Napisano 24 Październik 200915 l Umknęła nam chyba dosyć ważna wiadomość. Luxology nareszcie udostepniło wersję trial ostatniej wersji programu modo 401. Do pobrania pojawiły się dwie wersje trial: free basic (15-dniowa tymczasowa licencja) oraz modo Production Evaluation (30-dniowa licencja za 25$). Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=853
Napisano 24 Październik 200915 l Czy ktoś z forumowiczów pracuje w modo? Możliwości tego programu można porównać np z XSI, Maxem czy majką?
Napisano 24 Październik 200915 l Ps myślę o przesiadce na Maca i zastanawiam się nad Maxon Cinema 4D, Lightwavem i własnie Modo jak myślicie w co wbijać? Wiem, że pytań, który soft jest lepszy było tysiące ale nie jest to pytanie z serii Max vs Maya;) Modo jest mi kompletnie nieznany i wydaje mi się że większości grafików na tym forum też.. Może znajdzie się ktoś kto ma jakieś doświadczenia "we własnej osobie" ;) z tym softem?
Napisano 25 Październik 200915 l Heja, wiesz XSI, Max i Maya to zupełnie inny kaliber softu. Modo przede wszystkim cierpi na brak lub niedostatek opcji związanych z animacją (brak CA chociażby), pluginami/rozszerzeniami itp. Bardzo fajnie i wygodnie się w nim modeluje, opcje dot. selekcji wymiatają (nowy max już ma coś podobnego). Dobry renderer out of the box. Preview RT w standardzie. System tworzenia materiałów zbliżony do warstw z photoshopa. Super GUI. A jakie aspekty głównie Cię interesują w sofcie? Bo może ograniczenia modo w ogóle wykluczają go z Twoich opcji. Pozdrawiam, Mat.
Napisano 25 Październik 200915 l Hej dzięki za info.. Ze mną wygląda, się ma sprawa, następująco co następuje.. Generalnie to grafikiem jestem na taki ćwierć etat tzn traktuję to jako odskocznie od pracy.. Co robię? Od czasu do czasu jakieś plansze (takie mocniej zaawansowane, animowane.. wyskakujące napisy, praca kamery, światłami - jednym słowem jak na plansze to zaawansowane a jak na normalną animacje to prościzna) No i jakieś animacje (czołówki, tyłówki) - staram się unikać animacji postaci:) W modo podoba mi się cena:) A jak myślicie ten soft będzie się dalej rozwijał? Ma szansę dogonić konkurencje?
Napisano 25 Październik 200915 l Zalerzy do czego chcesz go uzyc. Jesli idzie o modelowanie to modo raczej wyznacza standardy, a nie goni konkurencje. Ze sculptem i paintem jest gorzej ale raczej trzyma sie czolowki. Tak naprawde wszystko zalerzy od tego czy chcesz robic animacje, jesli tak, to modo Ci nie wystarczy w tym momencie. W przyszlosci moze sie na tym polu duzo zmienic bo modo jest rozwijany znacznie szybciej od np. maxa czy Mayi, chociaz na dobicie do tej ostatniej jesli chodzi o animacje raczej bym nie liczyl. Ogolnie bardzo sympatyczny program jesli uzywasz go w polaczeniu z jakims innym pakietem, i znacznie mniej sympatyczny jesli uzywasz tylko modo.
Napisano 25 Październik 200915 l Modo to na pewno soft, który warto poznać. Cały czas się bardzo fajnie rozwija.. przyjemnie się w nim pracuje. Wszystkiego na razie w nim nie zrobisz - to fakt. Animacyjnie jest co raz lepszy, ale bez wątpienia porównanie do xsi czy mayi jest dość śmieszne :) To dużo mniej rozbudowany soft ale przez to dużo lepiej zintegrowany. Wszystko masz pod ręką. Polecam popróbować.
Napisano 25 Październik 200915 l Modo zrobili podobno goście od Lightwawe'a. Osobiście nigdy go nie używałem ale znajomy korzysta i robi na prawdę kozackie rendery. Z plusów jakie wyliczał to np. to, że program bez aktywnej licencji może działać jako 'render node' co w praktyce oznacza, że możesz wszystkie kompy w domu zaprząc do renderowania bez konieczności dokupowania dodatkowego oprogramowania.
Napisano 25 Październik 200915 l Od czasu do czasu jakieś plansze (takie mocniej zaawansowane, animowane.. wyskakujące napisy, praca kamery, światłami - jednym słowem jak na plansze to zaawansowane a jak na normalną animacje to prościzna) No i jakieś animacje (czołówki, tyłówki) - staram się unikać animacji postaci:) To świetny soft dla designerów, ale nie motion designerów.
Napisano 26 Październik 200915 l Modo posiadam i używam od kilku miesięcy jeśli chodzi o modelowanie to po prostu rewelacja, max wymięka przy nim, gdyby nie zintegrowany Polyboost w 2010 to leżałby na deskach. Mnogość narzędzi w tym zitegrowany painter i sculpter nie zmusza do ciągłego import/export no i dla mnie już nie istnieje problem seamów w teksturach. Aha no i posiada GoZ - integracja z Zbrush - wersja na maca już wyszła pc wkrótce. Dla przykładu zastosowań mogę podać sprawdzoną informację większość leveli w nadchodzącym Rage od id software była modelowana w modo. Co do dodatków to jest cała masa skryptów naprawdę pomocnych zajrzyj na www.vertexmonkey.com Za tę cenę to najlepsza pozycja na rynku. Polecam
Napisano 29 Październik 200915 l Pytanie do osób pracujących pod Modo. Jak przedstawia się sprawa stabilności softu? Czy potrafi wywalić się w najmniej oczekiwanych sytuacjach bez względu na stopień wykonywanych operacji ???
Napisano 31 Październik 200915 l Jak każdy soft potrafi się "wywalić" więc mam autosave co 10 min. Jednak muszę przyznać że gdy poznawałem modo i eksperymentowałem z narzędziami wywalał się często. Teraz kiedy już je znam i wykorzystuję w sposób przemyślany crasha zaliczam bardzo rzadko. zwiększają swą częstotliwość gdy mam w scenie około 3mln polygonów
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto