Godzil Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Hejo! Kolejna rzecz której się uczę to normal mapy. Kolega który siedzi na blenderze mówi ze z robieniem UVWków jest tak, że zawsze wyjdzie jakiś widoczny na modelu seam. Sugeruje abym używał narzędzie, które w blenderze nazywa się PROJECT PAINT. Zamalowywanie seamów na modelu czy coś takiego. Domyślam się, że w 3dsMaxie na którym pracuje odpowiednikiem jest modyfikator Projection a w nim Project Mapping? Jeśli tak, czy poratujecie jakimś tutorialem jak radzić sobie z widocznymi szwami za pomocą tego narzędzia lub innego czy dobrej metody...? Dodam ze moim celem jest nauka modelowania i teksturowania do gier. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Godzil Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Napisano 24 Wrzesień 2009 Dzięki. Ale chciałbym to zrobić w maxie bez jakiś dodatków i chciałem wiedziec czy jest taka mozliwość...?
mafida Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 W maxie 2010 jest taka zabawka do malowanie w viewporcie-viewport canvas.Można w tym zamalowąc szwy clone brushem jak się uprzesz;).Aczkolwiek wygodniej będzie na pewno w bodypaincie,albo modele highpoly w zbrushu albo mudboxie.Szwy można zresztą zamalowac i w photoshopie:) Modyfikator projection to raczej do normal mapek tworzenia,raczej nie ma wiele wspólnego z usuwaniem seamów na texturkach. Tutaj jest bardzo fajny tutorial -modelowanie noża od highpoly,przez normal mapy,lowpoly i tekstury: http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/next-gen-weapon-creation-day-1-the-high-poly-model/
Godzil Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Napisano 24 Wrzesień 2009 Dzięki, pomocne! Ale kolejne pluginy lub inne programy. Coraz bardziej się przekonuje, że ten max to studnia bez dna i samodzielny jest do niczego. W planach przejście na blendera... Będę ćwiczył, dzięki Mafi...
mafida Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Cóż,w blenderze też wszystkiego nie zrobisz.Jeśli chcesz robić modele postaci do gier to i tak w końcu będziesz musiał nauczyć się zbrusha albo mudboxa.W blenderze istnieje jakaś namiastka sculptu ale nie ma nawet porównania z wyżej wymienionymi. Viewport canvas w maxie to nie plugin,jest w standarcie.Ale jak napisałem to raczej zabawka szwy tym zamalujesz ale i tak będziesz musiał poprawić w programie 2d.Co do texturowania w blenderze to tam też nie zrobisz tego idealnie-od tego jest photoshop czy gimp(jak wolisz darmowy). Jedyny naprawdę dobry program do malowania textur w 3d to bodypaint.Jak koniecznie chcesz program 3d z malowaniem to wybierz cinema4d-bodypaint zintegrowany. Pozdr:)
Godzil Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Napisano 24 Wrzesień 2009 Znaczy jasne, nie ma programu dobrego do wszystkiego. Ale ostatnio w obecnej pracy potrzebowaliśmy trochę realnego płynu i troszkę fizyki. Blender ma fluidy a max co? Wydatek na Real Flow. Teraz wychodzi Blender 2.50 który zje maxa płomieniami gazem i innymi cząsteczkowymi dodatkami i to za darmo :| trochę żal. Wracając do tematu, ja tego kurcze jeszcze nie ogarniam, chyba za duży rozbieg wziąłem, więc najpierw naucze się dobre modele robić, potem ich uvki a potem reszta. Co do ZBrush'a to już łyknąłem trochę, już tam coś robiłem. Nawet swoją pierwszą normalkę dziś wypaliłem :D (w xnormal bo ZB robi to wieki!) Tak że powoli do przodu. Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się