Napisano 15 Wrzesień 200915 l czy ktos zna metode na export jointow do geometrii ?, 3dmax pozwala to zrobic poprostu fbx'em, ale w mayi nie znalazłem nigdzie takiej opcji
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Autor that's simple:skończyłem własnie skinować postać, gotowy szkielet uzmysłowił mi kilka błedów na siatce, ale mesh wole poprawiać w zbrushu, dlatego przydałby mi sie wzor rigu wyrzucony do geometrii,zapięty w tle jako subtool.
Napisano 15 Wrzesień 200915 l misiu, jest gdzies skrypt na highend3d, ktory pod jointy podpina z automatu geometrie. te mozesz sobie pozniej wypluc do ZB. Tylko zabij mnie, ale nie pamietam jak sie nazywa ;)
Napisano 15 Wrzesień 200915 l będzie problem. highend nie nazywa się już highend, a wyszukiwarka skryptów nie działa...
Napisano 16 Wrzesień 200915 l if(`window -exists "addGeoWindow"`) deleteUI "addGeoWindow"; if(`windowPref -exists "addGeoWindow"`) windowPref -r "addGeoWindow"; // Prepare the UI window -rtf true -title "Add geometry to selected." addGeoWindow; columnLayout -rowSpacing 5 addGeoControlColumn1; text -label "Geometry Orientation"; separator -ann "Geometry Orientation" -w 250; radioCollection addGeoRadioGrp1; rowLayout -numberOfColumns 3 addGeoControlRow1; radioButton -label "+X" posX; radioButton -label "+Y" posY; radioButton -label "+Z" posZ; setParent ..; rowLayout -numberOfColumns 3 addGeoControlRow2; radioButton -label "-X" negX; radioButton -label "-Y" negY; radioButton -label "-Z" negZ; setParent ..; separator -w 250; button -c "addGeoPrep" -label "Create"; setParent ..; showWindow addGeoWindow; radioCollection -e -sl posX addGeoRadioGrp1; // Preparation phase global proc addGeoPrep(){ $sel = `ls -sl`; string $a; float $length; // See if we have anything selected if (size($sel) == 0){ error "Select a target"; } // Recurence trough selection for($a in $sel){ $child = `listRelatives -c $a`; if (size($child) > 0 && nodeType($child[0]) == "joint"){ // If the target is a joint calculate the length float $componentX = `getAttr ($child[0] + ".tx")`; float $componentY = `getAttr ($child[0] + ".ty")`; float $componentZ = `getAttr ($child[0] + ".tz")`; $length = `mag (>)`; } else { // If not - set length to 1 $length = 1; } // Read values float $width = `getAttr ($a + ".radius")`; //float $rad = `floatSliderGrp -q -value "FKradius"`; string $orient = `radioCollection -q -sl addGeoRadioGrp1`; addGeo( $width, $length, $a, $orient); // Make the main function } } global proc string addGeo ( float $width, float $height, string $targetName, string $orient) { $mesh = `polyCube -w $width -d $width-h $height -n ($targetName + "_joint_geo")`; setAttr ($mesh[0] + ".translateY") ($height / 2); xform -ws -piv 0 0 0 $mesh[0]; if ($orient == "posX"){ setAttr ($mesh[0] + ".rotateZ") -90; makeIdentity -apply true -t 1 -r 1 -s 1 -n 0 $mesh[0]; } if ($orient == "negX"){ setAttr ($mesh[0] + ".rotateZ") 90; makeIdentity -apply true -t 1 -r 1 -s 1 -n 0 $mesh[0]; } if ($orient == "negY"){ setAttr ($mesh[0] + ".rotateZ") 180; makeIdentity -apply true -t 1 -r 1 -s 1 -n 0 $mesh[0]; } if ($orient == "posZ"){ setAttr ($mesh[0] + ".rotateX") 90; makeIdentity -apply true -t 1 -r 1 -s 1 -n 0 $mesh[0]; } if ($orient == "negZ"){ setAttr ($mesh[0] + ".rotateZ") -90; makeIdentity -apply true -t 1 -r 1 -s 1 -n 0 $mesh[0]; } copyMatrixAddGeo($targetName, $mesh[0], 1); // constraint the scale to the .translateX attribute of a bone $child = `listRelatives -c $targetName`; if (`objExists($child[0])`){ $multDiv = `createNode -n ($mesh[0] + "_multDiv") multiplyDivide`; setAttr ($multDiv + ".input2X") (`getAttr ($child[0] + ".translateX")`); connectAttr ($child[0] + ".translateX") ($multDiv + ".input1X"); setAttr ($multDiv + ".operation") 2; connectAttr ($multDiv + ".outputX") ($mesh[0] + ".scaleX"); } parent $mesh[0] $targetName; // return the mesh name return $mesh[0]; } global proc copyMatrixAddGeo( string $sourceObj, string $targetObj, int $worldSpace){ string $command; float $sourceMatrix[]; if($worldSpace == 1){ $sourceMatrix = `xform -q -ws -m $sourceObj`; $command = "xform -ws -m "; } else { $sourceMatrix = `xform -q -os -m $sourceObj`; $command = "xform -os -m "; } string $matrix; string $a; for($a in $sourceMatrix){ $matrix += $a; $matrix += " "; } $command += $matrix; $command += $targetObj; eval($command); } Dawno tego narzedzia nie uzywalem ale powinno ci pomoc. Dodaje do zaznaczonych jointow geometrie (nie dziala na pelnej hierarhii wiec musisz sobie pozaznaczac wszystkie jointy ktore chcesz tym potraktowac. To co napisze ponizej pisze "z dyni" wiec moge sie pomylic ale: $sel = `ls -sl -l`; selectHierarhy($sel[size($sel) - 1]); proc selectHierarhy (string $obj){ $children = `listRelatives -c -f $obj`; for ($child in $children){ if ((`nodeType($child)`) == "joint"){ select -add $child; selectHierarhy($child); } } } Ten kod powinien zaznaczac wszystkie jointy w hierarchii. Musisz sprawdzic czy dziala wogole. Pozdrowki
Napisano 16 Wrzesień 200915 l Autor dzięki ludzie, Kroopson rządzisz , skrypt działa mniej więcej tak jak chciałem, dzięki wielkie, pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto