Skocz do zawartości

Płynne wklęśnięcia


g.j

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Na początku może się przywitamy.

Grzesiek, lat 26, lekko początkujący.

 

Potrzebuję troszkę pomocy. Chodzi mi o sposób modelowania pewnych elementów. A dokładniej chodzi mi o coś takiego jak w tym linku: www.jamroz.net/3d_temp.jpg (jest to końcówka lufy, całość dostępna tutaj: http://www.zombiecrisis.org/siteimages/weapons/m4large.jpg)

 

Wiem jak zrobić okrąg, elipse na kwadratowym poligonie ale nie do końca wiem jak uzyskać efekt takiego płynnego wklęśnięcia.

Chodzi mi o sam sposób - z resztą już poeksperymentuje sobie.

Używam Modo ale nie sądzę aby program miał tu większe znaczenie.

 

Uczę się dopiero więc prośba o wyrozumiałość.

Byłbym ogromnie wdzięczny.

Pozdrawiam,

Grzesiek.

 

PS. Jeśli nie jest to forum, gdzie można zadawać pytania z podstaw prośba o info - nie będę więcej męczył i poszukam innego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej. Soft nie ma znaczenia :)

potnij w poprzek 2 razy.

84446714.jpg

 

Zaznacz face'y i extruduj do srodka na glebokosc jaka chcesz osiagnac.

33602089.jpg

 

Dodaj po 2 krawedzie przed "uskokiem", zeby po wygladzeniu uzystac ostre krawedzie.

Natomiast jesli chcesz miec to przejscie 6ciokatu w okrag to juz bardziej skomplikowane, ale poprawnie to bedzie tak wygladalo:

 

20425420.jpg

 

i przeanalizuj to z siatka to wiele Ci to wyjasni:

62383712.jpg

 

powodzenia

  • Like 2
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Dzięki ogromne za czas i zobrazowanie!

Tylko ... :) Mi chodziło o te poziome "dziury" na końcu lufy :)

Źle odpowiedzieałem na poprzedni post, nie skojarzyłem.

 

 

To co zobrazowane umiem zrobić bez większego problemu :)

Mimo wszystko ogromne dzięki.

 

Pozdrawiam,

Grzesiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :) Dzieki chlopaki :)

 

g.j. o to chodzi?

 

15295478.jpg

28104736.jpg

94304464.jpg

 

Jesli tak i bedziesz potrzebowal krok po kroku to daj znac to pokaze co i jak :)

 

Pozdrawiam

 

 

edit: dzieki zdeno za rep :)

 

jesli efekt jest za malo zadowalajacy to smooth i wtedy wycinac/w tym co pokazalem zamiast tych 2 ciec po srodku to mogloby byc jedno ale 2 daja wieksza konrole nad lukiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim jeszcze raz za rep. Zmotywowaliscie mnie do opisania tego krok po kroku :)

 

1. Zaczynamy od walca o 18 krawedziach. Kasujemy jego gore i dol.

Tworzymy sobie do pomocy ksztalt jaki chemy wyciac w krzywych (tutaj okrag i splaszczony) i najlepiej calosc dosnapowac do srodka siatki.

 

Wprowadzamy 3 krawedzie (pomaranczowe). Niebieskie to krawedzie z cylindra (18)

I kasujemy te dwie niebieskie na srodku:

92425550.jpg

 

Kasujemy sobie polowke:

75130097.jpg75130097.jpg

 

I dodajemy pionowe ciecia:

57281229.jpg

 

Tniemy tak jak na obrazku (kolor pomaranczowy) i kasujemy to co czerwone:

76197585.jpg76197585.jpg

 

Tego vertexa przesuwamy w prawo do naszego pomocniczego ksztaltu.

77230701.jpg

 

86095949.jpg

 

Dobrze jest teraz wywalic 3 cwiartki:

16632803.jpg

 

Dobrze jest zmiekczyc przejscie dodajac krawedzie (pomaranczowe) i usuwajac czerwone:

36782180.jpg

 

Duplikujemy cwiartke z polowki i pozniej cala polowke po zmerdzowaniu wszystkiego, zeby miec juz calosc:

92428341.jpg

 

Skalujemy sobie vertexy we wszystkich plaszczyznach, po czym skalujemy w osi poziomej, zeby dopasowac wciecie do ksztaltu.

72654993.jpg

 

Extrudujemy face'y do zewnatrz:

66933962.jpg

 

Pomaranczowe krawedzie skalujemy w osi poziomej:

44276302.jpg

 

Dodajemy krawedzie zeby wyostrzyc przejscia:

72451148.jpg

 

I po wygladzeniu mamy takie cos:

90575676.jpg

 

Mysle ze to dosc prosty sposob na takie cos i mam nadzieje ze i tym razem ktos sie czegos nauczyl :)

 

Dzieki i pozdrawiam

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jako początkujący też mam pytania:

do mpta -

Zaznacz face'y i extruduj do srodka na glebokosc jaka chcesz osiagnac.

Zawsze jak zaznaczam face'y, które są zwrócne w różnych kierunkach (np. są ułożóne na obwodzie cylindra) i daję extrude to wszystkie przesuwają się w jednym kierunku - daję extrude i część przesuwa się do wnętrza cylindra, face'y z drugiej strony na zewnątrz. Żeby uzyskać efekt takiego wcięcia zaznaczam face'y dookoła i skaluję w odpowiedniej osi - da się to zrobić za pomocą zwykłęgo extrude? :) Jeśli o czymś nie wiem to chętnie się dowiem i się nauczę ;)

 

I druga sprawa - jak najlepiej zachować połączenie ostrych i gładkich krawędzi na jednym modelu - przykładowo modeluję sobie coś, po czym postanawiam to wygładzić - czy to za pomocą NURMS czy meshsmooth czy turbosmooth... Czy da się po takiej operacji zachować jakieś krawędzie nienaruszone takim modyfikatorem? Pierwsza myśl to było połączenie meshselect z meshsmooth, ale i tak całość się wygłądziła. Czy pozostaje dodać nieco gęściej krawędzi żeby wygładzanie było mniej widoczne, czy da się to jakoś sensownie zrobić?

 

DObra - już nieważne... Znalazłem odpowiedzi czytając różne inne watki - zupełnie przypadkowo :)

Edytowane przez pretorianstalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności