Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mam model, w którym chciałem nadać pewnym grupom wierzchołków identyfikatory tak żeby móc się później do nich odwoływać, ale nie wiem jak to zrobić. Problem w tym, że z Blenderem nie miałem nigdy wcześniej do czynienia a google nie znajduje stosownej pomocy. Model musi być zapisany w formacie 'dae' i chodzi o to żeby znajdowały się w nim opisy wydzielonych części (). Próbowałem dodać grupy wierzchołków tak jak w tym tutorialu: klik, ale w pliku nie pojawia się pożądana struktura.

 

Piszę we Flexie z użyciem biblioteki Papervision3D. Zamieszczam jeszcze link do tutorialu, w który osiągnięty jest podobny efekt: klik. Jest tam model samochodu zapisany w 'dae'. Po wczytaniu autor ma dostęp do poszczególnych części samochodu (kół, hamulców, korpusu). Niestety tutorial pisany jest pod 3DSMax a ja muszę użyć Blendera.

 

Edit: Dodam jeszcze tylko, że pożądany efekt udaje mi sie osiągnąć ale tylko po wstawieniu nowego obiektu na scenę z menu Add.

Edytowane przez zwierz

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 918
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano

Skoro z Add działa, to przypuszczam że Vertex grupy (tak jak w pierwszym tutorialu) po prostu się nie eksportują.

Rozłącz model na poszczególne części (Wybierasz w edit mode element i dajesz P jak seParate - powstaną dwa osobne obiekty i sytuacja będzie ta sama jak po dodaniu nowego obiektu z menu Add).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności