Jump to content

Szpary


Bar_hunter
 Share

Recommended Posts

witam ;-)

 

Hmmm wiesz nie wymodelowalem duzo samochodow bo mnie to jakos nie ciagnie ;-) ale jak modelowalem zamochodziki to wiadomo ze checsz rendery pokazac z bliska i nie mozesz sobie pozwolic na texture w tym przypadku wiec musisz zrobic to z poziomu modelu ;-) czyli np. wyextrudowac polygony ;-) albo poprzecagac splainy. W obiektach ktore nie beda pokazane blisko mozesz sobie odpusic modelowanie tego nakladasz texturke i jest spoko dodajesz bumpa jest ql ;-)

Link to comment
Share on other sites

no jak masz zrobic jakies wycienci to ja to robie tak ze w takim miejcu wykonuje ciencia .. w standardzie to sa 3 linie gdzie ta srodkowa jest cofnieta do tylu ... powinno wygladac dobrze :D jak nie bede mial za iwlkiego kaca na 2003 to zapofdam skrina .. a narzie to szczeliwego nowego ;D

Link to comment
Share on other sites

Bardzo bym prosil o jakis dokladny opis waszych technik bo akurat bardzo mi to potrzebne. Przedtem probowalem robic te wciecia (szpary) booleanem :/ I teraz dopiero uswiadamiam sobie jaka to fatalna opcja , jak nie profesjonalnie to robilem i ze stracilem kupe czasu. Pozatym ten boolean w maxie to totalna porazka ... mnostwo smieci a efekty tez nie najlepsze.

A moze znacie jakis tutorialik gdzie jst chociaz jeden paragraf poswiecony robieniu takich szparek ;) np w samochodach.

 

Z gory dzieki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Może pomogę chociaż sam nie zrobiłęm żadnego samochodu:) Musisz zrobić model pojazdu tak, żeby drzwiczki byłe względnie łątwe do zaznaczenia. Chodzi o to by można wyznaczyć krawędzie, które mają rozdzielać drzwi od reszty karoseri. Zaznacz te krawędzie, zrób na nich chemfer. Zaznacz poligony, które powstały i zrób extrude do środka pojzadu. Może się uda:)

Powodzenia Bacry

Link to comment
Share on other sites

dobra czyli omowilismy 1 przypadek ale teraz chcialbym sie czyms bardziej banalnym zajac - mianowicie masz se boxa i chcesz aby powstalo wrazenie ze sa to 2 oddzielne obiekty wlasnie stosujac szpare

Np biarac wszelkiego rodzaju guziki i przyciski gdy blizej sie przyjzymy to widac ze przycisk jest oddzielony od obudowy malutka szparka dookola tego przycisku.

[PS w takich szparkach zbiera sie kurz ;))]

No albo z tylu monitora macie setki podluznych lub okraglych otworkow - glownie o takie szpary mi chodzi - albo jescze inny przyklad macie czolg i oprocz zwyklego pancerza ma on jescze pancerz reaktywny skladajacy sie z dziesiatek malych \"kafelkow\" i np ja mam jeden duzy kawal i chce sobie go podzielic szparami tak aby sprawial wrazenie wielu malych obiektow a nie jednego duzego.

Link to comment
Share on other sites

Każdy z podanych przypadków jest inny:) Jeżeli chcesz zrobić np. pancerz reaktywny wystarczy zaznaczyć tą część powierzchni z kótrej ma wyrastać. Potem zrobić 0 \"zerowy\" extrud, mały bevel, znowu extrud. Oczywiście wszystko z zaznaczoną opcją \"by polygon\". Jeżeli chcesz rozdzielić szparą boxa, który nie ma żadnych podziałów, tylko czyste ścianki, robisz slice, potem zaznaczasz powstałą krawędź robisz mały chemfer i na powstałych polygonach extrud do środka:) tak jak pisałem wcześniej. Musisz czasami troszkę pokombinować. Obmyśleć sposób działania a potem to zrealizować. Nie ma na wszystko jednego rozwiązania.

Powodzenia Bacry.

Link to comment
Share on other sites

witam !!!

 

Np. W samochodzie mozesz zroic tak :

przy uzyciu meshtools (nie wyorazam sobie pracy bez tego ;-) ) przechodzisz w tryb edge 1 zaznaczasz wszystie edgy do okola tego gdzie chcesz zrobic extruda berzesz connecta i liczbe lini na 2 i nowo powstale polygony zaznacz i zrob extrude ;-)

 

w1.jpg

w2.jpg

 

To jest zrobione wlasnie ta technika .

 

Reszta praktycznie opiera sie na tym samym tylko z wykozystaniem innych nazedzi ;-)

 

2 : robisz sobie ksztal tego co ma zostac wyextrudowane i robisz tak zaznaczasz wszystkie edge do okola potem champer robisz sobie 2 linie identyczna co ta 1 zaznaczasz nowo powstale polygony.

 

3: robisz tak jak we wszesniejszych punktach tylko zamiast 2 lini robisz 3 i ta po srodku ciagniesz do tylu bez uzycia extrude .

 

jak mi sie jeszcze cos przypomni to napisze :-)

 

Link to comment
Share on other sites

kurcze

Bacry jak widzisz mam do podzielenia box i zrobilem tak jak mowisz ale szpara nie wyjezdza poza box tylko miesci sie minimalnie w nim mimo ze z widoku z gory mozna wnioskowac ze wierzcholki ograniczajace sa idealnie rowne z krawedzia boxa - zreszta patrz cholera a gdzie jest ta opcja - czemu opcja zalaczania obrazkow jest tylko na WIP\'ie ? :/ grrr i co ja teraz zrobie biedny o ja niesczesny :P

Link to comment
Share on other sites

Witam!!

 

Zrob tak jak juz zmniejszysz do minimalnych rozmiarow zaznacz te wszystkie scianki i je skasuj potem zaznacz nowo powstale vertexy i je zwelduj i masz z 1 boxa dwie odzielne czesci :-)

 

chociaz sam preferuje cos takiego robie 2 boxy badz klnuje jedne i stawiam go wyzej ;-) potem przechodze do edi poly i attach i tez mam szparke ;-) bez meczenia sie ale wiem ze ci chodzi o skomplikowany obiekt ktory trzeba rozdzielic wtedy ten sposob na nic sie nie zda :-)

Link to comment
Share on other sites

saygon: co do tutoriala daj znac jak juz bedzie OK? bardzo mi sie taki tutek przyda

 

Ehecatl: nic prostszego! wystarczy ze na WIP-ie zalaczysz obrazek ktory chcesz a nastepnie w poscie na tym dziale wstaw ten obrazek (jest taka opcja) korzystajac z jego URL :D

 

joke :D

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj o tym by nie pracować w editmeshu. Klicek jeżli byś pracował w poly mógłbyś zmieniać parametry krawędzi już w samym poly i nawet nie musiałbyś dodawać meshsmoth. Z meshsmoth to jest problem bo jak byś dołożył coś w editmeshu to wszystko by się powaliło. I jeszcze jedna różnica. Kiedy używasz slice w editmesh to powstają dodatkowe vertexy na krawędziach co związane jest z niewidocznymi krawędziami:) w poly nie ma tego problemu.

Link to comment
Share on other sites

Originally posted by Bacry

> Klicek jeżli byś pracował w poly mógłbyś zmieniać parametry krawędzi już w samym poly i nawet nie musiałbyś dodawać meshsmoth. Z meshsmoth to jest problem bo jak byś dołożył coś w editmeshu to wszystko by się powaliło.

 

HYHYHY becry nie doceniasz mnie :P :)

 

pracuje na poly :) co mialo by sie powali nie rozumiem ostatniego zdania :)

Link to comment
Share on other sites

To po co dokładasz meshsmoth:) Editpoly ma to w sobie. A chodzi mi o to, że jak zmienisz wagę jakiejś krawędzi albo wierzchołka w meshsmoth, a potem zminisz budowę tego obiektu poniżej meshsmoth to zmieni się numeracja wierzchołków i krawędzi. Więc w meshsmoth zmieni się przypisanie wag i obiekt się pokręci troszkie:)

Ale masz rację nie doceniłem cię

Na ra:D

Link to comment
Share on other sites

hyhy

 

becry tez bys robil bledy gdybys za kazdym razem mial wklejac literke \"i\" bo moja klawiatura jest na wykonczeniu :mad:

 

Z tego co sie orjetuje chociaz juz sam nie wiem to jest taka opcja jak show end result lub render values nie musze za kazdym razem dodawac meshsmooth wystarczy ze to zrobie raz . Nie wiem z czego tez wywnioskowales ze dodaje meshsmooth z tych scr ?? przeciez one sa bez meshsmootha ...

 

Link to comment
Share on other sites

Sory Klicek, 15.30 kończę pracę więc o tej porze już jestem nie myślący:) Nie wiem skąd mi to wyszło, pewnie tak od siebie:) Ale dodam info, że jeżeli używasz poly, a chcesz go wygładzić, to nie musisz dodawać modyfikatora meshsmoth:) poly, ma go w sobie. Nawet te iteracje z ustawianiem na viewport i render:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy