Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam... czy może mi ktoś wyjaśnić ?...zrobiłem animacje lecącego orła, ale jeszcze bez tekstury. Przystąpiłem do tutoriala uvw ale tam, gościu pokazuje na podzielonym na segmenty modelu jakiejś kreatury. Ja mam model ptaka w całości. ( bez użycia modyfikatora symmetry )Czy mam go podzielić na elementy? Nie da rady rozłożyć jego mapy jako całości? jeśli tak to jak? Co mam uczynić? Załączam foto ptaka. Chętnie pogadam na jakimś komunikatorze.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz zaznaczyć polygony dowolne, nadać im mapowanie uvw albo unwrapować tylko te polygony. To znaczy tak jakbyś dzielił ptaka na podelemnty, ale tylko wirtualnie - w edytorze uvw. Żeby zmienić położenie grupy polygonów może być konieczne użycie funkcji break - żeby nie przeciągać wspólnych vertexów dla poly których nie ruszasz.

Napisano

nie musisz dzielić na elementy. Możesz zaznaczać poszczególne polygony (np. sam dziób) i nadać im numer ID(w edit poly), później unwrap i każdy obszar zmapować osobno. Na przyszłość radze robić mapowanie przed rigowaniem.

Napisano

Może jakiś link... jestem wzrokowcem ;) w każdym razie ostatnią podpowiedź chyba zakumam.. Mnustwo jest tutoriali ..ale ciężko dopasować mi coś.. może jakiś homo? w końcu ten sam stwórca... dziękuję w każdym razie.

Napisano

funkcja "pelt maping", zaznaczasz sobie od punktu do punktu i powstaje ci "seam". Dzieki seam'om dzielisz tylko siatke uvw bez rodzielania samego modelu. Jak dziala dokladnie pelt, to akurat znajdziesz pod F1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności