Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak zrobić w blend 3d, żeby jakiś obiekt poruszał się wokół centrum innego obiektu w stałej odległości.Obiekt ten nie powinien być zwrócony w jego stronę więć =track to= odpada (zresztą próbowałem i niedziała).Nie chodzi mi również zeby poruszł sie po krzywej. Chcę poprostu zaznaczyć =cube= RMB pres G pomachać myszką a ten cube ma okrążać po różnych "orbitach" centrym innego obiektu.

Było by miło gdyby dało się to zrobić tylko za pomącą constreins, bez pomocy armatury.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

bo musisz dać ten constraint do np. empty'ego a dopiero do niego sparentować obiekt który ma się obracać po tych orbitach

 

pobaw się ofsetem, on ustala odległość od mapowanego obiektu

Napisano

daj empty w centrum stałego obiektu, zparentuj ruszany obiekt do empty, i zanimuj obrót empty.

alternatywnie kości z Limit Distance Constraint, z opcją Clamp Region: Surface (wtedy możesz animować pozycję przez G, nie obrót)

Napisano

Problem jest dziwnie sformułowany. Ma w końcu orientować się w kierunku czego? Jeśli ma się kręcić wokół innego obiektu, a nie zmieniać orientacji względem świata to normalny parent plus constrain copy rotation do jakiegoś nieruchomego Empty. Jeżeli ma być w stałej odległości od centrum to constrain limit distance.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

dac77 bawie sie już jakieś 3dni constreins'ami i dopiero teraz zauważyłem opcje limit distance. Oto mi chodziło. Dzięki wszystkim za pomoc

Edytowane przez duff

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności