Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich.

To moja pierwsza próba wizualizacji pomieszczenia - wybór padł na kuchnię. To jest render testowy - jednak już na tym etapie chciałbym usłyszeć od Was porady/krytykę/opinie/uwagi. Wiele przedmiotów jeszcze dorobię. Część kuchenna na podłodze ma korek, reszta panele.

 

Soft XSI 7,01 (Mental ray)

 

Pozdrawiam

wiz01prev01.jpg

Edytowane przez mathart
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

fajnie fajnie sie zapowiada :)) mysle ze jak dopicujesz wiecej przedmiotow to pracka napbierze kolorkow :), troche zieleni tez sie przyda i bedzie gites :)) fakt, troche odejscie od swiecących chromem kuchni ktore juz tu nie raz byly przedstawiane ^^

Napisano

Krytyka:

- straszne zęby - aliasing

- teksturki nieprzyjemne

- materiały - jakie materiały ?

- kamera tak ustawiona, że trzeba przysunąć nos do samego monitora żeby wszystko było prosto.

 

Pracuj dalej może coś z tego będzie.

Napisano

indian:

 

Na podłodze niestety musi leżeć korek - odzwierciedlam własną kuchnię i chcę aby zgadzała się z oryginałem. Może korek nie wygląda szałowo - ale jest mega praktyczny w takiej kuchni, nic się nie stłucze/ciepły nie widać paprochów ;) tak czy inaczej faktem jest, że muszę ją jeszcze dopracować.

Ciesze się, że Ci się podoba.

 

Areien:

 

Będzie i obficie i zielono - miło, że widzisz potencjał.

 

dac77:

 

" - straszne zęby - aliasing " - render próbny - w wersji finalnej będzie żyleta.

" - teksturki nieprzyjemne "- co masz na myśli, pisząc nieprzyjemne ? Może podpowiesz, w którą stronę je uprzyjemnić ?

"- materiały - jakie materiały ?" - nie rozumiem, a chciałbym...

"- kamera tak ustawiona, że trzeba przysunąć nos do samego monitora żeby wszystko było prosto." - jaką kamerę radziłbyś zastosować do tego typu pomieszczenia i gdzie najlepiej ją ustawić, aby pokazywała najwięcej? Czy lepiej przedstawiać w kilku niejednoznacznych ujęciach ?

 

WAKi:

 

kurde a miało być staro-angielsko ;)

 

 

dzięki za odpowiedzi - rano wrzucę up'a.

Napisano

Kamera w wizualizacjach wnętrz to zawsze problem, ale można sobie poradzić ustawiając ją w wejściu albo w rogu. Zresztą można też stosować fotorealistyczne shadery lens dla kamer w XSI które mogą pomóc w pozbyciu się tego ciągnięcia po rogach.

Napisano
Kamera w wizualizacjach wnętrz to zawsze problem, ale można sobie poradzić ustawiając ją w wejściu albo w rogu. Zresztą można też stosować fotorealistyczne shadery lens dla kamer w XSI które mogą pomóc w pozbyciu się tego ciągnięcia po rogach.

 

 

Jeśli chodzi o lens shadery to, czy w grę wchodzi tylko dopasowanie Fisheye i/lub Bulge ? Czy masz jakiś swój patent, który mógłbyś zdradzić albo poradzić ?

 

Załączam prevkę z poprawioną kamerą - zmniejszyłem ogniskową do 54 vertical. Zmieniłem też trochę korek - lecz nie wygląda on jeszcze finalnie. Zmienione lekko oświetlenie i kilka materiałów.

 

Krok do przodu ?

wiz01prev02.jpg

Napisano

Tu nie trzeba żadnego patentu. Człowiek jest przyzwyczajony do zniekształceń charakterystycznych dla fotografii i telewizji dlatego trzeba dopasować efekty do tych mediów. Ja zwykle używałem wide-angle shadera lens w kamerce, co powoduje ściągnięcie rogów do środka przez co nie widać tych zbyt ostrych kontów, ale zawsze z bardzo delikatnymi ustawieniami. Dobierz tak parametry (kilka testów), żeby ten lewy górny róg szafki nie wyglądał jak ostrze oszczepu ale jak kąt prosty. Ogniskowa może być ale poszukałbym innego miejsca dla kamerki- może trochę w lewo i do góry, a skierować na ten zabytkowy kran. Teraz jest za nisko jakby dziecko patrzyło. Krok jest do przodu ale następne będą trudne - nie wiem czy mi się zdaje czy dałeś jakiś global illumiation. Na tym etapie to za szybko, gdyż do testowania shaderów trzeba kilkadziesiąt renderów testowych, więc muszą być szybkie. Im coś bardziej zjada cykle procesora tym bardziej należy odkładać na puźniej. Kolejność taka: szkic, boxy plus kamerka do testu ujęcia, znowu szkic, znowu boksy, potem modelujesz duże obiekty, ściany, meble, średnie elementy, kilka świateł na razie bez cieni, teksturki color, teksturki bump lub normal i specular, właściwości typu reflection, refraction, anisotropy i glossy, kilka testów, cienie, kilka testów, wyłączamy raytracing i robimy shadery kamerki, dodajemy global illumination na słabych ustawieniach i sprawdzamy jak wychodzi, dodajemy AO, włączmy raytracing, testujemy, dodajemy dużo drobnych obiektów od razu z materiałami, testujemy, podkręcamy jakość i rozdzielczość i pełny render, a potem do postprocesu. Tydzień pracy.

Napisano

Wielkie wielkie dzięki dac77 za to co napisałeś. Bardzo mi to pomoże i teraz i w przyszłości. Od kilku lat zajmuje się grafiką - ale wizualizację pomieszczenia robię, jak już pisałem, po raz pierwszy. Teraz widzę, że zabrałem się za to od d... strony.

 

Reasumując - raz jeszcze dzięki - cofam się o kilkanaście plików wstecz i rozpoczynam pracę według Twoich wskazówek.

Napisano

Piękny inside dac77, podziękowania i ode mnie.

 

Co do pracki, tekstura drewna (szczególnie na blacie) się za bardzo powtarza. Natomiast podobają mi się modele szafek, nie takie "kanciate" jak to się często zdarza.

Napisano

to jak?? bedziesz kontynuowal tą pracke jescze ?? :D koncz ją, męcz sie :)) a bedzie fajnie ;] fakt korek jescze nie powala ale napewno cos wykombinujesz ;)) hehe, wlasnie... skoro angielska kuchnia to moze daruj sobie zasłony - a tym bardziej rolety bo slyszalem ze tam nie mają takich rzeczy bo i tak tam sie po oknach nie patrzy :)) wiec zawsze jakis klimat wprowadzi :)) ale zarazem pustke na oknach wiec zrob jak chcesz :))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności