Jump to content

[MODELOWANIE] Problem przy modelowaniu ściany z kafelkami [3ds max]


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam wszystkich jest to jeden z pierwszych moich postów na forum lecz forum przeglądam regularnie od roku. 3ds max bawię się miesiąc.

 

Mam problem z wymodelowaniem ściany z kafelkami i półkami wnękowymi tak aby w półce była mozaika a po miedzy nimi fugi, a na reszcie ściany inne płytki i fugi. Znalazłem na forum parę podobnych tematów ale żaden nie rozwiązał mojego problemu. Może to banalne ale największy problem stwarza mi oteksturowanie ściany. Próbowałem wiele sposobów, za każdym razem tekstura nakłada mi sie na całą ścianę. Pomimo że ściana ma efekt fug, podzielona jest na poligony, bądź osobne obiekty itp. to wygląda jak by była na niej ogromna płytka, to samo tyczy się półki wnękowej.

 

Proszę o jakiś tutorial jak wykonać ścianę z półkami wnękowymi w poziomie i innymi płytkami na półce a innymi na reszcie ściany.

Na ściane chciałem nałożyć taką płytkę

piccadillywhite3.jpg

 

 

a do wypełnienia półek taką mozaikę

nottinghill1.jpg

nottinghill1.jpg

 

U mnie wyszło to tak

cianapiccadaillyitowerh.jpg

 

Jak widzicie mozaika w pólkach jest ogromna a płytka na scianie jeszcze większa. I do tego dochodzą te przedzielone ściankami półki. Co z tym zrobić???

 

Poproszę o instrukcję krok po kroku.

Pozdrawiam

Edited by has01
  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Fuga zapewne nie będzie z porcelanki, więc wrzuć tam inny materiał. Na poligony kafelek narzuć materiał ze swoją bitmapą i powinno być ok.

Posted
Poszukaj na forum czegoś o modyfikatorach UVW Map i Unwrap UVW ;)

 

Próbowałem ich używać i albo ich nie potrafię użyć albo u mnie to nie działa. Napisz proszę jak ich użyć.

 

Fuga zapewne nie będzie z porcelanki, więc wrzuć tam inny materiał. Na poligony kafelek narzuć materiał ze swoją bitmapą i powinno być ok.

 

Jak wrzucić na fugę inny materiał ? Poprzez nadanie ID ? Czy w takim wypadku muszę zaznaczać wszystkie fugi po kolei i wtedy nadać na nie ID? Bo nadanie ID dla poligonów z płytkami nie jest problemem.

Posted (edited)

has01 wpisz sobie np na youtubie lub w google, unwrap uvw 3ds max tutorial i napewno cos znajdziesz. W helpie w maxie (F1) tez jest opisane co i jak.

Edited by sebx
Posted

Dzięki wszystkim za pomoc, na razie to wygląda tak:

 

cianapiccadaillyitowerh.jpg

 

cianapiccadaillyitowerhk.jpg

 

Jest jeszcze wiele do poprawienia ale na tę chwilę może być. Te półki wnękowe miały być docelowo oświetlone od góry listwa led (delikatne światło) na całej długości. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak to zrobić.

 

Pozdrawiam

Posted (edited)

Jak robię według tego tutka to mi mój obiekt nie świeci.Próbowałem 6 razy zawsze jest tylko żułty zero poświaty wszystko zrobione jak napisali. :(

 

Już jest ok, chodziło o samo ustawienie vRaya. Teraz jest ok. Dzieki

Edited by has01
Posted

troszkę odświeżę temat. Czy jest modyfikator bądź skrypt jak Floor generator w którym to mamy pełną kontrolę nad wielkościami płytek i możemy je modyfikować na bieżąco ? Floor generator niestety działa jedynie na płaszczyznę poziome czyli podłogę.




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy