Skocz do zawartości

Obiekty 3D: Telefon komórkowy i inne


Gość Dilek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry.

Na początku chciałbym się przedstawić. Na imię mi Kamil. Jestem grafikiem 2D (głównie wektory, ale rastrami też nie gardzę). Zajmuję się tworzeniem i projektowaniem stron internetowych. Zazwyczaj w moich rękach znajduje się PhotoShop i Flash.

Moją pasją także jest animacja. Nigdy nie przepadałem za filmami 3D. Preferuję klasyczną formę rysunkową. Zawsze broniłem się przed trójwymiarowym światem, rękoma i nogami. Lecz swego czasu zrozumiałem że, w dzisiejszych czasach bez polygonów ani rusz.

Jako grafikowi nie wypadało mi ciągle pozostawać w "płaskim" świecie, więc pobrałem ze strony producenta świeżego 3d Max'a.

Postanowiłem się zacząć uczyć. Dziś odpaliłem pierwszy raz program i zacząłem się "bawić" przyciskami. Poczytałem trochę to forum, troszkę pooglądałem youtube i stwierdziłem że, na początek spróbuję zrobić telefon komórkowy. Jest w miarę prosty w budowie a przy tym można nauczyć sie paru przydatnych funkcji 3d Max'a.

 

No i po paru godzinach wykonałem coś takiego:

(Jest to totalna improwizacja, blueprinty nakazywały mi robić rzeczy których absolutnie nie jestem w stanie zrozumieć)

 

 

 

90482691.jpg

 

 

SIATKA:

http://img229.imageshack.us/img229/659/42732252.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/201/17109657.jpg

 

 

 

 

Oczywiście telefon jest nie skończony. Zamierzam go jeszcze troszkę pomęczyć.

 

 

Głównie walczyłem z:

Extrude

Chamfer

i Boolean

 

Proszę o jakieś korekty, podpowiedzi i konstruktywną krytykę.

Rozumiem że, widok tego modelu może was zaboleć, ale jestem TOTALNYM początkującym jeżeli chodzi o trójwymiarowy świat.

 

PS: Napotkałem się także na jeden problem. Mianowicie... nie rozumiem jednej rzeczy. Główna bryła telefonu jest oddzielnym obiektem dla przycisków i wtyczek. Aby wykonać "rowki" pomiędzy przyciskami, a obudową używałem Boolean'a. W "Modifer List" obudowy cały czas mam że była wykorzystywana przez Boolean'a. Gdy zmieniam na "Editable Poly" cała obudowa znika.

Rozumiem że, może nie trzeba zmieniać. Ale gdy eksportuje model do .3DS i otwieram go np w Vue7, program widzi tylko przyciski i wtyczki. Nie rozumiem co jest źle.

 

PS 2: Mam jeszcze pytanko co do rendererów. Czytałem u Was o dwóch: VRay i ... zapomniałem nazwy :) W związku z tym mam pytanko. Który polecalibyście dla zupełnie początkującego użytkownika programów 3D.

 

Ok, to narazie chyba tyle.

 

Pozdrawiam

Kamil Dilek Gacek

Edytowane przez Dilek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

To co pokazałeś to chyba sam się domyślasz co to jest. Telefon twórz z Box'a tnąc dobrze siat i usuwając odpowiednie rzeczy potem je extrudując itp.

 

Najpierw poogląda tutoriale jakie są funkcje i do czego. Potem bierz się za modeling.

 

 

Rendnerowanie zostaw w spokoju najpierw modelingu się ucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć! daleko mi do profesjonalnej oceny i krytyki - podobnie jak Ty jestem początkujący ale chętnie podzielę się z Tobą paroma rzeczami, które się nauczyłem. Też właśnie robię telefon i jest to moja druga praca.

 

Co do telefonu to z tego co mi się wydaje dobrze jest stworzyć jedną bryłę i ją modyfikować na różne sposoby. "doklejanie" dodatkowych obiektów nie jest najlepszym rozwiązaniem. Stwórz sobie bryłę. Ukształtuj ją na ogólny zarys telefonu i wtedy pomyśl co dalej. Ja np jako kolejny krok dałem modyfikator TorboSmooth i dzięki temu mam dość wygodną siatkę do dalszego tworzenia. Nie znam maxa zbyt dobrze więc wszystko co robię opiera się o totalne podstawy. Moja rada - jedna bryła. Chyba, że nie jest to bardzo konieczne. Np jak robiłem klocki LEGO koledzy z forum uznali, że nie tracąc na jakości mogę łączyć obiekty itd - ale klocek był prostszej budowy niż telefon.

 

Booleana się raczej wytrzegaj. w całym tym 3d dużą rolę gra siatka - to jak ją stworzysz, a boolean w większości przypadków robi na siatce bałagan - chyba, że lubisz się później bawić i przesuwanie pojedynczych werteksów :)

 

Obejrzyj jakiś tutorial. Nie na YouTube. Jakiś porządny. Taki, który od podstaw przeprowadzi Cię przez jakieś fajne modelowanie - ja np zrobiłem mustanga w 100% z tutoriala - dużo się nauczyłem.

 

do renderu próbuję ogarnąć vraya. nie będę go faworyzował bo nie znam innych ale myślę, że jest w porządku. kłopotów nie mam - jedynie braki teoretyczne ;)

 

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciecz zrobiona ze zwykłego liquidu w vue7. V-raya nie mogę ogarnąć więc na razie do renderu używam tego programu. Raczej w celu sprawdzenia co mi wyszło niż żeby robić ostateczne renderingi.

 

Mam jeszcze mały problem.

Gdy robię np tel lub inne urządzenie... Ekran robię Extrudami. I nie wiem dlaczego jak dodam turbo smooth to ekran mi się zaokragla... tzn robi się owal. Jak zrobić tak żeby TS wygładził lekko krawędzie a "prostokąty" zostawił w spokoju? Tak żeby nie zmieniał go w elipsę.

 

Z Góry dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze mały problem.

Gdy robię np tel lub inne urządzenie... Ekran robię Extrudami. I nie wiem dlaczego jak dodam turbo smooth to ekran mi się zaokragla... tzn robi się owal. Jak zrobić tak żeby TS wygładził lekko krawędzie a "prostokąty" zostawił w spokoju? Tak żeby nie zmieniał go w elipsę.

 

Na tej stronie jest kilka dobrych tutoriali na temat poly modelingu i miedzy innymi pokazane jak zageszczac siatke przed TS by nie zaokraglaly sie krawedzie itp. Na poczatek najlepiej poznaj podstawy modelowania poly.

http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności