panaaama Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 (edytowane) Witam.. mam pobrany z darmowych zasobów pojazd hanomag z II w światowej. Niestety był wytworem lightwave'a, ale udało mi się go przekonwertować do pliku 3ds. Mój problem to jego gąszcz meshów. Kiedy używam kilku takich (skopiowanych) w moim projekcie, to system mi wywala " out of memory". A czasem coś o meshah że jest problem.. i zwala się z pola widzenia cały max. Moje zasoby to procek T9300 - 6 mb cashe. agp:ATI mobility radeon HD 3650,4 gb ramu kingston 800 mhz. No i xp sp2, 3ds max 2009. Więc ponawiam kwestię ..jak odchudzić pojazd by nie klikać edge'a po edge'u.. macie na to jakieś tricki?.. wiem że Polak potrafi ;). No i w ogóle jak mam podejśc do mojego projektu jeśli chodzi o zagęszczenie obiektami, by system sie nie zwalał. Próbowałem zamieniać obiekty na "as box" ale nic nie dało. Dla tego myśle że odchudzanie obiektów to chyba jedyne wyjście.. proszę o pomoc.U dołu mój problem. Edytowane 21 Październik 2009 przez panaaama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 Najlepszym sposobem optymalizacji jest Del i robienie od nowa SAMEMU. Co znaczy "niestety wytworem lightwave'a" (L powinno być). Mesh jest gęsty gdyż robił go Ktoś kto zna się na rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 albo możesz się bawić w usuwanie niepotrzebnych krawędzi *niepotrzebnych w sensie że nie zmienią podstawowego kształtu bryły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 Jak ktoś modeluje w Lightwave to raczej niewiele tam takich krawędzi. Trzeba by zastępować detale teksturami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 21 Październik 2009 Share Napisano 21 Październik 2009 Ten model jest po prostu dokładny - nie widzę tam krawędzi które są niepotrzebne. Optymalizację zrobić można upraszczając (robiąc od nowa) modele koła i paska gąsienicy - bo tam masz sporo detalu. Wywalenie nitów i śrubek również pomoże. Dodatkowo można wyeksportować obiekt jako obj i zaimportować z powrotem - czasem udaje się zgubić niepotrzebne dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panaaama Napisano 21 Październik 2009 Autor Share Napisano 21 Październik 2009 Dziękuję na wstępie wszystkim a dla szanownego dac77- napisałem "niestety" bo dla mnie najlepiej jak by obiekt był w maxie. Powiedz mi proszę co znaczy "Del"..? Na marginesie , nie jestem taki doświadczony jak Ty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi