Guest zwierz Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 (edited) Witam, Mam model, w którym chciałem nadać pewnym grupom wierzchołków identyfikatory tak żeby móc się później do nich odwoływać, ale nie wiem jak to zrobić. Problem w tym, że z Blenderem nie miałem nigdy wcześniej do czynienia a google nie znajduje stosownej pomocy. Model musi być zapisany w formacie 'dae' i chodzi o to żeby znajdowały się w nim opisy wydzielonych części (). Próbowałem dodać grupy wierzchołków tak jak w tym tutorialu: klik, ale w pliku nie pojawia się pożądana struktura. Piszę we Flexie z użyciem biblioteki Papervision3D. Zamieszczam jeszcze link do tutorialu, w który osiągnięty jest podobny efekt: klik. Jest tam model samochodu zapisany w 'dae'. Po wczytaniu autor ma dostęp do poszczególnych części samochodu (kół, hamulców, korpusu). Niestety tutorial pisany jest pod 3DSMax a ja muszę użyć Blendera. Edit: Dodam jeszcze tylko, że pożądany efekt udaje mi sie osiągnąć ale tylko po wstawieniu nowego obiektu na scenę z menu Add. Edited November 8, 2009 by zwierz
Ania Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Skoro z Add działa, to przypuszczam że Vertex grupy (tak jak w pierwszym tutorialu) po prostu się nie eksportują. Rozłącz model na poszczególne części (Wybierasz w edit mode element i dajesz P jak seParate - powstaną dwa osobne obiekty i sytuacja będzie ta sama jak po dodaniu nowego obiektu z menu Add).
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now