Khar Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Witam, dostalem model terenu 3d pod projektowaa droge w pliku dng (microstation). Satka jest wygenerowana jako przestrzennie polaczone polilinie (w trojkaty). po importach exportach (microstation-->cad-->max) siatka trafila do maxa jako szereg pojedynczych pustych polygonow (polilinie w ksztalcie trojkata) Następnie przekształciłem wszytko na poly i połączyłem. Praca nad tym plikiem stala sie znosna lecz pozostaly "puste" polygony i rozne inne niedociagniecia. Jak na zalaczonym obrazku: http://pokazywarka.pl/gl6rml/ I tarez pytanie, jak to szybko i sprawnie poprawic? Ewentulanie jak inaczej przejsc z siatki pojedynczych polygonow na bryle modelu bez problemow opisanyhc powyzej. pozdrawiam.
mkeruj Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 "Puste" możesz zaznaczyć borderem (3) i CTRL+A a potem CAP Niedociągnięcia w plikach z Cada to standard.
PICsell Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Z tym CTR+A uważaj bo może wyjść coś nie spodziewanego, a później człowiek się dziwi że maxa wywala. Możesz też pousuwać niepotrzebne triangle skryptem. http://inhuman.ogoportal.net/portal/repository/IN_tools-detriangulator.mcr
Khar Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 (edited) Jak zaznaczam borderem to sie okazuje ze ten poly faktycznie jest pusty i scianki boczne naleza do poly obok i niechca sie z "capowac". Zasadniczo przydala by sie taka opcja zeby wyciagnac werzcholki i na podstwaie ich jeszcze raz utworzyc siatke. Ktos moze wie jak moznaby cos takiego zrobic? EDIT: Capowanie borderem dziala wczesniej cos mialem skopane. thx mkeruj Edited November 25, 2009 by Khar
Khar Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 Normalne ok. W pliku cadowskim niema facow to siatka polilin.
Recommended Posts