Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hejo!

Kolejna rzecz której się uczę to normal mapy. Kolega który siedzi na blenderze mówi ze z robieniem UVWków jest tak, że zawsze wyjdzie jakiś widoczny na modelu seam. Sugeruje abym używał narzędzie, które w blenderze nazywa się PROJECT PAINT. Zamalowywanie seamów na modelu czy coś takiego. Domyślam się, że w 3dsMaxie na którym pracuje odpowiednikiem jest modyfikator Projection a w nim Project Mapping? Jeśli tak, czy poratujecie jakimś tutorialem jak radzić sobie z widocznymi szwami za pomocą tego narzędzia lub innego czy dobrej metody...?

 

Dodam ze moim celem jest nauka modelowania i teksturowania do gier.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki. Ale chciałbym to zrobić w maxie bez jakiś dodatków i chciałem wiedziec czy jest taka mozliwość...?

Napisano

W maxie 2010 jest taka zabawka do malowanie w viewporcie-viewport canvas.Można w tym zamalowąc szwy clone brushem jak się uprzesz;).Aczkolwiek wygodniej będzie na pewno w bodypaincie,albo modele highpoly w zbrushu albo mudboxie.Szwy można zresztą zamalowac i w photoshopie:)

Modyfikator projection to raczej do normal mapek tworzenia,raczej nie ma wiele wspólnego z usuwaniem seamów na texturkach.

 

Tutaj jest bardzo fajny tutorial -modelowanie noża od highpoly,przez normal mapy,lowpoly i tekstury:

 

http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/next-gen-weapon-creation-day-1-the-high-poly-model/

Napisano
  • Autor

Dzięki, pomocne! Ale kolejne pluginy lub inne programy. Coraz bardziej się przekonuje, że ten max to studnia bez dna i samodzielny jest do niczego. W planach przejście na blendera...

 

Będę ćwiczył, dzięki Mafi...

Napisano

Cóż,w blenderze też wszystkiego nie zrobisz.Jeśli chcesz robić modele postaci do gier to i tak w końcu będziesz musiał nauczyć się zbrusha albo mudboxa.W blenderze istnieje jakaś namiastka sculptu ale nie ma nawet porównania z wyżej wymienionymi.

Viewport canvas w maxie to nie plugin,jest w standarcie.Ale jak napisałem to raczej zabawka szwy tym zamalujesz ale i tak będziesz musiał poprawić w programie 2d.Co do texturowania w blenderze to tam też nie zrobisz tego idealnie-od tego jest photoshop czy gimp(jak wolisz darmowy).

Jedyny naprawdę dobry program do malowania textur w 3d to bodypaint.Jak koniecznie chcesz program 3d z malowaniem to wybierz cinema4d-bodypaint zintegrowany.

 

Pozdr:)

Napisano
  • Autor

Znaczy jasne, nie ma programu dobrego do wszystkiego. Ale ostatnio w obecnej pracy potrzebowaliśmy trochę realnego płynu i troszkę fizyki. Blender ma fluidy a max co? Wydatek na Real Flow. Teraz wychodzi Blender 2.50 który zje maxa płomieniami gazem i innymi cząsteczkowymi dodatkami i to za darmo :| trochę żal.

 

Wracając do tematu, ja tego kurcze jeszcze nie ogarniam, chyba za duży rozbieg wziąłem, więc najpierw naucze się dobre modele robić, potem ich uvki a potem reszta.

 

Co do ZBrush'a to już łyknąłem trochę, już tam coś robiłem. Nawet swoją pierwszą normalkę dziś wypaliłem :D (w xnormal bo ZB robi to wieki!) Tak że powoli do przodu.

 

Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc.

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności