Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam:)

 

Mój problem jest bardzo prosty jednak nie radzę sobie z nim.

Nie mam już siły bo nie rozumiem dlaczego nie mogę tego zrobić tak jak należy.

 

Otóż chciałem poćwiczyć materiały według tego tutoriala

Jednak stanąłem w punkcie gdzie rozciąga mi teksturkę na tej zwiniętej formie a na kuli nie daje wogóle teksturki.

Cały czas niby były tym samym materiałem. Na screenshocie jest pokazana różnica bo już próbowałem wszystkiego. Chciałbym aby kula miała żłobienia. Ustawiałem różnie różne parametry i nie mogę sobie z tym poradzić:(

Jak zwinięta forma reaguje na to tak kula wogóle. Nie rozumiem tego.

 

Czy byłby w stanie mi ktoś to w sposób jasny wyjaśnić? Zaznaczam iż dopiero zaczynam się bawić maxem. Co prawda miałem parę podejść ale zazwyczaj mnie zniechęcał. Teraz się zawziąłem. Jednak nie mam na to pomysłu:(

Dlaczego zwiniętą formę rozciąga? Jak zmienię parametr "tilling" to pokazuje mi wtedy łączenia. Teksturę wykonałem w rozdzielczości 3000x3000.

 

Tutaj mój screen.

 

 

Pozdrawiam:)

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 797
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze to twoja tekstura powinna być porządnie zrobiona. Jeżeli widzisz szwy na jej krawędziach to tak niestety nie jest. Jak robisz tilling to nie dawaj tych samych parametrów co w tutku bo on dotyczył chyba kuli. Dla torus knota Tilling U powinieneś mieć większy. Jak ustawisz już bitmapkę w kanale diffuse to copy do kanału bump i wymień ją na tą właściwą czyli bump mapę. Dzięki temu wiadomo, że będą się pokrywały.

Napisano

Dziękuję Ci serdecznie:)

Poustawiałem każde osobno:)

Dzięki Tobie zrozumiałem tą "całą" mechanikę:)

 

Pozdrawiam Cię serdecznie;)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności