zazwyczaj, bo to zalezy od tego na jakim silniku i platformie obiekt bedzie uzywany), ale chodzi tez o nawyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ofca Napisano 16 Wrzesień 2009 Share Napisano 16 Wrzesień 2009 w nieco wrazliwych miejscach lepiej pociac na trisy, bo czasami exporter potnie nie tak jak trzeba. nie spotkalem sie z problemami z otwartymi obiektami, a lepiej je robic bo czasami mozna zaoszczedzic trisow ( tak tak ! optymalizacja gora! [Tribute to Poraszek :( ] ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się