Jump to content

Khar

Members
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Good

About Khar

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Kraków
  1. Drzewka z różnych paczek, między innymi brzozy od: http://www.viz-people.com/portfolio/free-3d-models-trees/ przerobione do blendera/cycles. Taras jest z deseczek (generator), ale za małe zrobiłem szczeliny+ mapowanie na "odwal się" i efekt kiepski... wyszedł. I jak mówicie tone mapping sknocony ale dopiero dzisiaj podpoiłem sensowniejszy monitor i faktycznie jest do dupy. Zorbię re render i postaram się poprawić. Co nie pasuje z pod przybitka? Projekt zadany i autorowi się podoba, a o zasadność nie pytałem ;)
  2. Wizka domku letniskowego. Blender, Cycles: Model na sketchfabie: Summer House - v.1.2.1
  3. Potrzebuje zapisać pliki AutoCAD'a tylko do odczytu. Tak żeby odbiorca mógł je sobie pooglądać w CAD'owskich programach ale nie mial opcj edycji. Ktos moze wie jak to z robic?
  4. Panie ja tu wizki robie a nie cale obiekty od postaw. Stwierdzenie "kaska nie smierdzi" to chyba masz na mysl nasz wspanialy rzad i urzedasow. Ciekawsze formy (np. wiszace, podwieszane, wanty itp) sa skreslane walsnie przez tych zgory (za wysoki koszt! budowy) Np. most kotlarski w Krk orginalny, ciekawy, jednym sie podoba drudzy go nienawidzą. Ale faktem jest ze cenę tego mostu mozna by wybudowac 3,4 inne o tej samej rozpiętości. Więc co bys zrobil na mijescu tych z gory? Powtorze to jeszcze raz dobitnie. Moj udzial w tych projektach, to zamodelowanie, pokazanie jak to bedzie wyglądać, jak prezentuje sie w danym miejscu (ew jakies rys bud/wykonawcze). Pozniej sa wprowadzne zmiany, konsultacje zmiany itd. Wiec prosze juz nie miec do mnie protensji o ksztalt, forme. Prosze sie czepiac wizek i ich wykoania. Ciagle sie szkole i ucze 3dmaxa. Kazda podpowiedz wskazówka jest dla mnie ważna i przydatna. Co do ostanich wizek, bylo wiecej roslinek samochodow niestety sprzęt nie dawał rady renderingiem :/. Mimo używania v ray proxy (cala roslinosc to 3 modele drzew rozrzucone losowo, z paremetrem na zmienna mielkosc i obrot) dzielemnia sceny na czesci zuzycie ramu przekraczalo zawartosc plyty głównej (8gb).
  5. Mosty sie nie podobają, co jest dla mnie zrozumiale, nie są to wybitne formy ale tez takimi w zamierzeniu nie miały być. Żyjemy w Polsce każdy widzi jakie są problemy w branzy mostowo/drogowej (i nie tylko). Liczy sie cena, cena, cena i jeszcze łatwość wykonania (im szybciej tym taniej). Ciekawsze formy sa niestety dużo droższe od zwyklej skrzyni, plyty czy konstrukcji zespolonej. Co do kolorow, wizualizacje maja na celu pokzania inwestorowi jak to MOŻE wyglądać, zresztą sam często zyczy sobie sprawdzic cos w "alternatywnej" kolorystyce. Pózniej jest to korygowane (czy raczej ustalana na nowo) przez miejscowego architekta. Co zazwyczaj prowadzi do standardowych kolorow. Na koniec moja ostatnia praca:
  6. Zasadniczo sie zastanwiam jak najlepiej pozbyc sie tego problemu. Nieraz mam plaskie lub cienkie obiekty na trawiastej powierzchni w zawiazku z tym trawka (vraydiplace 2d) nieraz wyrasta tudziez z chodnika lub alfaltu. Oczywiscie mozna wycianac odpowiednio plana z trawa spod tych obiektow ale to strata czasu. Czy jest jakas opcja zeby vray diplace nie przechodzil przez obiekty ktore sa nad nim?
  7. Normalne ok. W pliku cadowskim niema facow to siatka polilin.
  8. Jak zaznaczam borderem to sie okazuje ze ten poly faktycznie jest pusty i scianki boczne naleza do poly obok i niechca sie z "capowac". Zasadniczo przydala by sie taka opcja zeby wyciagnac werzcholki i na podstwaie ich jeszcze raz utworzyc siatke. Ktos moze wie jak moznaby cos takiego zrobic? EDIT: Capowanie borderem dziala wczesniej cos mialem skopane. thx mkeruj
  9. Witam, dostalem model terenu 3d pod projektowaa droge w pliku dng (microstation). Satka jest wygenerowana jako przestrzennie polaczone polilinie (w trojkaty). po importach exportach (microstation-->cad-->max) siatka trafila do maxa jako szereg pojedynczych pustych polygonow (polilinie w ksztalcie trojkata) Następnie przekształciłem wszytko na poly i połączyłem. Praca nad tym plikiem stala sie znosna lecz pozostaly "puste" polygony i rozne inne niedociagniecia. Jak na zalaczonym obrazku: http://pokazywarka.pl/gl6rml/ I tarez pytanie, jak to szybko i sprawnie poprawic? Ewentulanie jak inaczej przejsc z siatki pojedynczych polygonow na bryle modelu bez problemow opisanyhc powyzej. pozdrawiam.
  10. Seducho klikniete ;] a ma to byc modernizacja Dk - 8 przy ostrowie mazowieckim. No dobra ale jak pozniej w to wrysowac pasy ruchu, przjecia dla pieszych itp itd ...
  11. Dzieki Silverfox faktycznie blur byl automatycznie wlaczony. Co do modelingu. mam do zrobienia trase (kilkadziesiat km) zeby ograniczyc ilosc geometri postanowilem zrobic calosc na zasadzie klocków (tiles) tak jak opisalem wczesniej(region + tekstura ułożone wzdłuż osi drogi). Jako ze trasa jest długa i jest kila węzłów komunikacyjnych "klocki" nie są wszędzie identyczne (zatoczki, zwrotki, przystanki, skrzyzowania itp). Dodam jeszcze ze trasa bedzie 3D (wzniesienia, waidukty). Czy sposob ktory wymysllem wydaje wam sie dobry? czy lepiej jakos inaczej?
  12. Nie to nie to na 1 planie jest ten sam region z ta sama tekstura reszta to kopie rozlozone po splainie (z 20 km ;p) w ktorym miejscu trasy nie stane w dalszym planie jest rozmazane jak wyzej. mam wylaczone motion blury i dofy. Efekt taki sam na kamerce v ray jak i renderowanie z viewportu.
  13. Witam problem z teksturkami. http://pokazywarka.pl/qm70h1/ 1. Nie wiem dlaczego droga caly czas sie rozmywa (v ray, mental), sa to regiony z tekstura (3000x1000) ulozone wzdloz osi drogi (spacing tools). 2 i 3 w miejscach stykania i lekiego nachodzenia na siebie obiektow powstaje nieprzyjemny szum. Czy jest mozliwosc zniwelowania go bez edycji modelu. ewentualnie jak uzyc spacing tools (albo innej funkcji) zeby rozmiesicc regiony wzdluz splaina tak zeby idealnie do siebie pasowaly?
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy