Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam problem z teksturkami.

 

http://pokazywarka.pl/qm70h1/

 

 

1. Nie wiem dlaczego droga caly czas sie rozmywa (v ray, mental), sa to regiony z tekstura (3000x1000) ulozone wzdloz osi drogi (spacing tools).

 

2 i 3 w miejscach stykania i lekiego nachodzenia na siebie obiektow powstaje nieprzyjemny szum. Czy jest mozliwosc zniwelowania go bez edycji modelu.

ewentualnie jak uzyc spacing tools (albo innej funkcji) zeby rozmiesicc regiony wzdluz splaina tak zeby idealnie do siebie pasowaly?

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Nie to nie to na 1 planie jest ten sam region z ta sama tekstura reszta to kopie rozlozone po splainie (z 20 km ;p) w ktorym miejscu trasy nie stane w dalszym planie jest rozmazane jak wyzej. mam wylaczone motion blury i dofy. Efekt taki sam na kamerce v ray jak i renderowanie z viewportu.

Posted

sprawdź w ustawieniach textury czy nie masz włączonego blura w zależności od odległości od kamery albo czy nie jest to zrobione falloffem.

 

IMHO nie widać tu potrzeby modelowania poprzez rozmieszczenie geometrii wzdłuz splinea. Lepiej użyj loft (compound objects) albo modelowania poly.

 

Tego "szumu" raczej się nie pozbędziesz - tam geometria nakłada się na siebie.

  • Confused 1
Posted

co do textury to nie wiem,

 

a co do szumu to jak się nakładają na siebie facey to jest tak jak silverfox napisał. Najlepiej troszkę cofnąć jednego facea i bedzię ok

Posted

Dzieki Silverfox faktycznie blur byl automatycznie wlaczony.

Co do modelingu. mam do zrobienia trase (kilkadziesiat km) zeby ograniczyc ilosc geometri postanowilem zrobic calosc na zasadzie klocków (tiles) tak jak opisalem wczesniej(region + tekstura ułożone wzdłuż osi drogi). Jako ze trasa jest długa i jest kila węzłów komunikacyjnych "klocki" nie są wszędzie identyczne (zatoczki, zwrotki, przystanki, skrzyzowania itp). Dodam jeszcze ze trasa bedzie 3D (wzniesienia, waidukty). Czy sposob ktory wymysllem wydaje wam sie dobry? czy lepiej jakos inaczej?

Posted

Khar

nie ma sprawy zawsze możesz kliknąć w serduszko ;)

OMG - kilkadziesiąt km? no ładnie. Co to ma finalnie być?

Ja bym chyba użył loft i na to Edit poly aby dodać zatoczki i inne dodatki.

Posted

Seducho klikniete ;] a ma to byc modernizacja Dk - 8 przy ostrowie mazowieckim. No dobra ale jak pozniej w to wrysowac pasy ruchu, przjecia dla pieszych itp itd ...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy