OGLocDogg Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Witam. Chciałbym zrobić model High Poly robota, następnie go pokryć texturą i teraz mam odwieczne pytanie do użytkowników. Jak powinno się modelować np. zaznaczoną na rysunku nogę? Czy moze ona się składać z kilku połączonych ze sobą prostrzych figur, czy może powinienem sie skupić na modelowaniu elemetu używając głównie jednego elementu (np. box czy plane)? Chodzi głównie o te krzywizny bez dodatkowych obiektów jak śruby itp. A jeżeli miałoby to sładać się z kilku obiektów, to później łączyć to wszystko jakąś funkcją/opcją, która ułatwiłaby późniejsze Unwarpowanie i texturowanie? Jeszcze dodatkowe pytanie - jak zaokrąglać krawędzie by miały łagodne zaokrąglenia (tak jak w rzeczywistości nic nie jest ostre), np. delikatnie zaokrąglic BOX'a. Chodzi o jak najlepszą jakość tego zaokrąglenia. Bo meshsmooth bez krawędzi pomocniczych niszczy kształt obiektu, a za każdym razem tworzyć te pomocnicze to troszkę utrudnia pracę. Poniżej zamieszczam obrazek z moją metodą tworzenia: Chciałbym właśnie, by na renderze końcowym nie było widocznych takich "wtapianych" elementów w siebie, tylko by to naturalnie wygladało. Z góry dziękuję z odpowiedź. Pozdrawiam
Lucek Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Ad 2. Funkcja bevel. Ad 1. Może się składać z wielu obiektów,ale modeluj tak, by później mapowanie nie sprawiło problemów.
Rekomendowane odpowiedzi