Skocz do zawartości

dakih

Members
  • Liczba zawartości

    59
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Poznań

dakih's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

7

Reputacja

  1. dakih

    mia_material_x czy maya materials?

    wiem, że mia_material_x nie ma możliwości renderingu na passach, ale to kwestia "upgrade shader" - taki mój skrót myślowy. Głównie chodzi mi o to, czy rzeczywiście w "profesjonalnych" produkcjach wykorzystuje się takie materiały jak blinn czy lambert? Czy rzeczywiście można uzyskać za pomoca mia_material_x każdy rodzaj materiału?
  2. Witam Zastanawiam się od dłuższego czasu, czy jest sens używać mia_material_x w scenach, które nie wymagają operacji na passach. Z tego co widzę to całkiem sporo osób używa zwykłego blinn czy lambert z maya nodes [głównie mam na myśli tutoriale, making ofy itd.]. Kiedyś słyszałem, że za pomocą mia_material_x można osiągnać praktycznie taki sam efekt jak materiały maykowe, a nawet lepszy + mamy dostęp do passes. Jak to jest? Jak to wygląda w branży? Czy używa się głównie tego mia_material_x [/passes] czy stosuje się również zwykłe materiały maykowe typu blinn, phong czy lambert?
  3. Tylko jak sie udowadnia, że dany obraz jest "mój"? Trzyma się scene na pc'cie czy jak. Sorry, ale jestem zielony w tym temacie.
  4. nawet przez reklamy [google adsense]? Dobra, a wiecie może jak to jest, jeżeli już poświęce dużo czasu i zrobie coś porządnego [logo np] to w jaki sposób mam je zabezpieczyć przed "kradzieżą"? Każdy lepszy 15-latek może sobie z css'a wygrzebać moje wypociny i opublikować to jako "jego dzieło". W takim wypadku jak udowadnia się do kogo należy obraz? W stopce text typu "All rights reserved.... 2011" wystarczy?
  5. Witam, pracuję już od jakiegoś czasu nad pewną stroną internetową, cały kod strony jest już gotowy, pozostał mi tylko problem z szatą graficzną strony. Dla jasności strona dotyczy gry komputerowej. Chciałbym zrobić logo wykorzystując do tego zrzuty z gry + koncepty [też z gry] + kawałek loga oficjalnej strony. Czy tworząc takie logo, złożone z kilkunastu elementów, których nie jestem autorem jest legalne? Stron o tej grze jest bardzo dużo i wiele z nich w oprawie graficznej ma takie "obrazki", stąd moje pytanie.
  6. dakih

    Światło w obiekcie

    Metodę z double side oczywiście próbowałem już wczesniej, niestety przynosi ona wręcz odwrotny efekt. W zasadzie doszedłem do wniosku, że są to pewnego rodzaju artefakty. Ten point light oświetla scene w bardzo dziwny sposób, jakimiś zupełnie chaotycznymi liniami. Możliwe, że jest to spowodowane displacement mapą, która jest nałożona na materiał obiektu i GI z double bouncem.... Chyba muszę się pożegnać z point lightem w tej scenie w tym wypadku... Aczkolwiek dzięki ca mel za odpowiedź, na Ciebie zawsze można liczyć w maykowych sprawach :D
  7. dakih

    Światło w obiekcie

    Witam. Wstawiłem point light wewnątrz obiektu 'organicznego'. Problem polega na tym, że światło przechodzi przez wewnętrzne ściany obiektu i oświetla sam siebie i inne przedmioty wokół siebie. Jeszcze inne przedmioty można spokojnie powyłączać w light linking, ale niestety jeżeli światło oświetla część "macierzestego" obiektu to zaczynają się schody. Czy jest taka opcja, żeby światło nie przechodziło przez ściany wewnętrzne [żeby wewnętrzne ściany obiektu również rzucały cień]. Pozdrawiam.
  8. Czy wie ktoś czym są te "warstwy", które w każdej scenie się pojawiają [w compositingu]... Motion blura, gamme i jakieś particle jeszcze rozumiem i widze efekt, ale reszta to jaki efekt daje? Pytanie głupie, ale nigdy nie miałem nic wspólnego z compositingiem :P
  9. Levus, niestety jak loguje się na moje konto paypal zamawiając messiah'a, pokazuje mi się okienko do przywiązania karty kredytowej do konta. Może to z powodu braku środków na koncie paypal?
  10. Wie ktoś może czy da się zamówić ten soft nie korzystając z karty kredytowej?
  11. dakih

    Modelowanie organiczne.

    Oks, rozjaśnilo się troszke w mojej głowe, acz troszke namieszały te filmiki z YT, gdzie koleś dokonuje retopo na meshu aż dwa razy. Po co on to robi? http://www.youtube.com/watch?v=IJVaq8FA5aQ http://www.youtube.com/watch?v=QtSMQbv3uAE #Lucek: Napisałeś, że po Twoim retopo mesh miał 1.2 mln polycount. Rozumiem, że zrobiłes retopo a potem subdiv tak?
  12. dakih

    Modelowanie organiczne.

    Hmm... wszystko byłoby jasne tylko mam jedno "ale". Widziałem filmik na yt jak koleś poddawał mesha retopo aż DWA razy i musze przyznać, że zupełnie tego nie rozumiem, tutaj linki: http://www.youtube.com/watch?v=IJVaq8FA5aQ http://www.youtube.com/watch?v=QtSMQbv3uAE Po co aż dwa razy ten człowiek użył retopo? Mógłby mi ktoś to łopatologicznie wyjaśnić ? Pytanie nr 2 Czy retopologia jest wykorzystywana głównie do gier?
  13. Witam. Mam taki mały dylemat. W grafice 3D siedze od niedawna i chciałbym wiedzieć czy "profesjonaliści" tylko i wyłącznie modelują organike za pomocą sculpta - zspheres? Zauważyłem, że w bitwach sculptingowych na tym forum po 6h pracy efekty są bardzo zadowalające. Czy większość modelowania organicznego odbywa się w programach do sculptu czy tylko do normal/displace map i tekstur? Głównie chodzi mi o topologie siatki pod dobrego rigga, stille mnie nie interesują zbytnio.
  14. Witam, mam mały problem z którm borykam się już od pewnego czasu. Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można zrobić by dwa obiekty nie mogły na siebie "wejść". Tzn. mam taką sytuacje, że rigguje rycerzyka. Chce by ten rycerzyk zginając głowę, na której ma hełm nie wchodził w polygony korpusu - tylko się zatrzymywał na styk. Czy jest to możliwe? 2 przykład - mamy podłoże i chce aby stopy bipeda nie wchodziły w ziemie, tylko również układały się na styk krawędzi powierzchni. Czy jest to możliwe w Mayce?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności