dakih Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Otóż nauczyłem się ostatnio podstaw modelowania editable poly [tak założył autor poradnika z którego korzystałem]. Ostatnio sprawdzałem również inne tryby takie jak editable mesh i editable patch. Ku mojemu zdziwieniu wszystko działa na zasadzie jak w editable poly [również te same funkcje]. Czym się różnią te "style" modelingu? [słyszałem że są różne szkoły modelowania :D].
blinq Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Ogólnie mesh tym się różni od poly, że dzieli poligony na trójkąty. Zresztą poly jest trochę nowszym wynalazkiem i ma więcej narzędzi i więcej możliwości. Jak chociażby tryb zaznaczania 'border'. Do tego lepiej się wygładza itp. Ogólnie: używaj edit poly ;) A z patch'ami raczej nie pracowałem nigdy, więc nie pomogę. Z teorii tylko wiem, że jest po powierzchnia Beziera.
indian Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 ja zamiast editable poly polecam edit poly, pracuję się tak samo, ale w każdej chwili można wrócić do początkowej bryły. pozdr.
dakih Napisano 11 Listopad 2009 Autor Napisano 11 Listopad 2009 no właśnie, czy dodanie modyfikatora edit poly różni się czymś od convertu do editable poly? Też wydaje mi się że lepiej używać modyfikatora [można powrócić do parametrów obiektu], ale w każdym tutku jest napisane żeby convertować do editable. Jest jakaś różnica w jakości/wydajności?
indian Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Convertowanie do editable poly u mnie to przyzwyczajenie, ale jakoś staram się przestawić na edit poly, dla mnie jest wygodniejsze, tylko trzeba jeszcze raz skróty klawiszowe ustawiać, co do wydajności to wydaje mnie się że nie ma tu zbytniej różnicy, ale możliwe że tylko mi się wydaje, więc nie mówię że na pewno. Trzeba samemu przetestować, które jest Ci wygodniej.
dakih Napisano 11 Listopad 2009 Autor Napisano 11 Listopad 2009 Dzięki. Wiecie może jak ustawić obracanie widokiem [ctrl + r] aby obracać się wokół osi OBIEKTU a nie mapy?
mort Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 im wiecej modyfikatorow w stacku tym ciezszy obiekt. z drugiej strony jak pracujesz czasami fajnie jest stackowac modyfikatory z kolejnymi fazami modelingu (zalezy oczywiscie co robisz) zeby w razie jakiegos bledu moc wrocic salve!
Rekomendowane odpowiedzi