qad417 Napisano 13 Październik 2009 Share Napisano 13 Październik 2009 (edytowane) witam! Robie prostą animację z użyciem target camera. Niestety w momencie gdy oś kamery zrównuje się z osią pionową, kamera automatycznie obraca się o 180*- innymi słowy nie można jej ustawić do góry nogami. jak to wyłączyć? Sprawdziłem po kolei wszystkie dostępne opcje ale nic nie rozwiązało problemu. Pozostaje mi tylko free camera? help! Edytowane 13 Październik 2009 przez qad417 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
the_fgdf Napisano 13 Październik 2009 Share Napisano 13 Październik 2009 Jak wyłączyć. Po prostu stwórz klucz na 90st obrotu i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qad417 Napisano 14 Październik 2009 Autor Share Napisano 14 Październik 2009 hehe to była pierwsza myśla jaka mi przyszła do głowy, ale okazuje się że jak tak zrobie to kamera obraca się znowu o kolejne 180* :O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 14 Październik 2009 Share Napisano 14 Październik 2009 Hej nie do końca rozumiem ale...chcesz aby kamera była w końcowej klatce animcji do góry nogami tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qad417 Napisano 14 Październik 2009 Autor Share Napisano 14 Październik 2009 nie :P chce żeby zrobiła pętle ale w momencie osiągania pionu obraca się o 180* nie pozwalając na oglądanie sceny do góry nogami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaras Napisano 14 Październik 2009 Share Napisano 14 Październik 2009 jednym słowem kamerka wykonuje słynnego gimbala :) http://video.google.pl/videosearch?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&hs=IC7&q=gimbal+lock+in+max&lr=&um=1&ie=UTF-8&ei=lvzVSsvYE5yI_AbF9dTZAg&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCwQqwQwAw# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 14 Październik 2009 Share Napisano 14 Październik 2009 hm...a moze delikatnie przesuń kamerkę coby nie szła cały czas w pionie? taki maluczki łuczek bedzie poza percepcją dla widza i powinien zadziałać.....jezeli nadal rozumiem ke pasa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uncle Napisano 14 Październik 2009 Share Napisano 14 Październik 2009 najprostrze rozwiaanie na swiecie: 1. robisz target kamera, ustawiasz ja w pierwszej klatce tak jak chcesz 2. robisz null object dokladnie w miejscu tego targeta 3. przelaczasz w opcjach kamery z target na free 4. podlinkowujesz kamere pod tego null objecta 5. obracasz null objektem o 180 w osi ktora ci sie zywnie podoba ;) ps. niekoniecznie musi to byc free kamera, na target kamera ten trik tez dziala, ale trzeba uwazac i troche pokombinowac ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uncle Napisano 14 Październik 2009 Share Napisano 14 Październik 2009 hm...a moze delikatnie przesuń kamerkę coby nie szła cały czas w pionie? taki maluczki łuczek bedzie poza percepcją dla widza i powinien zadziałać.....jezeli nadal rozumiem ke pasa ;) kamera dalej bedzie robic zwrot o 180 stopni ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się