Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam... czy może mi ktoś wyjaśnić ?...zrobiłem animacje lecącego orła, ale jeszcze bez tekstury. Przystąpiłem do tutoriala uvw ale tam, gościu pokazuje na podzielonym na segmenty modelu jakiejś kreatury. Ja mam model ptaka w całości. ( bez użycia modyfikatora symmetry )Czy mam go podzielić na elementy? Nie da rady rozłożyć jego mapy jako całości? jeśli tak to jak? Co mam uczynić? Załączam foto ptaka. Chętnie pogadam na jakimś komunikatorze.

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Możesz zaznaczyć polygony dowolne, nadać im mapowanie uvw albo unwrapować tylko te polygony. To znaczy tak jakbyś dzielił ptaka na podelemnty, ale tylko wirtualnie - w edytorze uvw. Żeby zmienić położenie grupy polygonów może być konieczne użycie funkcji break - żeby nie przeciągać wspólnych vertexów dla poly których nie ruszasz.

Posted

nie musisz dzielić na elementy. Możesz zaznaczać poszczególne polygony (np. sam dziób) i nadać im numer ID(w edit poly), później unwrap i każdy obszar zmapować osobno. Na przyszłość radze robić mapowanie przed rigowaniem.

Posted

Może jakiś link... jestem wzrokowcem ;) w każdym razie ostatnią podpowiedź chyba zakumam.. Mnustwo jest tutoriali ..ale ciężko dopasować mi coś.. może jakiś homo? w końcu ten sam stwórca... dziękuję w każdym razie.

Posted

funkcja "pelt maping", zaznaczasz sobie od punktu do punktu i powstaje ci "seam". Dzieki seam'om dzielisz tylko siatke uvw bez rodzielania samego modelu. Jak dziala dokladnie pelt, to akurat znajdziesz pod F1.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy