Napisano 21 Listopad 200915 l Moje pierwsze probu wizualki pomieszczenia. 3dsmax + Vray . Całosc bez postprodukcji. Bede bardzo wdzieczny za wszystkie pomocne rady. Pozdrawiam
Napisano 21 Listopad 200915 l Jeśli chciałeś uzyskać rozmyte odbicia na podłodze, uwzględnij to że nie jest to tylko bump map, bo ten odpowiada jedynie za zniekształcenia odbić i imitację nierówności powierzchni. Ustaw glossy na 0.9, zobacz co będzie. Resztą zajmiemy sie, jak to zrobisz , bo masz słaby AA, przepalenia, materiały ;)
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor Wiem ze to glupie pytanie bo tu jest masa do poprawy ale co jeszcze poprawic oprocz zmiany glossy na o,9? :) Dzieki za pomoc :)
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor Wstawiam wiz. po zmianie gloossy na 0.9. zmniejszylem takze troche bumping in refl.
Napisano 21 Listopad 200915 l ładnie i trafnie pojąłeś wskazówkę. pokaż teraz jak nastawileś Global Illumination vRayowy. W celu kolejnych wskazówek oczywiście. BTW: ograniczaj bałagan, edytuj posty. Zamiast dwóch postów jednocześnie.
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor Ah przepraszam. A jak wstawic jpg. z kompa by nie zakladac nowego watku? po przez edycje? z gory dzieki z pomoc
Napisano 21 Listopad 200915 l imageshack>upload>po uploadzie kopiuj linki - link typu hotlink for forums 1 i wciskaj je na posta. Obeznaj sie w miarę ze sposobem uzytkowania funkcji forum ;) szybsza & prostsza alternatywa: www.tinypic.com Edytowane 21 Listopad 200915 l przez Camel
Napisano 21 Listopad 200915 l ło kurcze... Rozwiń irradiance map i light cache i wrzucaj obrazki bezposrednio na forum, będzie latwiej. są do tego specjalne linki ze znacznikiami w rodzaju . Te się wkleja. zalecam prosty www.tinypic.com juz drugi raz :p
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor Sorki Stary za wtopy ale sie tu dopiero ogarniam. co do ustawien Vray chce sie przyznac ze pomagal mi w nich kumpel ktory zna sie na rzeczy duzo bardziej niz ja. Dlugo szukalem jakiejs pomocy by sam sie z tym zapoznac jednak brak czasu i czasem zbyt dobrej znajomosci angielskiego troche mnie przybil :( Jednak nie poddam sie. Jesli masz jakies fajne informacje badz znasz miejsce gdzie mozna sie dowiedziec o mozliwosciach ustawiania vray bede Tobie dozgonnie wdzieczny :)
Napisano 21 Listopad 200915 l masz małą rozdzielczość wizek, dlatego LC wystarczy Ci na 400 ustawić; IRR podkręć HSph na 60, Interpolation samples na 35, spróbuj co będzie po takiej strzelance. Do angielskiego się możesz się w miarę możliwości przyłożyć. Tu mówią po polsku, więc się nie martw. edit: o IRR mówie dlatego, że można zminimalizować powstawanie plam na renderze i poprawić jakość cieniowania, tzn. shading. No, to jeden z elementów relizmu w vRay . Przykładem są ciemne obszary w miejscach, gdzie światło nie ma juz zbytniego dostępu np cien prosto pod statuetką (między modelem a podłogą) albo we wnętrzu rękawa od marynarki (noszę ją aktualnie :D) coraz ciemniej, ciemniej :) IRR odpowiada też za ogólnie GI, czyli światło sie odbija i rozprasza więc to i shading to i odbite światło . Taki kawałek teorii. Jeśli dobrze mówię. Edytowane 21 Listopad 200915 l przez Camel
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor Skocze na chwile do kiosku po fajki bo mnie to juz skreca bez papierosa i brb :) THX M8
Napisano 21 Listopad 200915 l Przestaw preset IRR na High, ale nie sugeruję że tak zawsze ma być. Tak dla próby. Chodzi o to żeby na możliwie najprostszym takim jak Medium możliwe było jeszcze podkręcenie IRR w optymaln sposób między jakością a czasem liczenia. BTW: to nie gg :) więc nie mów że skaczesz po faję :p >> cierpliwości z postowaniem xD
Napisano 21 Listopad 200915 l Coś Ci się mapowanie rozleciało, na spadnie paneli ogólnie pokój wygląda fajnie dużo detalu, tylko telewizor strasznie odstaje od reszty, wygląda jak zwykły box z napisem SONY, popracuj nad tym. "(...)BTW: to nie gg :) więc nie mów że skaczesz po faję :p >> cierpliwości z postowaniem xD(...)" i kto to mówi ;p
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor To BoX z napisem SAMSUNG :)) A tak powaznie to powalcze jeszcze z nim :) Tylko wredny max sie wywala co jakis czas i juz nie mam gdzie glowa walic :)
Napisano 21 Listopad 200915 l faktycznie shading już lepszy. A jak masz ustawiony image sampler? Irr masz na high, to hsphere daj na 80 teraz a interpolation 40 (ale najpierw pokaż po samym tylko hsphere subdivs) to zasugeruję czy z interpolation tak czy nie. Drewno: sampling zwiększ do 12. Jeśli pokażesz ustawienia image samplera, pomówimy o materiałach i ustawieniach rendera. Cienie: Pokaż vRay Lighta, czy masz tam włączone store with irradiance map czy nie, ze względu ze gdyby tak, to nie ma potrzeby miec włączonego, dlatego że vRayLight w ten sposób może utworzyć niedokładne cienie (te padające dosłownie z modelu na sciane) [pytam dla pewności] Ile masz ramu skoro Ci maks wywala BTW: do wątku zajrzę jutro bo uciekam :) Edytowane 21 Listopad 200915 l przez Camel
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor A Ramu tylko 4Gb... teraz planuje 8Gb. ale procek marny 2.66 Tylko Duo :( i Grafa 8800 GT Pozdrawiam Edytowane 21 Listopad 200915 l przez Drakainnen
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor Detal z mojej wiz. Metal cos sie wali ale i tak chcialem wam pokazac. Pozdrawiam
Napisano 21 Listopad 200915 l Autor I jeszcze jeden Detalik... duzo jeszcze do poprawki i licze ze mi pomozecie :) Pozdrawiam Cieplo.
Napisano 21 Listopad 200915 l A Ramu tylko 4Gb... teraz planuje 8Gb. ale procek marny 2.66 Tylko Duo :( i Grafa 8800 GT Pozdrawiam Dla ciebie procek marny?? Ja jade z 3,2 i to jedno rdzeniowy hehe :D i 2gb ramu :), z takim sprzetem jak masz to mozesz duzo wyciagnac :) wystarczy jeszcze troche umiejetnosci :) Powodzenia :)
Napisano 21 Listopad 200915 l ile ludzi juz narzekało ze na duo i 4gb nic nie da sie wyciagnac.. teraz pisze wypracowanie a wiec jutro czyli niedziela oczywiscie, doradze dalej
Napisano 22 Listopad 200915 l dlaczego tak mocny vRayLight, 250 aż? Adaptive DMC - zostawmy to, git, teraz przejdź do zakładki Settings i tam pokaz mi screena od ustawien DMC samplera. Określ dokładnie sytuację w jakiej wywala Ci się 3ds Max, ponieważ zbytnio tego nie rozumiem , masz 3,25 giga (tak widzi XP 32bit) to powinno Ci troche wystarczać :)
Napisano 22 Listopad 200915 l Autor System jest 64 bitowy. A wywala np. przy przesuwaniu kamery albo jakimkolwiek ruchu. Jestem prawie pewny ze to wina za duze ilosci "Faces" niektore modele do tego pomieszczenia robilem wczesniej jako mniej doswiadczony i napchalem tam siatek. staram sie je odchudzic ale nie jest latwo. obecnie mam 1238573 Faceow (mam nadzieje ze poprawnie napisalem. Zmniejsze Light i zobacze jak bedzie.
Napisano 22 Listopad 200915 l adaptive amount strzel 0,8 ; noise threshold na 0,006 i spróbujmy jak wyjdzie na odbiciach
Napisano 22 Listopad 200915 l Autor ok juz puszczam wstawie jeszcze w miedzyczasie to :) Inny detalik to jeszcze bez powyzszych zmian
Napisano 22 Listopad 200915 l dalej: na podłodze i na niewyrobionym metalu sampling podkrec z 8 do 16 a nastepnie: w dmc sampler settings noise threshold na 0,005.
Napisano 22 Listopad 200915 l Autor Wersja z poprawionym mapowaniem i troszke mocniejsze cieplejsze swiatlo.
Napisano 22 Listopad 200915 l Autor Te o ktorych mowiles. "na podłodze i na niewyrobionym metalu sampling podkrec z 8 do 16 a nastepnie: w dmc sampler settings noise threshold na 0,005."
Napisano 22 Listopad 200915 l Autor Rozumiem ze przez Sumpling masz na mysli Subdivs materialow. Chyba ze sie myle ;/
Napisano 22 Listopad 200915 l tak, ja sie pomylilem jasne subdivs materiałów :) daj teraz na drewno 24 i metal ok? :)
Napisano 22 Listopad 200915 l Autor Kurcze dalej nie widze roznicy.... moze przydal by sie detal ze zblizenia albo wieksza rozdzielka
Napisano 22 Listopad 200915 l EDIT: Nie nie! Jest różnica. Najwidoczniej rozdzielczość obazka masz małą i nie wszystko widac. A na jakiej pracujesz w 3ds Max? Edytowane 22 Listopad 200915 l przez Camel
Napisano 22 Listopad 200915 l Autor mam wrazenie ze teraz sie zrobilo wieksze ziarno taka lekka pixeloza,
Napisano 22 Listopad 200915 l Zrobiłem edit posta... i nie zdążyłem.. Co Ty teraz ustawiłeś? Omg.. EDIT: Nie wiem kiedy jeszcze będe.. :( znajde czas, to bede radzil dalej. Edytowane 22 Listopad 200915 l przez Camel
Napisano 15 Grudzień 200915 l kontynuujmy temat wnętrza Drakainnen; pierwsze pytanie z "drugiego" rzędu: dlaczego vRay lighty nastawiłeś aż 250?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto