Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż nauczyłem się ostatnio podstaw modelowania editable poly [tak założył autor poradnika z którego korzystałem]. Ostatnio sprawdzałem również inne tryby takie jak editable mesh i editable patch. Ku mojemu zdziwieniu wszystko działa na zasadzie jak w editable poly [również te same funkcje]. Czym się różnią te "style" modelingu? [słyszałem że są różne szkoły modelowania :D].

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Ogólnie mesh tym się różni od poly, że dzieli poligony na trójkąty. Zresztą poly jest trochę nowszym wynalazkiem i ma więcej narzędzi i więcej możliwości. Jak chociażby tryb zaznaczania 'border'. Do tego lepiej się wygładza itp. Ogólnie: używaj edit poly ;)

A z patch'ami raczej nie pracowałem nigdy, więc nie pomogę. Z teorii tylko wiem, że jest po powierzchnia Beziera.

Napisano

no właśnie, czy dodanie modyfikatora edit poly różni się czymś od convertu do editable poly? Też wydaje mi się że lepiej używać modyfikatora [można powrócić do parametrów obiektu], ale w każdym tutku jest napisane żeby convertować do editable. Jest jakaś różnica w jakości/wydajności?

Napisano

Convertowanie do editable poly u mnie to przyzwyczajenie, ale jakoś staram się przestawić na edit poly, dla mnie jest wygodniejsze, tylko trzeba jeszcze raz skróty klawiszowe ustawiać, co do wydajności to wydaje mnie się że nie ma tu zbytniej różnicy, ale możliwe że tylko mi się wydaje, więc nie mówię że na pewno.

Trzeba samemu przetestować, które jest Ci wygodniej.

Napisano

im wiecej modyfikatorow w stacku tym ciezszy obiekt. z drugiej strony jak pracujesz czasami fajnie jest stackowac modyfikatory z kolejnymi fazami modelingu (zalezy oczywiscie co robisz) zeby w razie jakiegos bledu moc wrocic

 

salve!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności