Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Szukam sposobu na wyizolowanie za pomocą maski kilku obiektów z renderu. Jak dotąd próbowałem maskować z pomocą Matte w zakładce Render Elements, tyle że ta maska daje obrys na krawędziach obiektów. Potem chciałbym te elementy składać na różnych tłach w After Effect'cie i głupio wygląda taka licha obwódka.

 

maskav.jpg

 

Zna ktoś może jakiś sprytny sposób na pozbycie się problemu?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To całkiem naturalne że jeśli masz "A_color" gdzie za obiektem jest ciemny kolor i maskując z użyciem "A_alpha" nakładasz na jasne tło - uzyskujesz takie linie - byłyby jasne w odwrotnej sytuacji. Najlepiej renderować na tle zbliżonym do tego jakie ma być w końcowym efekcie.

Kompozycja polega na doprowadzaniu takiego obrazka do ładu z tłem:

AE-> zaznaczasz swój obiekt -> Effects -> Matte -> Matte Choker/Simple Choker (i się bawisz)(aha, zadziała na warstwie która już ma kanał Alpha [Channel->Set Matte]).

Polecam też zerknąć na Ten tutek.

 

pozdrawiam.

 

[edit]

Edytowane przez sly

Napisano
  • Autor

Właśnie renderowałem do TGA. Przyjrzałem się ustawieniom i wygląda u mnie to tak:

ustawienian.jpg

 

Wypróbowałem TIF'a dla podanych wyżej ustawień i TGA (z kompresją i bez). Efekt zawsze ten sam :(

 

 

sly: dzięki, oblukam, pomyślę...

Napisano

Porobiłem testy. Taka sytuacja jak na Twoim preview dzudzu, to chyba najgorsze zestawienie (obiekt-tło) oprócz zielony-czerwony, na logikę to przeciwstawne kolory. I Raczej nie obędzie się bez Chokera.

 

VS_ - chodzi chyba o to żeby wyselekcjonować obiekty z obrazka pozbawionego Alphy, no nie? Więc render na czanym tle czy coś, nie wchodzi w grę. A premultiply można nadać w programie do kompozycji i to na kolor jaki Ci się podoba, przecież.

Napisano
  • Autor

VS_: przetestowałem jak na obrazku poniżej; efekt obrysu pozostaje niestety. Nie wiedziałem o co chodzi z opcją "unpremultiplied" i założyłem, że chodzi po prostu o nie zaznaczanie "pre-multiplied alpha" dla renderowanego obrazka.

 

rendery.jpg

 

Maska jest mi potrzebna do animacji, w której łączę w programie After Effects wyrenderowane obiekty 3d (z 3dsMaxa) z malowanymi ręcznie tłami (z Photoshopa). Maskę wolałbym uzyskać jak pokazałem na obrazku poprzez funkcję Matte z Render Elements, bo choć samego (w tym przypadku niebieskiego) podłoża nie chcę z 3d wyciągać to umożliwia ono wytworzenie cieni i rzuca na obiekty, które mnie interesują światło odbite, które mi pasuje.

 

sly: to taki prosty przykład wygenerowałem, by wyjaśnić o co mi konkretnie chodzi. Docelowo scena jest dużo bardziej złożona. Kolory 3dsMax dobrał losowo :P Właśnie przetestowałem ten Chocker w AE. Ładnie działa, nie znałem tego sposobu... dzięki.

Napisano

Z tego co napisałeś dzudzu wynika że powinieneś wgryźć się w temat composingu, szczególnie renderowania do pass'ów. zarówno oświetlenie (odbite też) jak i cienie możesz wyrenderować sobie do pasów i mieć jeszcze przejżyste tło pod obiektami, zamiast renderować "matte" oblukaj też "Object ID" - wcześniej możesz podzielić sobie grupy obiektów (lub pojedyncze obiekty) na Różne "ID" - PPM na obiekcie -> Properties -> Object ID (domyślnie jest "0") - dzięki temu masz jeden pass z wyselekcjowanymi obiektami -różne kolory ;)

Edytowane przez sly

Napisano
  • Autor

Taka prosta anima na wgryzienie się w tematykę animacji. Szczerze mówiąc trochę bez sensu, ale co tam... :)

 

Planuję po następnej niedzieli skończyć, to wrzucę na forum na naukę, pokutę i rozgrzszenie.

Edytowane przez dzudzu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności