duff Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Jak zrobić w blend 3d, żeby jakiś obiekt poruszał się wokół centrum innego obiektu w stałej odległości.Obiekt ten nie powinien być zwrócony w jego stronę więć =track to= odpada (zresztą próbowałem i niedziała).Nie chodzi mi również zeby poruszł sie po krzywej. Chcę poprostu zaznaczyć =cube= RMB pres G pomachać myszką a ten cube ma okrążać po różnych "orbitach" centrym innego obiektu. Było by miło gdyby dało się to zrobić tylko za pomącą constreins, bez pomocy armatury.
kellyq Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 shrinkwrap constraint pomoże utrzymać odpowiednią odległość od danego obiektu
duff Napisano 30 Wrzesień 2009 Autor Napisano 30 Wrzesień 2009 Myślałem, że to tylko do ubrań. Jak ustawić opcje, coś tam niby mi wyszło, ale przy okazji zniekształciło siatke
kellyq Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 bo musisz dać ten constraint do np. empty'ego a dopiero do niego sparentować obiekt który ma się obracać po tych orbitach pobaw się ofsetem, on ustala odległość od mapowanego obiektu
Ania Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 daj empty w centrum stałego obiektu, zparentuj ruszany obiekt do empty, i zanimuj obrót empty. alternatywnie kości z Limit Distance Constraint, z opcją Clamp Region: Surface (wtedy możesz animować pozycję przez G, nie obrót)
dac77 Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Problem jest dziwnie sformułowany. Ma w końcu orientować się w kierunku czego? Jeśli ma się kręcić wokół innego obiektu, a nie zmieniać orientacji względem świata to normalny parent plus constrain copy rotation do jakiegoś nieruchomego Empty. Jeżeli ma być w stałej odległości od centrum to constrain limit distance. 1
duff Napisano 30 Wrzesień 2009 Autor Napisano 30 Wrzesień 2009 (edytowane) dac77 bawie sie już jakieś 3dni constreins'ami i dopiero teraz zauważyłem opcje limit distance. Oto mi chodziło. Dzięki wszystkim za pomoc Edytowane 30 Wrzesień 2009 przez duff
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się