cucsoniuss Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 Witam, chciałbym osiągnąć taki efekt. Chodzi mi głównie o mapowanie gdyż gdy robię spherical mapping w UVW Mapping tekstura mi się rozjeżdża w górnej i dolnej części kuli. Jak zrobić żeby wszędzie było "równo"?
Gość Gosc Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 odpowiem krotko, nie da sie tak w sposob ciagly zamapowac kuli zeby nie bylo znieksztalcen jedyne co ci zostaje to geosfera i face map, wtedy kazda tarcza ma swoj wlasny kawalek textury o identycznej powierzchni i bez znieksztalcenia... oczywiscie te kawalki niekoniecznie sie lacza ze soba, mozna zygzakowato je polaczyc w cos takiego jak "obierek" z jablka czy pomaranczy, ale to juz nie to samo co plaska textura :D
kannu Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 serwus :) akurat w przypadku takiego obiektu, możesz przygotować mapowanie dla pojedynczego polygona i dac w opcjach mapowania : face. pozdrawiam i życzę powodzenia :) http://www.kannu3d.com/ Łukasz Kowalik 3D
PICsell Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 Albo metoda dość karkołomna - unwrap i mapa a la globus. Oczywiście najłatwiej/najlepiej zrobić to tak jak w postach wyżej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się