Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam sposobu na wyizolowanie za pomocą maski kilku obiektów z renderu. Jak dotąd próbowałem maskować z pomocą Matte w zakładce Render Elements, tyle że ta maska daje obrys na krawędziach obiektów. Potem chciałbym te elementy składać na różnych tłach w After Effect'cie i głupio wygląda taka licha obwódka.

 

maskav.jpg

 

Zna ktoś może jakiś sprytny sposób na pozbycie się problemu?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

To całkiem naturalne że jeśli masz "A_color" gdzie za obiektem jest ciemny kolor i maskując z użyciem "A_alpha" nakładasz na jasne tło - uzyskujesz takie linie - byłyby jasne w odwrotnej sytuacji. Najlepiej renderować na tle zbliżonym do tego jakie ma być w końcowym efekcie.

Kompozycja polega na doprowadzaniu takiego obrazka do ładu z tłem:

AE-> zaznaczasz swój obiekt -> Effects -> Matte -> Matte Choker/Simple Choker (i się bawisz)(aha, zadziała na warstwie która już ma kanał Alpha [Channel->Set Matte]).

Polecam też zerknąć na Ten tutek.

 

pozdrawiam.

 

[edit]

Edytowane przez sly
Napisano

Właśnie renderowałem do TGA. Przyjrzałem się ustawieniom i wygląda u mnie to tak:

ustawienian.jpg

 

Wypróbowałem TIF'a dla podanych wyżej ustawień i TGA (z kompresją i bez). Efekt zawsze ten sam :(

 

 

sly: dzięki, oblukam, pomyślę...

Napisano

Porobiłem testy. Taka sytuacja jak na Twoim preview dzudzu, to chyba najgorsze zestawienie (obiekt-tło) oprócz zielony-czerwony, na logikę to przeciwstawne kolory. I Raczej nie obędzie się bez Chokera.

 

VS_ - chodzi chyba o to żeby wyselekcjonować obiekty z obrazka pozbawionego Alphy, no nie? Więc render na czanym tle czy coś, nie wchodzi w grę. A premultiply można nadać w programie do kompozycji i to na kolor jaki Ci się podoba, przecież.

  • Like 1
Napisano

VS_: przetestowałem jak na obrazku poniżej; efekt obrysu pozostaje niestety. Nie wiedziałem o co chodzi z opcją "unpremultiplied" i założyłem, że chodzi po prostu o nie zaznaczanie "pre-multiplied alpha" dla renderowanego obrazka.

 

rendery.jpg

 

Maska jest mi potrzebna do animacji, w której łączę w programie After Effects wyrenderowane obiekty 3d (z 3dsMaxa) z malowanymi ręcznie tłami (z Photoshopa). Maskę wolałbym uzyskać jak pokazałem na obrazku poprzez funkcję Matte z Render Elements, bo choć samego (w tym przypadku niebieskiego) podłoża nie chcę z 3d wyciągać to umożliwia ono wytworzenie cieni i rzuca na obiekty, które mnie interesują światło odbite, które mi pasuje.

 

sly: to taki prosty przykład wygenerowałem, by wyjaśnić o co mi konkretnie chodzi. Docelowo scena jest dużo bardziej złożona. Kolory 3dsMax dobrał losowo :P Właśnie przetestowałem ten Chocker w AE. Ładnie działa, nie znałem tego sposobu... dzięki.

Napisano (edytowane)

Z tego co napisałeś dzudzu wynika że powinieneś wgryźć się w temat composingu, szczególnie renderowania do pass'ów. zarówno oświetlenie (odbite też) jak i cienie możesz wyrenderować sobie do pasów i mieć jeszcze przejżyste tło pod obiektami, zamiast renderować "matte" oblukaj też "Object ID" - wcześniej możesz podzielić sobie grupy obiektów (lub pojedyncze obiekty) na Różne "ID" - PPM na obiekcie -> Properties -> Object ID (domyślnie jest "0") - dzięki temu masz jeden pass z wyselekcjowanymi obiektami -różne kolory ;)

Edytowane przez sly
Napisano (edytowane)

Taka prosta anima na wgryzienie się w tematykę animacji. Szczerze mówiąc trochę bez sensu, ale co tam... :)

 

Planuję po następnej niedzieli skończyć, to wrzucę na forum na naukę, pokutę i rozgrzszenie.

Edytowane przez dzudzu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności