Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej,

 

Na początku może się przywitamy.

Grzesiek, lat 26, lekko początkujący.

 

Potrzebuję troszkę pomocy. Chodzi mi o sposób modelowania pewnych elementów. A dokładniej chodzi mi o coś takiego jak w tym linku: www.jamroz.net/3d_temp.jpg (jest to końcówka lufy, całość dostępna tutaj: http://www.zombiecrisis.org/siteimages/weapons/m4large.jpg)

 

Wiem jak zrobić okrąg, elipse na kwadratowym poligonie ale nie do końca wiem jak uzyskać efekt takiego płynnego wklęśnięcia.

Chodzi mi o sam sposób - z resztą już poeksperymentuje sobie.

Używam Modo ale nie sądzę aby program miał tu większe znaczenie.

 

Uczę się dopiero więc prośba o wyrozumiałość.

Byłbym ogromnie wdzięczny.

Pozdrawiam,

Grzesiek.

 

PS. Jeśli nie jest to forum, gdzie można zadawać pytania z podstaw prośba o info - nie będę więcej męczył i poszukam innego miejsca.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chodzi ci o te poprzeczne wyżłobienia? Jeśli tak, to pewnie extrude i chamfer wystarczy

Napisano
  • Autor

Dokładnie o nie.

Ok. Popróbuję.

 

Dzięki.

Napisano

Hej. Soft nie ma znaczenia :)

potnij w poprzek 2 razy.

84446714.jpg

 

Zaznacz face'y i extruduj do srodka na glebokosc jaka chcesz osiagnac.

33602089.jpg

 

Dodaj po 2 krawedzie przed "uskokiem", zeby po wygladzeniu uzystac ostre krawedzie.

Natomiast jesli chcesz miec to przejscie 6ciokatu w okrag to juz bardziej skomplikowane, ale poprawnie to bedzie tak wygladalo:

 

20425420.jpg

 

i przeanalizuj to z siatka to wiele Ci to wyjasni:

62383712.jpg

 

powodzenia

Napisano
  • Autor

Hej,

 

Dzięki ogromne za czas i zobrazowanie!

Tylko ... :) Mi chodziło o te poziome "dziury" na końcu lufy :)

Źle odpowiedzieałem na poprzedni post, nie skojarzyłem.

 

 

To co zobrazowane umiem zrobić bez większego problemu :)

Mimo wszystko ogromne dzięki.

 

Pozdrawiam,

Grzesiek.

Napisano

Hej :) Dzieki chlopaki :)

 

g.j. o to chodzi?

 

15295478.jpg

28104736.jpg

94304464.jpg

 

Jesli tak i bedziesz potrzebowal krok po kroku to daj znac to pokaze co i jak :)

 

Pozdrawiam

 

 

edit: dzieki zdeno za rep :)

 

jesli efekt jest za malo zadowalajacy to smooth i wtedy wycinac/w tym co pokazalem zamiast tych 2 ciec po srodku to mogloby byc jedno ale 2 daja wieksza konrole nad lukiem

Napisano

Dzieki wszystkim jeszcze raz za rep. Zmotywowaliscie mnie do opisania tego krok po kroku :)

 

1. Zaczynamy od walca o 18 krawedziach. Kasujemy jego gore i dol.

Tworzymy sobie do pomocy ksztalt jaki chemy wyciac w krzywych (tutaj okrag i splaszczony) i najlepiej calosc dosnapowac do srodka siatki.

 

Wprowadzamy 3 krawedzie (pomaranczowe). Niebieskie to krawedzie z cylindra (18)

I kasujemy te dwie niebieskie na srodku:

92425550.jpg

 

Kasujemy sobie polowke:

75130097.jpg75130097.jpg

 

I dodajemy pionowe ciecia:

57281229.jpg

 

Tniemy tak jak na obrazku (kolor pomaranczowy) i kasujemy to co czerwone:

76197585.jpg76197585.jpg

 

Tego vertexa przesuwamy w prawo do naszego pomocniczego ksztaltu.

77230701.jpg

 

86095949.jpg

 

Dobrze jest teraz wywalic 3 cwiartki:

16632803.jpg

 

Dobrze jest zmiekczyc przejscie dodajac krawedzie (pomaranczowe) i usuwajac czerwone:

36782180.jpg

 

Duplikujemy cwiartke z polowki i pozniej cala polowke po zmerdzowaniu wszystkiego, zeby miec juz calosc:

92428341.jpg

 

Skalujemy sobie vertexy we wszystkich plaszczyznach, po czym skalujemy w osi poziomej, zeby dopasowac wciecie do ksztaltu.

72654993.jpg

 

Extrudujemy face'y do zewnatrz:

66933962.jpg

 

Pomaranczowe krawedzie skalujemy w osi poziomej:

44276302.jpg

 

Dodajemy krawedzie zeby wyostrzyc przejscia:

72451148.jpg

 

I po wygladzeniu mamy takie cos:

90575676.jpg

 

Mysle ze to dosc prosty sposob na takie cos i mam nadzieje ze i tym razem ktos sie czegos nauczyl :)

 

Dzieki i pozdrawiam

Napisano

To ja jako początkujący też mam pytania:

do mpta -

Zaznacz face'y i extruduj do srodka na glebokosc jaka chcesz osiagnac.

Zawsze jak zaznaczam face'y, które są zwrócne w różnych kierunkach (np. są ułożóne na obwodzie cylindra) i daję extrude to wszystkie przesuwają się w jednym kierunku - daję extrude i część przesuwa się do wnętrza cylindra, face'y z drugiej strony na zewnątrz. Żeby uzyskać efekt takiego wcięcia zaznaczam face'y dookoła i skaluję w odpowiedniej osi - da się to zrobić za pomocą zwykłęgo extrude? :) Jeśli o czymś nie wiem to chętnie się dowiem i się nauczę ;)

 

I druga sprawa - jak najlepiej zachować połączenie ostrych i gładkich krawędzi na jednym modelu - przykładowo modeluję sobie coś, po czym postanawiam to wygładzić - czy to za pomocą NURMS czy meshsmooth czy turbosmooth... Czy da się po takiej operacji zachować jakieś krawędzie nienaruszone takim modyfikatorem? Pierwsza myśl to było połączenie meshselect z meshsmooth, ale i tak całość się wygłądziła. Czy pozostaje dodać nieco gęściej krawędzi żeby wygładzanie było mniej widoczne, czy da się to jakoś sensownie zrobić?

 

DObra - już nieważne... Znalazłem odpowiedzi czytając różne inne watki - zupełnie przypadkowo :)

Edytowane przez pretorianstalker

Napisano
da się to zrobić za pomocą zwykłęgo extrude? :)

w max jest do wyboru 3 opcje wg. poligona wg. normalny i jakos tak :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.