Gość zwierz Napisano 8 Listopad 2009 Napisano 8 Listopad 2009 (edytowane) Witam, Mam model, w którym chciałem nadać pewnym grupom wierzchołków identyfikatory tak żeby móc się później do nich odwoływać, ale nie wiem jak to zrobić. Problem w tym, że z Blenderem nie miałem nigdy wcześniej do czynienia a google nie znajduje stosownej pomocy. Model musi być zapisany w formacie 'dae' i chodzi o to żeby znajdowały się w nim opisy wydzielonych części (). Próbowałem dodać grupy wierzchołków tak jak w tym tutorialu: klik, ale w pliku nie pojawia się pożądana struktura. Piszę we Flexie z użyciem biblioteki Papervision3D. Zamieszczam jeszcze link do tutorialu, w który osiągnięty jest podobny efekt: klik. Jest tam model samochodu zapisany w 'dae'. Po wczytaniu autor ma dostęp do poszczególnych części samochodu (kół, hamulców, korpusu). Niestety tutorial pisany jest pod 3DSMax a ja muszę użyć Blendera. Edit: Dodam jeszcze tylko, że pożądany efekt udaje mi sie osiągnąć ale tylko po wstawieniu nowego obiektu na scenę z menu Add. Edytowane 8 Listopad 2009 przez zwierz
Ania Napisano 9 Listopad 2009 Napisano 9 Listopad 2009 Skoro z Add działa, to przypuszczam że Vertex grupy (tak jak w pierwszym tutorialu) po prostu się nie eksportują. Rozłącz model na poszczególne części (Wybierasz w edit mode element i dajesz P jak seParate - powstaną dwa osobne obiekty i sytuacja będzie ta sama jak po dodaniu nowego obiektu z menu Add).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się