Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam problem z teksturkami.

 

http://pokazywarka.pl/qm70h1/

 

 

1. Nie wiem dlaczego droga caly czas sie rozmywa (v ray, mental), sa to regiony z tekstura (3000x1000) ulozone wzdloz osi drogi (spacing tools).

 

2 i 3 w miejscach stykania i lekiego nachodzenia na siebie obiektow powstaje nieprzyjemny szum. Czy jest mozliwosc zniwelowania go bez edycji modelu.

ewentualnie jak uzyc spacing tools (albo innej funkcji) zeby rozmiesicc regiony wzdluz splaina tak zeby idealnie do siebie pasowaly?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie to nie to na 1 planie jest ten sam region z ta sama tekstura reszta to kopie rozlozone po splainie (z 20 km ;p) w ktorym miejscu trasy nie stane w dalszym planie jest rozmazane jak wyzej. mam wylaczone motion blury i dofy. Efekt taki sam na kamerce v ray jak i renderowanie z viewportu.

Napisano

sprawdź w ustawieniach textury czy nie masz włączonego blura w zależności od odległości od kamery albo czy nie jest to zrobione falloffem.

 

IMHO nie widać tu potrzeby modelowania poprzez rozmieszczenie geometrii wzdłuz splinea. Lepiej użyj loft (compound objects) albo modelowania poly.

 

Tego "szumu" raczej się nie pozbędziesz - tam geometria nakłada się na siebie.

  • Confused 1
Napisano

co do textury to nie wiem,

 

a co do szumu to jak się nakładają na siebie facey to jest tak jak silverfox napisał. Najlepiej troszkę cofnąć jednego facea i bedzię ok

Napisano

Dzieki Silverfox faktycznie blur byl automatycznie wlaczony.

Co do modelingu. mam do zrobienia trase (kilkadziesiat km) zeby ograniczyc ilosc geometri postanowilem zrobic calosc na zasadzie klocków (tiles) tak jak opisalem wczesniej(region + tekstura ułożone wzdłuż osi drogi). Jako ze trasa jest długa i jest kila węzłów komunikacyjnych "klocki" nie są wszędzie identyczne (zatoczki, zwrotki, przystanki, skrzyzowania itp). Dodam jeszcze ze trasa bedzie 3D (wzniesienia, waidukty). Czy sposob ktory wymysllem wydaje wam sie dobry? czy lepiej jakos inaczej?

Napisano

Khar

nie ma sprawy zawsze możesz kliknąć w serduszko ;)

OMG - kilkadziesiąt km? no ładnie. Co to ma finalnie być?

Ja bym chyba użył loft i na to Edit poly aby dodać zatoczki i inne dodatki.

Napisano

Seducho klikniete ;] a ma to byc modernizacja Dk - 8 przy ostrowie mazowieckim. No dobra ale jak pozniej w to wrysowac pasy ruchu, przjecia dla pieszych itp itd ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności