Skocz do zawartości

shqoopoo

Members
  • Liczba zawartości

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

shqoopoo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

15

Reputacja

  1. Sprawdź, czy nie masz przypadkiem włączonego w opcjach renderingu (F10) przycisku "Fields" (w zakładce z dużym przyciskiem "Render"). Nie wiem do czego jest ta opcja, ale mi daje te efekty, o których mówisz.
  2. Ok, u mnie działało wszystko, więc musiałem coś specjalnie kombinować, żeby to popsuć. Sprawdź, jak są podpięte klawisze ruchu ("logic brick'i"nie widać dobrze na wideo co to u Ciebie jest): powinny być podpięte do szkieletu a nie do siatki.
  3. Jak masz postać, która chodzi, to pewnie masz szkielet, który będzie ją poruszał. Dodaj do niego dodatkową kość reprezentującą miecz (możesz nazwać ją 'miecz'), ale nie deformującą siatki i "przyparentuj" miecz do tej kości (wchodzisz w 'pose mode' dla rig'a, klikasz prawym na siatkę miecza, następnie SHIFT+prawy na kości od miecza, CTRL+P i wybierasz 'Bone'). Miecz będzie podążał za kością. Oczywiście pierw musi być ustawiony w odpowiednim miejscu a kość animowana.
  4. shqoopoo

    Blender-łuski(particles)

    Spróbuj coś takiego: przy zaznaczonym emiterze (pod F7) w particle buttons->phisics->rotation zaznacz "dynamic" i z rozwijanej listy wybierz "normal" (pewnie będziesz musiał poobracać w "Edit mode" oryginalny obiekt łuski) Powinno pomóc.
  5. Najlepiej jakbyś wystawił plik .blend do ściągnięcia, to się z tym uporamy.
  6. Przy otwieraniu plików blend z 2.5 w 2.49 pojawia się komunikat w stylu "otwierasz plik 250,kluczowe informacje zostaną stracone, tak jak np. informacje o animacji, czy kontynuować?" natomiast same modele nie są w żaden sposób uszkadzane (tylko to faktyczne przetestowałem). Jeżeli blender 2.49 się wykłada na otwieraniu pliku 2.5... no mi się to nie zdarzyło. Może coś jest nie tak zainstalowane. Może coś z buildami (masz oficjalnego czy z graficall'a?).
  7. W IPO Edytor możesz dodawać krzywe IPO oraz punkty tych krzywych trzymając CTRL i klikając lewym w edytorze. W opisanym przez ciebie przypadku stworzy się krzywa IPO ale zauważysz, że animowany jest tylko środek obiektu ale nie siatka. Jeżeli chcesz animować siatkę, na której zarzucony cloth simulation, no to od tego służą hook'i i vertex groups. Dodam tylko, że prawdopodobnie będziesz musiał rozbić swój pomysł na dwa ujęcia.
  8. shqoopoo

    problem z niebem

    Podobnie jak dac77 w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy w opcjach materiału(F5) przycisk ZTransp jest włączony, suwak Alphy (pod suwakami kolorów) jest ustawiony na 0.0 oraz czy tekstura jest mapowana zarówno na Col jak i na Alpha w panelu "Map To".
  9. Pisząc "taki model" miałem raczej na myśli taki do Richard Burns Rally, czyli prowadzony przez gracza, na pierwszym planie. Richard Burns Rally wyszedł zdaje się na PS2, XBoxa i PCta, więc w tej gierce nie hulamy stutysięczniakami. Więc sprecyzuję pytanie: może ktoś się orientuje ile mniej więcej trisów mają modele ścigałek do gier klasy Richard Burns Rally?
  10. 14tyś poly czy tri? I pytanie do ogółu: ile taki model może mieć max tri na dzisiejsze standardy/gry? Jakiś czas temu słyszałem, że do 10tyś., ale od tego czasu mogło się pozmieniać.
  11. shqoopoo

    Obiekty:Stare składowisko

    Przyjrzyj się tej rdzy na drzwiach. A raczej farbie wokół niej. Wygląda jakby była machnięta 1cm warstwą. Albo rdza zrobiła tak głęboki wżer. Ale w rzeczywistości nie tak rdza "działa". Problem jest taki, ze nie powinno być jej na nmapie. Albo pozbądź się chociaż tych krawędzi łączących z farbą. przyjrzyj się takim "krzaczkom": http://www.powe.pl/gfx/126p/rdza.jpg
  12. Mi tam się najbardziej podoba Fat Man :) Chyba po prostu lubię post-apokaliptykę... Czekam na tekstury :)
  13. Co do zakrzywień za oknem, może to być problem z IOR. Sprawdź, czy masz ustawione na jakieś 1.55 i czy szkło w oknie jest prawidłowo wymodelowane, czyli czy ma także tylnego face'a.
  14. shqoopoo

    Animacja - blender

    Sposób, o którym piszesz, nie da ci dokładnej animacji. Są na to inne sposoby i jeśli obiekt ma po prostu poruszać się po okręgu to możesz to tak osiągnąć: 1. w centrum okręgu dodaj obiekt EMPTY (SPACE->ADD->EMPTY) 2. zaznacz (prawy myszką) swój obiekt (planetę, cuba, etc.) i dodaj do tego zaznaczenia (SHIFT + prawy) obiekt EMPTY 3. wciśnij CTRL + P i potwierdź "make parent" 4. odsuń swój obiekt na krawędź okręgu 5. zanimuj obracanie się obiektu EMPTY To jest podstawa, aby uzyskać dodatkowe efekty, trzeba jeszcze co-nieco dodać. Pytaj, jak masz więcej pytań.
  15. Więcej polly na bocznych szybach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności