Napisano 24 Wrzesień 200915 l Hejo! Kolejna rzecz której się uczę to normal mapy. Kolega który siedzi na blenderze mówi ze z robieniem UVWków jest tak, że zawsze wyjdzie jakiś widoczny na modelu seam. Sugeruje abym używał narzędzie, które w blenderze nazywa się PROJECT PAINT. Zamalowywanie seamów na modelu czy coś takiego. Domyślam się, że w 3dsMaxie na którym pracuje odpowiednikiem jest modyfikator Projection a w nim Project Mapping? Jeśli tak, czy poratujecie jakimś tutorialem jak radzić sobie z widocznymi szwami za pomocą tego narzędzia lub innego czy dobrej metody...? Dodam ze moim celem jest nauka modelowania i teksturowania do gier. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Napisano 24 Wrzesień 200915 l Autor Dzięki. Ale chciałbym to zrobić w maxie bez jakiś dodatków i chciałem wiedziec czy jest taka mozliwość...?
Napisano 24 Wrzesień 200915 l W maxie 2010 jest taka zabawka do malowanie w viewporcie-viewport canvas.Można w tym zamalowąc szwy clone brushem jak się uprzesz;).Aczkolwiek wygodniej będzie na pewno w bodypaincie,albo modele highpoly w zbrushu albo mudboxie.Szwy można zresztą zamalowac i w photoshopie:) Modyfikator projection to raczej do normal mapek tworzenia,raczej nie ma wiele wspólnego z usuwaniem seamów na texturkach. Tutaj jest bardzo fajny tutorial -modelowanie noża od highpoly,przez normal mapy,lowpoly i tekstury: http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/next-gen-weapon-creation-day-1-the-high-poly-model/
Napisano 24 Wrzesień 200915 l Autor Dzięki, pomocne! Ale kolejne pluginy lub inne programy. Coraz bardziej się przekonuje, że ten max to studnia bez dna i samodzielny jest do niczego. W planach przejście na blendera... Będę ćwiczył, dzięki Mafi...
Napisano 24 Wrzesień 200915 l Cóż,w blenderze też wszystkiego nie zrobisz.Jeśli chcesz robić modele postaci do gier to i tak w końcu będziesz musiał nauczyć się zbrusha albo mudboxa.W blenderze istnieje jakaś namiastka sculptu ale nie ma nawet porównania z wyżej wymienionymi. Viewport canvas w maxie to nie plugin,jest w standarcie.Ale jak napisałem to raczej zabawka szwy tym zamalujesz ale i tak będziesz musiał poprawić w programie 2d.Co do texturowania w blenderze to tam też nie zrobisz tego idealnie-od tego jest photoshop czy gimp(jak wolisz darmowy). Jedyny naprawdę dobry program do malowania textur w 3d to bodypaint.Jak koniecznie chcesz program 3d z malowaniem to wybierz cinema4d-bodypaint zintegrowany. Pozdr:)
Napisano 24 Wrzesień 200915 l Autor Znaczy jasne, nie ma programu dobrego do wszystkiego. Ale ostatnio w obecnej pracy potrzebowaliśmy trochę realnego płynu i troszkę fizyki. Blender ma fluidy a max co? Wydatek na Real Flow. Teraz wychodzi Blender 2.50 który zje maxa płomieniami gazem i innymi cząsteczkowymi dodatkami i to za darmo :| trochę żal. Wracając do tematu, ja tego kurcze jeszcze nie ogarniam, chyba za duży rozbieg wziąłem, więc najpierw naucze się dobre modele robić, potem ich uvki a potem reszta. Co do ZBrush'a to już łyknąłem trochę, już tam coś robiłem. Nawet swoją pierwszą normalkę dziś wypaliłem :D (w xnormal bo ZB robi to wieki!) Tak że powoli do przodu. Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc. Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto