Khar Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Witam problem z teksturkami. http://pokazywarka.pl/qm70h1/ 1. Nie wiem dlaczego droga caly czas sie rozmywa (v ray, mental), sa to regiony z tekstura (3000x1000) ulozone wzdloz osi drogi (spacing tools). 2 i 3 w miejscach stykania i lekiego nachodzenia na siebie obiektow powstaje nieprzyjemny szum. Czy jest mozliwosc zniwelowania go bez edycji modelu. ewentualnie jak uzyc spacing tools (albo innej funkcji) zeby rozmiesicc regiony wzdluz splaina tak zeby idealnie do siebie pasowaly?
sebx Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Mozliwe że źle Zrobiłeś mapowanie i tekstura sie rozciągnęła?
Khar Posted November 17, 2009 Author Posted November 17, 2009 Nie to nie to na 1 planie jest ten sam region z ta sama tekstura reszta to kopie rozlozone po splainie (z 20 km ;p) w ktorym miejscu trasy nie stane w dalszym planie jest rozmazane jak wyzej. mam wylaczone motion blury i dofy. Efekt taki sam na kamerce v ray jak i renderowanie z viewportu.
silverfox Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 sprawdź w ustawieniach textury czy nie masz włączonego blura w zależności od odległości od kamery albo czy nie jest to zrobione falloffem. IMHO nie widać tu potrzeby modelowania poprzez rozmieszczenie geometrii wzdłuz splinea. Lepiej użyj loft (compound objects) albo modelowania poly. Tego "szumu" raczej się nie pozbędziesz - tam geometria nakłada się na siebie. 1
godzio Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 co do textury to nie wiem, a co do szumu to jak się nakładają na siebie facey to jest tak jak silverfox napisał. Najlepiej troszkę cofnąć jednego facea i bedzię ok
Khar Posted November 17, 2009 Author Posted November 17, 2009 Dzieki Silverfox faktycznie blur byl automatycznie wlaczony. Co do modelingu. mam do zrobienia trase (kilkadziesiat km) zeby ograniczyc ilosc geometri postanowilem zrobic calosc na zasadzie klocków (tiles) tak jak opisalem wczesniej(region + tekstura ułożone wzdłuż osi drogi). Jako ze trasa jest długa i jest kila węzłów komunikacyjnych "klocki" nie są wszędzie identyczne (zatoczki, zwrotki, przystanki, skrzyzowania itp). Dodam jeszcze ze trasa bedzie 3D (wzniesienia, waidukty). Czy sposob ktory wymysllem wydaje wam sie dobry? czy lepiej jakos inaczej?
silverfox Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Khar nie ma sprawy zawsze możesz kliknąć w serduszko ;) OMG - kilkadziesiąt km? no ładnie. Co to ma finalnie być? Ja bym chyba użył loft i na to Edit poly aby dodać zatoczki i inne dodatki.
Khar Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 Seducho klikniete ;] a ma to byc modernizacja Dk - 8 przy ostrowie mazowieckim. No dobra ale jak pozniej w to wrysowac pasy ruchu, przjecia dla pieszych itp itd ...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now