Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 Moje pierwsze probu wizualki pomieszczenia. 3dsmax + Vray . Całosc bez postprodukcji. Bede bardzo wdzieczny za wszystkie pomocne rady. Pozdrawiam
Camel Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 Jeśli chciałeś uzyskać rozmyte odbicia na podłodze, uwzględnij to że nie jest to tylko bump map, bo ten odpowiada jedynie za zniekształcenia odbić i imitację nierówności powierzchni. Ustaw glossy na 0.9, zobacz co będzie. Resztą zajmiemy sie, jak to zrobisz , bo masz słaby AA, przepalenia, materiały ;)
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 Wiem ze to glupie pytanie bo tu jest masa do poprawy ale co jeszcze poprawic oprocz zmiany glossy na o,9? :) Dzieki za pomoc :)
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 Wstawiam wiz. po zmianie gloossy na 0.9. zmniejszylem takze troche bumping in refl.
Camel Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 ładnie i trafnie pojąłeś wskazówkę. pokaż teraz jak nastawileś Global Illumination vRayowy. W celu kolejnych wskazówek oczywiście. BTW: ograniczaj bałagan, edytuj posty. Zamiast dwóch postów jednocześnie.
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 Ah przepraszam. A jak wstawic jpg. z kompa by nie zakladac nowego watku? po przez edycje? z gory dzieki z pomoc
Camel Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 (edytowane) imageshack>upload>po uploadzie kopiuj linki - link typu hotlink for forums 1 i wciskaj je na posta. Obeznaj sie w miarę ze sposobem uzytkowania funkcji forum ;) szybsza & prostsza alternatywa: www.tinypic.com Edytowane 21 Listopad 2009 przez Camel
Camel Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 ło kurcze... Rozwiń irradiance map i light cache i wrzucaj obrazki bezposrednio na forum, będzie latwiej. są do tego specjalne linki ze znacznikiami w rodzaju . Te się wkleja. zalecam prosty www.tinypic.com juz drugi raz :p
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 Sorki Stary za wtopy ale sie tu dopiero ogarniam. co do ustawien Vray chce sie przyznac ze pomagal mi w nich kumpel ktory zna sie na rzeczy duzo bardziej niz ja. Dlugo szukalem jakiejs pomocy by sam sie z tym zapoznac jednak brak czasu i czasem zbyt dobrej znajomosci angielskiego troche mnie przybil :( Jednak nie poddam sie. Jesli masz jakies fajne informacje badz znasz miejsce gdzie mozna sie dowiedziec o mozliwosciach ustawiania vray bede Tobie dozgonnie wdzieczny :)
Camel Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 (edytowane) masz małą rozdzielczość wizek, dlatego LC wystarczy Ci na 400 ustawić; IRR podkręć HSph na 60, Interpolation samples na 35, spróbuj co będzie po takiej strzelance. Do angielskiego się możesz się w miarę możliwości przyłożyć. Tu mówią po polsku, więc się nie martw. edit: o IRR mówie dlatego, że można zminimalizować powstawanie plam na renderze i poprawić jakość cieniowania, tzn. shading. No, to jeden z elementów relizmu w vRay . Przykładem są ciemne obszary w miejscach, gdzie światło nie ma juz zbytniego dostępu np cien prosto pod statuetką (między modelem a podłogą) albo we wnętrzu rękawa od marynarki (noszę ją aktualnie :D) coraz ciemniej, ciemniej :) IRR odpowiada też za ogólnie GI, czyli światło sie odbija i rozprasza więc to i shading to i odbite światło . Taki kawałek teorii. Jeśli dobrze mówię. Edytowane 21 Listopad 2009 przez Camel
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 Skocze na chwile do kiosku po fajki bo mnie to juz skreca bez papierosa i brb :) THX M8
Camel Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 Przestaw preset IRR na High, ale nie sugeruję że tak zawsze ma być. Tak dla próby. Chodzi o to żeby na możliwie najprostszym takim jak Medium możliwe było jeszcze podkręcenie IRR w optymaln sposób między jakością a czasem liczenia. BTW: to nie gg :) więc nie mów że skaczesz po faję :p >> cierpliwości z postowaniem xD
indian Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 Coś Ci się mapowanie rozleciało, na spadnie paneli ogólnie pokój wygląda fajnie dużo detalu, tylko telewizor strasznie odstaje od reszty, wygląda jak zwykły box z napisem SONY, popracuj nad tym. "(...)BTW: to nie gg :) więc nie mów że skaczesz po faję :p >> cierpliwości z postowaniem xD(...)" i kto to mówi ;p
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 To BoX z napisem SAMSUNG :)) A tak powaznie to powalcze jeszcze z nim :) Tylko wredny max sie wywala co jakis czas i juz nie mam gdzie glowa walic :)
Camel Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 (edytowane) faktycznie shading już lepszy. A jak masz ustawiony image sampler? Irr masz na high, to hsphere daj na 80 teraz a interpolation 40 (ale najpierw pokaż po samym tylko hsphere subdivs) to zasugeruję czy z interpolation tak czy nie. Drewno: sampling zwiększ do 12. Jeśli pokażesz ustawienia image samplera, pomówimy o materiałach i ustawieniach rendera. Cienie: Pokaż vRay Lighta, czy masz tam włączone store with irradiance map czy nie, ze względu ze gdyby tak, to nie ma potrzeby miec włączonego, dlatego że vRayLight w ten sposób może utworzyć niedokładne cienie (te padające dosłownie z modelu na sciane) [pytam dla pewności] Ile masz ramu skoro Ci maks wywala BTW: do wątku zajrzę jutro bo uciekam :) Edytowane 21 Listopad 2009 przez Camel
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 (edytowane) A Ramu tylko 4Gb... teraz planuje 8Gb. ale procek marny 2.66 Tylko Duo :( i Grafa 8800 GT Pozdrawiam Edytowane 21 Listopad 2009 przez Drakainnen
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 Detal z mojej wiz. Metal cos sie wali ale i tak chcialem wam pokazac. Pozdrawiam
Drakainnen Napisano 21 Listopad 2009 Autor Napisano 21 Listopad 2009 I jeszcze jeden Detalik... duzo jeszcze do poprawki i licze ze mi pomozecie :) Pozdrawiam Cieplo.
aknochaco Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 A Ramu tylko 4Gb... teraz planuje 8Gb. ale procek marny 2.66 Tylko Duo :( i Grafa 8800 GT Pozdrawiam Dla ciebie procek marny?? Ja jade z 3,2 i to jedno rdzeniowy hehe :D i 2gb ramu :), z takim sprzetem jak masz to mozesz duzo wyciagnac :) wystarczy jeszcze troche umiejetnosci :) Powodzenia :)
Camel Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 ile ludzi juz narzekało ze na duo i 4gb nic nie da sie wyciagnac.. teraz pisze wypracowanie a wiec jutro czyli niedziela oczywiscie, doradze dalej
Camel Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 dlaczego tak mocny vRayLight, 250 aż? Adaptive DMC - zostawmy to, git, teraz przejdź do zakładki Settings i tam pokaz mi screena od ustawien DMC samplera. Określ dokładnie sytuację w jakiej wywala Ci się 3ds Max, ponieważ zbytnio tego nie rozumiem , masz 3,25 giga (tak widzi XP 32bit) to powinno Ci troche wystarczać :) 1
Drakainnen Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 System jest 64 bitowy. A wywala np. przy przesuwaniu kamery albo jakimkolwiek ruchu. Jestem prawie pewny ze to wina za duze ilosci "Faces" niektore modele do tego pomieszczenia robilem wczesniej jako mniej doswiadczony i napchalem tam siatek. staram sie je odchudzic ale nie jest latwo. obecnie mam 1238573 Faceow (mam nadzieje ze poprawnie napisalem. Zmniejsze Light i zobacze jak bedzie.
Camel Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 adaptive amount strzel 0,8 ; noise threshold na 0,006 i spróbujmy jak wyjdzie na odbiciach
Drakainnen Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 ok juz puszczam wstawie jeszcze w miedzyczasie to :) Inny detalik to jeszcze bez powyzszych zmian
Drakainnen Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 Juz gotowe po wprowadzeniu zmian.
indian Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 popraw w końcu te mapowanie spadku, bo wygląda to fatalnie(podłoga)
Camel Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 dalej: na podłodze i na niewyrobionym metalu sampling podkrec z 8 do 16 a nastepnie: w dmc sampler settings noise threshold na 0,005.
Drakainnen Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 Wersja z poprawionym mapowaniem i troszke mocniejsze cieplejsze swiatlo.
Camel Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 nie widze nic.. jakie poprawki konkretnie dałeś?
Drakainnen Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 Te o ktorych mowiles. "na podłodze i na niewyrobionym metalu sampling podkrec z 8 do 16 a nastepnie: w dmc sampler settings noise threshold na 0,005."
Drakainnen Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 Rozumiem ze przez Sumpling masz na mysli Subdivs materialow. Chyba ze sie myle ;/
Camel Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 tak, ja sie pomylilem jasne subdivs materiałów :) daj teraz na drewno 24 i metal ok? :)
Drakainnen Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 Kurcze dalej nie widze roznicy.... moze przydal by sie detal ze zblizenia albo wieksza rozdzielka
Camel Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 (edytowane) EDIT: Nie nie! Jest różnica. Najwidoczniej rozdzielczość obazka masz małą i nie wszystko widac. A na jakiej pracujesz w 3ds Max? Edytowane 22 Listopad 2009 przez Camel
Drakainnen Napisano 22 Listopad 2009 Autor Napisano 22 Listopad 2009 mam wrazenie ze teraz sie zrobilo wieksze ziarno taka lekka pixeloza,
Camel Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 (edytowane) Zrobiłem edit posta... i nie zdążyłem.. Co Ty teraz ustawiłeś? Omg.. EDIT: Nie wiem kiedy jeszcze będe.. :( znajde czas, to bede radzil dalej. Edytowane 22 Listopad 2009 przez Camel
Camel Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 kontynuujmy temat wnętrza Drakainnen; pierwsze pytanie z "drugiego" rzędu: dlaczego vRay lighty nastawiłeś aż 250?
aknochaco Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 Bo może ma jakąś dużą skale ustawioną i pewnie dlatego :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się