Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy jest możliwość oświetlania sceny w mentalu tak aby cienie były zależne bezpośrednio od mapy hdr? W vray'u jest do tego domelight i wszystko działa jak należy:

iblvray.th.jpg

A w mentalu próbowałem przez skylight i nie ma cienia od mapy hdr:

hdrimental.th.jpg

Jak uzyskać pełne oświetlenie IBL w mentalu?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Edytowane przez szczery

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 957
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No właśnie... czemu jeszcze nie uprościli tej sprawy :) ?

Oczywiście, że możesz to kontrolować, wymaga to sporo czasu w ustawieniach samego FG, który jest odpowiedzialny za cieniowanie z HDR'ki... musisz dać spore nastawy.

Baw się przedewszystkim interpolacją ray'sów...

Nie wiem jakiego mr'a używasz, ale spod max'a 9'tki i wyżej baw się 2 parametrami:

1) Interpolate Over Num

2) Number of Rays

 

1 opcja jak już pewnie wiesz, jest odpowiedzialna z interpolacje shadingu w scenie im wartość niższa tym shading dokładniejszy

 

2 opcja odpowiada za ilość wyrzucanych raysów w scenę, możesz ją też nazwać samplingiem shadingu.

 

Najlepiej jak pierwszej wartości nadasz liczbę 0 a rays'ów dasz od 100 - 300.

Miłej zabawy.

Napisano
  • Autor

Faktycznie, wystarczyło podnieść nieco parametry FG i zamiast ściemnienia pod obiektem pojawił się pożądany cień. Wielkie dzięki za odpowiedź. Pozostaje mi wręczyć Ci pkt reputacji :)

Pozdrawiam!

Napisano

;)

fakt, faktem... trzeba się napocić. Ale efekty dobre daje.

 

hdri1.jpg

Density: 2

Rays: 200

Interpolation: 0

Czas: 40 min.

640x480

 

Pozdro

Napisano

piknie :) choć 40 minut na czajnik to...no ale nie da się inaczej.

Nie wiem czy silniki takie jak FryRender czy Maxwell nie poradziły by sobie z tematem szybciej. Warto by też rzucić okiem na cienie z hdri w Modo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności