maury Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 (edytowane) Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum:D Jestem początkującym grafikiem i chciałem podzielić się z Wami renderami mojej pierwszej postaci robota rodem z Transformers (no może trochę skromniejszy;P), wszystko robilem w 3ds max'ie 9, a doszlifowałem w PS cs3. Pracowałem nad nim około półtora tygodnia. Poznawając przy okazji program, dlatego też może być 'trochę' niedociągnięć;). Będę wdzięczny za cenne rady i komentarze;) Edytowane 5 Październik 2009 przez maury
Mikolc Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Zarąbiście, ale sorry nie uwierze, że dopiero zaczynasz i że uczyłeś się programu na tym modelu.
maury Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 no oprócz box'ów i teapot'ów no to nie mogę powiedzieć, że dopiero zaczynam. Ogólnie miałem styczność z wieloma programami graficznymi, ale bardzo pobieżnie. Mam 3ds max'a od 2 miesięcy;), ale wcześniej byłem na kursach (stąd to zainteresowanie). A plane'a, linkowanie itp. wykorzystalem właśnie na tym modelu. Wiele daje tez PS;)
rallyman Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Więc tak, na poczatku witam na forum. Jeśli chodzi o modeling to jest ciężko cokolwiek więcej powiedzieć bo mąło co wicać, jeśli chodzi o oświetlenie to go nie ma, jeśli chodzi o shadery to chyba zły kierunek, jeśli chodzi o całość to nie powiedziałeś nic więcej co chciałeś uzyskać tą pracą, jaka była twoja koncepcja. Jeśli uczyłeś się na niej modelować to szkoda że wcześniej nie wrzuciłeś tego do WIP'a bo wtedy byś uzyskał pomoc o którą prosisz w tym dziale a on nie jest stworzony do tego. Jeśli masz kontakt z maxem od 1,5 tygodnia to i tak słowa uznania bo jest ciekawie, jednak przy kolejnych pracach kiedy checsz pomocy to pamiętaj o dziale WIP bo na finał było troszke za wcześnie, mogłes chociaz go w jakimś studio zrobić i oświetlić. Pozdrawiam i czekam na inne prace ;)
Đraven Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 (edytowane) Oprócz tego, co napisał rallyman - użyłeś pewnie zwykłego smootha, radzę go unikać bo zawsze daje plastelinowy efekt. Mesh albo turbo smooth + ofc smoothing groups i chamfery i model od razu będzie lepiej wyglądał ;) Edytowane 5 Październik 2009 przez Đraven
maury Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Oświetlenie jest typu Daylight (światła to moja słaba strona, mocnej jeszcze nie mam;P). Może teraz trochę nadrobię, oczywiście pomysł wziął się z ostatnio coraz popularniejszej tematyki związanej z robotyką i sztuczną inteligencją. Cel pracy -po prostu chciałem zrobić groźną maszynę:D Masz rację Draven całego robota potraktowałem smoothem, ze względu na ostre krawędzie, których inaczej nie potrafiłem zlikwidować.
rallyman Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 więc troche Ci nie wyszło, ja się nie przestraszyłem a ten robot wygląda jakby sam się bał bo w koło jest ciemno a on jest dziurawy i chyba się troche przegrzał. Sory, nie na śmiewam sie tylko stwierdzam to co widze, gdyby dym unosił się z lufy to co innego, no i tak jak mówiłem, to czarne tło mnie poprostu irytuje :/ praca poprostu trafiła do złego działu bo jest dobra podstawą do rozbudowy
maury Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Słowa krytyki są dla mnie bardzo cenne;) no może jeszcze popracuje nad tym tłem...
rallyman Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 loooooooooool.... stary powiedz mi dlaczego twoje rendery sa zapisane jako BMP i zajmują 4,8 MB !!!!!!!!!!!!!!!!!!! a te małe 1,5 MB !!!!!!!!!!!!!! nad tłem popracuj a raczej zacznij go robić bo czarna plama nie jest tłem :/
tweety Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Hej, nieźle wyszło jak na pierwszą pracę. Ale uwierz mi, jeszcze za wcześnie na finish. Przerzucam wątek to wip'a, zastosuj się do porad użytkowników i pociągnij ten temat dalej. Dużo się nauczysz. Pozdrawiam ps: zapisywanie obrazków do sieci web jako BMP (4MB każdy) to przesada. Skompresuj do jpeg'a tak aby miał max 200kB, różnicy nie będzie a łatwiej będzie się oglądało.
rallyman Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 sory zę tak ostro ale tak jak tweety napisał zapisywanie prac do bmp jako podglądowe to przesada, jpeg w najwyższej jakości ma 380 kilo a nie 4,6 MB, format mi nie przeszkadzałby gdyby ten plik załadował mi sie w 2 sekundy a nie pół minuty. Tło czarne owszem może i pasuje ale nie puste/jednolite czarne tło. Będziesz jeszcze coś robił z tym modelem czy odstawiasz i bierzesz się za inny ? Ja polecam go skonczyć, proporcje trzymają się kupy, troche detalu, zrobisz studio i będzie git, nie obrażaj się ;)
maury Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Spoko, przynajmniej teraz wiem;) dopracuje tło, poprawie cienie, powinno się udać. Dobra troche się uniosłem :P peace
rallyman Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 wywal MSa i pokaz siatki, powiedz coś więcej, czym chcesz renderować, w wipie pokazuj rendery clay, wywal day lighta. peacy ;)
Gość Grievous Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Nie wiem, sory stary kurde... wierze że są ludzie mniej i bardziej utalentowani, ale nie wierze że to twój pierwszy model i że dopiero poznajesz maksa... żeby takie coś wymodelować to trzeba wiedzieć coś więcej o programie niż to gdzie stworzyć boxa, a jeśli modelowałeś go półtora tygodnia to musiałeś wiedzieć czego i gdzie szukać i jak z tego korzystać, bo to za szybko na taki model jeśli mówimy o robieniu go metodą "a zobaczymy co zrobi ta opcja"... Wybacz ale nie wierze i nie uwierze, póki making of'a nie ujrzę... Nie potrafie poprostu
maury Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Ok mogę zrobić parę screenów siatki i zrzutę monitora ;) heh Grievous nie musisz mi wierzyć, ale to nie jest aż taka skomplikowana bryła, ma na sobie 5 podstawowych materiałów i nic więcej, jedno oświetlenie, jeden rzut kamery. A projekty powstające metodą prób i błędów mogą być naprawdę dobre. Cienie też robią swoje;)
M4rcus Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 a, w co on sie transformuje? z jednej strony malo prawdopodobne zeby zrobic taki model za pierwszym zamachem na metodze prob i bledow, z drugiej,m jesli mialbym oceniac model pod katem poprawnosci modellingu to bledow jest multum
maury Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 moj tytul to forma ironii, dlatego też nie odnosi się dosłownie do transformers, odnosi się bardziej do koncepcji samych robotów (, a nie pojazdów w które się zamieniają);) możesz mi wymienić błędy? to postaram sie je poprawic.
Gość Grievous Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Ja wiem że ona nie jest jakoś bardzo skomplikowana, ale nie jestem człowiekiem który urodził sie z maksem w tyłku, też zaczynałem jako samouk i wiem doskonale jak to jest. Więc jak patrze na te osłony na łydkach, ramionach, czy głowe to widze że to podstawowe bryły zabardzo nie są... jakbyś napisał że dochodziłeś do tego metodą prób i błędów przez 3 miechy to bym jeszcze uwierzył - czytanie tutoriali, poprawki, testowanie modyfikatorów ale półtora tygodnia? Po ile siedziałeś przed kompem po 20 godzin na dzień? Nawet jeśli poznałeś role modyfikatorów i narzędzi w max'ie bo dużo czytałeś o tym, to nabycie wprawy, szybkości i pewności w ich użytkowaniu troache trwa... Siatki i rzuty viewportu nic mi nie dadzą, problem nie tkwi w tym że Ci nie wierze że to twoje, bo zakładam że nie jesteś jak Pan X, którego zapewno nie znasz skoro jesteś nowy. Wierze że to twoje, nie stwierdzam że kłamiesz ale pierwszy model? Jakbyś dużo wcześniej eksperymentował, ale mówisz że sie na nim uczyłeś max'a... Nie urażaj sie, nie chce kierować wobec Ciebie jakiejś zbędnej agresji ale powiedz serio nic wcześniej nie modelowałeś? niczego? Pierwszy może jakiś konkretniejszy i skończony ale tak na serio zupełnie pierwszy? Wybaczcie i spalcie za herezje, ale pamiętam moje początki i mogłem marzyć żeby w pierwszym tygodniu - ba - miesiącu zrobić coś takiego. Chyba że jest jeszcze jedna opcja - jesteś po studiach graficznych i z maksem miałeś styczność w szkole...
rallyman Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 no oprócz box'ów i teapot'ów no to nie mogę powiedzieć, że dopiero zaczynam. Ogólnie miałem styczność z wieloma programami graficznymi, ale bardzo pobieżnie. Mam 3ds max'a od 2 miesięcy;), ale wcześniej byłem na kursach (stąd to zainteresowanie). A plane'a, linkowanie itp. wykorzystalem właśnie na tym modelu. Wiele daje tez PS;) Grievous czasami warto przeczytac wątek od poczatku, 1,5 tyg to sporo czasu na takiego robota, jeśli jest początkujący to jak najbardziej tyle mogło zejść ale podstawy i jakies pierwsze modele pewnie miął za sobą przez te 2 miechy. maury - przeglądnij ten temat http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=62276 - od tego jest dział WIP, jeśli chcesz pomocy od innych to dostajesz ją od poczatku, pokazujesz rendery i siatki i wtedy widać co i jak się dzieje z modelem. Co do twoich cieni to chyba standardowe oświetlenie maxa będzie lepsze od tego daylighta więc go wywal, wrzuć jakiegoś szarego plane jako podłoże. Pozrdo
maury Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 (edytowane) wielkie dzięki za komentarze;) Są naprawdę obszerne i wyczerpujące, super ze jest takie forum. Sami wiecie człowiek uczy się na błędach. Dużo wcześniej pracowałem rowniez na ArchiCadzie. Może trochę opiszę etapy tworzenia, to było mniej więcej tak: oglądałem videotutoriale i następnie sam kombinowałem nad bryłą, pare modyfikaorów, krzywienia plane'a i nagle pzyszło mi do głowy że to może być łydka robota;P i powoli, powoli powstało coś co teraz oglądacie. PS: Bardzo mi pochlebia to, że rozwinęła się taka dyskusja. Dzisiaj troche dłubałem przy moim robocie, a oto efekty. Sprobowałem dodać tło i wyszło mi coś takiego... (jest to wersja bez retuszu) Nie dodawałem świateł, a tło zostało zrobione na box'ie. Niestety efekt mnie nie zadowala ponieważ chciałem aby box przy dodawaniu świateł nie jaśniał, gdyż obraz na boxie traci kontrast (efekt zamglenia). Jeżeli wiecie co z tym zrobić to piszcie;) Edytowane 6 Październik 2009 przez maury
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się