has01 Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 (edited) Witam wszystkich jest to jeden z pierwszych moich postów na forum lecz forum przeglądam regularnie od roku. 3ds max bawię się miesiąc. Mam problem z wymodelowaniem ściany z kafelkami i półkami wnękowymi tak aby w półce była mozaika a po miedzy nimi fugi, a na reszcie ściany inne płytki i fugi. Znalazłem na forum parę podobnych tematów ale żaden nie rozwiązał mojego problemu. Może to banalne ale największy problem stwarza mi oteksturowanie ściany. Próbowałem wiele sposobów, za każdym razem tekstura nakłada mi sie na całą ścianę. Pomimo że ściana ma efekt fug, podzielona jest na poligony, bądź osobne obiekty itp. to wygląda jak by była na niej ogromna płytka, to samo tyczy się półki wnękowej. Proszę o jakiś tutorial jak wykonać ścianę z półkami wnękowymi w poziomie i innymi płytkami na półce a innymi na reszcie ściany. Na ściane chciałem nałożyć taką płytkę a do wypełnienia półek taką mozaikę U mnie wyszło to tak Jak widzicie mozaika w pólkach jest ogromna a płytka na scianie jeszcze większa. I do tego dochodzą te przedzielone ściankami półki. Co z tym zrobić??? Poproszę o instrukcję krok po kroku. Pozdrawiam Edited November 8, 2009 by has01
fletcher Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 Poszukaj na forum czegoś o modyfikatorach UVW Map i Unwrap UVW ;)
PICsell Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 Fuga zapewne nie będzie z porcelanki, więc wrzuć tam inny materiał. Na poligony kafelek narzuć materiał ze swoją bitmapą i powinno być ok.
has01 Posted November 7, 2009 Author Posted November 7, 2009 Poszukaj na forum czegoś o modyfikatorach UVW Map i Unwrap UVW ;) Próbowałem ich używać i albo ich nie potrafię użyć albo u mnie to nie działa. Napisz proszę jak ich użyć. Fuga zapewne nie będzie z porcelanki, więc wrzuć tam inny materiał. Na poligony kafelek narzuć materiał ze swoją bitmapą i powinno być ok. Jak wrzucić na fugę inny materiał ? Poprzez nadanie ID ? Czy w takim wypadku muszę zaznaczać wszystkie fugi po kolei i wtedy nadać na nie ID? Bo nadanie ID dla poligonów z płytkami nie jest problemem.
sebx Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 (edited) has01 wpisz sobie np na youtubie lub w google, unwrap uvw 3ds max tutorial i napewno cos znajdziesz. W helpie w maxie (F1) tez jest opisane co i jak. Edited November 7, 2009 by sebx
fletcher Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 To powinno trochę pomóc :) http://www.youtube.com/watch?v=9aqf4tzKB4U
has01 Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Dzięki wszystkim za pomoc, na razie to wygląda tak: Jest jeszcze wiele do poprawienia ale na tę chwilę może być. Te półki wnękowe miały być docelowo oświetlone od góry listwa led (delikatne światło) na całej długości. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak to zrobić. Pozdrawiam
sebx Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Tutorial jak zrobic swiatełko led: http://www.enjoycg.com/forums/enjoycg-tutorials/3272-self-illuminating-materials-flourescent-lamp.html
has01 Posted November 12, 2009 Author Posted November 12, 2009 (edited) Jak robię według tego tutka to mi mój obiekt nie świeci.Próbowałem 6 razy zawsze jest tylko żułty zero poświaty wszystko zrobione jak napisali. :( Już jest ok, chodziło o samo ustawienie vRaya. Teraz jest ok. Dzieki Edited November 12, 2009 by has01
dzes Posted December 8, 2014 Posted December 8, 2014 troszkę odświeżę temat. Czy jest modyfikator bądź skrypt jak Floor generator w którym to mamy pełną kontrolę nad wielkościami płytek i możemy je modyfikować na bieżąco ? Floor generator niestety działa jedynie na płaszczyznę poziome czyli podłogę.
Recommended Posts