Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Podpowiedzcie prosze co moge zmienic w ustawieniach aby poprawic jakosc renderu. Nie wiem czy materialy sa slabe (wszystkie ze strony vraymat.de) czy cuś ...

Obiekt ustawiony jest wewnatrz studia, oswietlony 3swiatlami vray.

 

Szef kazal mi wykonac przekroj przez "saune" i zobaczcie sami jak to wyglada.

 

1bad.jpg

 

ustawienia:

57532052.jpg

 

91842107.jpg

 

bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc ...

termin ukonczenia pracy ....16 godzin...

2bad.jpg

na tym zblizeniu widac ze sciana po prawej jest okrutnie kiepska ...choc jest to ten sam material jaki widac na sciance dzialowej (tylko ze powiekszony) ...

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

więc pewnie tekstura zbyt złej jakości, i popraw sampling, nie jest źle według mnie.

 

w Irriadance map zaznacz on przy detail engacement. Light Cache sub-d daj na 1500

 

color mapping zaznacz dwa ptaszki niezaznaczone po prawej. rqmc image sampler podkręć max na 6 lub 8 i już powinoo być pienkie

 

a w rqmc samplerze system noise tres daj na 0,001.

Napisano

a i jak dla mnie takie ustawienie świateł spłaszcza strasznie render. Zmniejsz je troche może żeby cienie bardziej wylazły

Napisano

do tego co poprzednicy jesze w samych światłach subdivision możesz podkręcić

Napisano
  • Autor

dzieki za wskazówki ...

zaraz zrobie probny render ....

kamil.olchen -> zmniejsze natezenie swiatel ...również zastanawiałem sie co do lokalizacji świateł ale nie mam pomysłu...moze cos zasugerujesz ?

 

update:

Render wg wskazówek + dorzuciłem HDRI

(wydaje mi się ze jest lepiej ...niewiele lepiej ale lepiej)

Zdecydowanym kluczem do sukcesu jest jednak prawidłowe oświetlenie sceny

 

3better.jpg

Edytowane przez palmer

Napisano

Dlatego zamknąłbym pomieszczenie, dał światło wewnątrz i użył w kamerze clipping.

Efekt byłby dużo lepszy.

Ale skoro nie masz czasu, to rób tak jak jest.

 

Żeby nie było szumu wyrendz dwa razy większe i zmniejsz w PSie, zniknie szum.

 

Cienie słabe, jakbyś scanlinem rendził (nie ujmując nic scanlinowi)

Napisano
  • Autor

no to spróbujmy zamknąć pomieszczenie .....

czy moze to byc zwykle zamkniecie przekroju przez przedluzenie scianek i umieszczenie kamery wewnatrz ...(jak wtedy moge uzyc HDRI ??)

zalezy mi zeby pomieszczenie bylo pokazane jako "przekroj"

Czy moze zbudowac wieksze pomieszczenie (np. moge zamknac studio w ktorym sie teraz znajduje obiekt) w ktorym pozniej umieszcze ten przekroj ??

 

mam nadzieje ze nie namieszalem

Napisano

postaw sciane tam gdzie powinna być

W kamerze masz opcje clipping (near w tym przypadku), ustawiasz dystans trochę za tą ścianę.

HDRI wtedy odpada...

Napisano
  • Autor

co daje wrzucenie hdri do slotu enviroment w materiale kafelek ??

 

Zamknalem caly przekroj w studio (wstawilem wszystko do boxa) i testuje swiatla. Na razie test samego HDRI.

Dosyc ladnie swieci, materialy wygladaja ladnie na pierwszym planie.

Dalej jest juz ciemno wiec bede musial doswietlac ....Vrayem ...

 

70642698.jpg

 

wkrotce update.

p.s

Uzywam vray camera wiec nie mam opcji clip

Napisano

Hehe, właśnie w kamerze fizycznej vraya jest opcja clipping, poszukaj dobrze :d

A render już lepszy

Napisano
  • Autor

update:

chyba lepiej ....chodź drzwi paskudne (jakieś takie płaskie)

sciany po lewej i prawej dalej szumia :( ....jak moge poprawic jakosc materialow ???

4better.jpg

Napisano

w materiale przy reflection zwieksz subdivsy. zapal halogenki ^^ i to doda realizmu i odwróci uwagę od szumów trochę

 

pozatym nie martw się jeżeli render jest trochę za ciemny, w PS możesz wszystko ładnie wyciągnąć

 

i tak na deser moja wizja tej wizki (nie wiem czy z post pro koloru nieprzesadziłem)

30xhnk4.jpg

Napisano
  • Autor

kamil.ochlen - no ladnie wyciagnoles w tym PS :) widze ze trzeba tez sie poduczyc postprodukcji ...

Jak zapaliles gorne swiatla w PS ?

Ja probowalem zrobic to w 3DS ale wcale nie wygladalo to realnie -zaczely sie tworzyc na suficie dziwne odblaski i cienie ...

 

Wrzucam render ktory "zrobil sie" w pracy w czasie weekendu w wyzszej rozdzialce...

do poprawki:

nad wejsciem widac linie ktora powstala na laczeniu 2 elementow (extrude poligonow z lewej i z prawej )

 

 

4bigh.jpg

 

W jaki sposob moge uzyskac bardziej miekke swiatlo wpadajace do srodka zza uchylonych drzwi ?. Wstawilem za drzwiami boxa od ktorego odbilam swiatlo vray-light ale jak widac efekt jest marny..

Napisano

We wnętrzu halogenków daj VrayLighmtl, dobierz odpowiedni multiplier, będą świecić, ale trochę inaczej niż u Kamila, będziesz musiał podmalować.

Zaleta - będą odbicia tychże halogenków

Napisano

a spróbuj te halogenki dużo mocniejsze dać, rozświetlą w środku, zamiast tych patentów z boxem co odbija światło ( bardzo pracochłonne dla procesora) możesz dać po prostu vray mtl o dużej powierzchni i troche dalej od drzwi, albo omni z vrayshadowsami gdzie w parametrach shadows włączysz area shadows, tam się też możesz pobawić UVW size

Napisano

a ja lampki zapalałem w taki sposob ze sobie zrobilem kropke (brush powiedzmy20px hardness 0%) i ja rozciagalem narzeciem smudge zeby uzyskac ten efekt flary. a do tego taka sama kropka tylko większa (45px) i splaszczona w perspektywie w trybie overlay co by rozswietlala kolorkiem

Napisano
  • Autor

:)

dzieki za podpowiedzi ..za okolo 3godz nastepny test (teraz mala przerwa)

Napisano
  • Autor

update + postrodukcja w PSD

dziekuje wszystkim za pomoc (+rep)

render wyglada zdecydowanie lepiej......

 

1bigpsd.jpg

Napisano

Czesc, dociagnalbym wszystkie fugi i katy, zwykle od sufitu startuje cala kafelka, rowniez na scianie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności