g.j Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Hej, Na początku może się przywitamy. Grzesiek, lat 26, lekko początkujący. Potrzebuję troszkę pomocy. Chodzi mi o sposób modelowania pewnych elementów. A dokładniej chodzi mi o coś takiego jak w tym linku: www.jamroz.net/3d_temp.jpg (jest to końcówka lufy, całość dostępna tutaj: http://www.zombiecrisis.org/siteimages/weapons/m4large.jpg) Wiem jak zrobić okrąg, elipse na kwadratowym poligonie ale nie do końca wiem jak uzyskać efekt takiego płynnego wklęśnięcia. Chodzi mi o sam sposób - z resztą już poeksperymentuje sobie. Używam Modo ale nie sądzę aby program miał tu większe znaczenie. Uczę się dopiero więc prośba o wyrozumiałość. Byłbym ogromnie wdzięczny. Pozdrawiam, Grzesiek. PS. Jeśli nie jest to forum, gdzie można zadawać pytania z podstaw prośba o info - nie będę więcej męczył i poszukam innego miejsca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. J Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Chodzi ci o te poprzeczne wyżłobienia? Jeśli tak, to pewnie extrude i chamfer wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g.j Napisano 16 Listopad 2009 Autor Share Napisano 16 Listopad 2009 Dokładnie o nie. Ok. Popróbuję. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Hej. Soft nie ma znaczenia :) potnij w poprzek 2 razy. Zaznacz face'y i extruduj do srodka na glebokosc jaka chcesz osiagnac. Dodaj po 2 krawedzie przed "uskokiem", zeby po wygladzeniu uzystac ostre krawedzie. Natomiast jesli chcesz miec to przejscie 6ciokatu w okrag to juz bardziej skomplikowane, ale poprawnie to bedzie tak wygladalo: i przeanalizuj to z siatka to wiele Ci to wyjasni: powodzenia 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g.j Napisano 17 Listopad 2009 Autor Share Napisano 17 Listopad 2009 Hej, Dzięki ogromne za czas i zobrazowanie! Tylko ... :) Mi chodziło o te poziome "dziury" na końcu lufy :) Źle odpowiedzieałem na poprzedni post, nie skojarzyłem. To co zobrazowane umiem zrobić bez większego problemu :) Mimo wszystko ogromne dzięki. Pozdrawiam, Grzesiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 a ja się dużo nauczyłem ;) dzięki mpta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guru Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 to repujcie kolege:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Hej :) Dzieki chlopaki :) g.j. o to chodzi? Jesli tak i bedziesz potrzebowal krok po kroku to daj znac to pokaze co i jak :) Pozdrawiam edit: dzieki zdeno za rep :) jesli efekt jest za malo zadowalajacy to smooth i wtedy wycinac/w tym co pokazalem zamiast tych 2 ciec po srodku to mogloby byc jedno ale 2 daja wieksza konrole nad lukiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Dzieki wszystkim jeszcze raz za rep. Zmotywowaliscie mnie do opisania tego krok po kroku :) 1. Zaczynamy od walca o 18 krawedziach. Kasujemy jego gore i dol. Tworzymy sobie do pomocy ksztalt jaki chemy wyciac w krzywych (tutaj okrag i splaszczony) i najlepiej calosc dosnapowac do srodka siatki. Wprowadzamy 3 krawedzie (pomaranczowe). Niebieskie to krawedzie z cylindra (18) I kasujemy te dwie niebieskie na srodku: Kasujemy sobie polowke: I dodajemy pionowe ciecia: Tniemy tak jak na obrazku (kolor pomaranczowy) i kasujemy to co czerwone: Tego vertexa przesuwamy w prawo do naszego pomocniczego ksztaltu. Dobrze jest teraz wywalic 3 cwiartki: Dobrze jest zmiekczyc przejscie dodajac krawedzie (pomaranczowe) i usuwajac czerwone: Duplikujemy cwiartke z polowki i pozniej cala polowke po zmerdzowaniu wszystkiego, zeby miec juz calosc: Skalujemy sobie vertexy we wszystkich plaszczyznach, po czym skalujemy w osi poziomej, zeby dopasowac wciecie do ksztaltu. Extrudujemy face'y do zewnatrz: Pomaranczowe krawedzie skalujemy w osi poziomej: Dodajemy krawedzie zeby wyostrzyc przejscia: I po wygladzeniu mamy takie cos: Mysle ze to dosc prosty sposob na takie cos i mam nadzieje ze i tym razem ktos sie czegos nauczyl :) Dzieki i pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konarc Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 jestem początkujący wiec jak dla mnie super:) dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 też jestem początkujący i dla mnie też git ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pretorianstalker Napisano 3 Grudzień 2009 Share Napisano 3 Grudzień 2009 (edytowane) To ja jako początkujący też mam pytania: do mpta - Zaznacz face'y i extruduj do srodka na glebokosc jaka chcesz osiagnac. Zawsze jak zaznaczam face'y, które są zwrócne w różnych kierunkach (np. są ułożóne na obwodzie cylindra) i daję extrude to wszystkie przesuwają się w jednym kierunku - daję extrude i część przesuwa się do wnętrza cylindra, face'y z drugiej strony na zewnątrz. Żeby uzyskać efekt takiego wcięcia zaznaczam face'y dookoła i skaluję w odpowiedniej osi - da się to zrobić za pomocą zwykłęgo extrude? :) Jeśli o czymś nie wiem to chętnie się dowiem i się nauczę ;) I druga sprawa - jak najlepiej zachować połączenie ostrych i gładkich krawędzi na jednym modelu - przykładowo modeluję sobie coś, po czym postanawiam to wygładzić - czy to za pomocą NURMS czy meshsmooth czy turbosmooth... Czy da się po takiej operacji zachować jakieś krawędzie nienaruszone takim modyfikatorem? Pierwsza myśl to było połączenie meshselect z meshsmooth, ale i tak całość się wygłądziła. Czy pozostaje dodać nieco gęściej krawędzi żeby wygładzanie było mniej widoczne, czy da się to jakoś sensownie zrobić? DObra - już nieważne... Znalazłem odpowiedzi czytając różne inne watki - zupełnie przypadkowo :) Edytowane 3 Grudzień 2009 przez pretorianstalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grizleyd Napisano 3 Grudzień 2009 Share Napisano 3 Grudzień 2009 da się to zrobić za pomocą zwykłęgo extrude? :) w max jest do wyboru 3 opcje wg. poligona wg. normalny i jakos tak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi