Napisano 19 Listopad 200915 l Witam... czy może mi ktoś wyjaśnić ?...zrobiłem animacje lecącego orła, ale jeszcze bez tekstury. Przystąpiłem do tutoriala uvw ale tam, gościu pokazuje na podzielonym na segmenty modelu jakiejś kreatury. Ja mam model ptaka w całości. ( bez użycia modyfikatora symmetry )Czy mam go podzielić na elementy? Nie da rady rozłożyć jego mapy jako całości? jeśli tak to jak? Co mam uczynić? Załączam foto ptaka. Chętnie pogadam na jakimś komunikatorze.
Napisano 19 Listopad 200915 l Możesz zaznaczyć polygony dowolne, nadać im mapowanie uvw albo unwrapować tylko te polygony. To znaczy tak jakbyś dzielił ptaka na podelemnty, ale tylko wirtualnie - w edytorze uvw. Żeby zmienić położenie grupy polygonów może być konieczne użycie funkcji break - żeby nie przeciągać wspólnych vertexów dla poly których nie ruszasz.
Napisano 19 Listopad 200915 l nie musisz dzielić na elementy. Możesz zaznaczać poszczególne polygony (np. sam dziób) i nadać im numer ID(w edit poly), później unwrap i każdy obszar zmapować osobno. Na przyszłość radze robić mapowanie przed rigowaniem.
Napisano 19 Listopad 200915 l Autor Może jakiś link... jestem wzrokowcem ;) w każdym razie ostatnią podpowiedź chyba zakumam.. Mnustwo jest tutoriali ..ale ciężko dopasować mi coś.. może jakiś homo? w końcu ten sam stwórca... dziękuję w każdym razie.
Napisano 19 Listopad 200915 l to "dzielenie" o którym wspominasz przyspiesza jedynie selekcję fragmentów modelu i organizuje pracę.
Napisano 20 Listopad 200915 l funkcja "pelt maping", zaznaczasz sobie od punktu do punktu i powstaje ci "seam". Dzieki seam'om dzielisz tylko siatke uvw bez rodzielania samego modelu. Jak dziala dokladnie pelt, to akurat znajdziesz pod F1.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto