cucsoniuss Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Witam, chciałbym osiągnąć taki efekt. Chodzi mi głównie o mapowanie gdyż gdy robię spherical mapping w UVW Mapping tekstura mi się rozjeżdża w górnej i dolnej części kuli. Jak zrobić żeby wszędzie było "równo"?
Guest Gosc Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 odpowiem krotko, nie da sie tak w sposob ciagly zamapowac kuli zeby nie bylo znieksztalcen jedyne co ci zostaje to geosfera i face map, wtedy kazda tarcza ma swoj wlasny kawalek textury o identycznej powierzchni i bez znieksztalcenia... oczywiscie te kawalki niekoniecznie sie lacza ze soba, mozna zygzakowato je polaczyc w cos takiego jak "obierek" z jablka czy pomaranczy, ale to juz nie to samo co plaska textura :D
kannu Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 serwus :) akurat w przypadku takiego obiektu, możesz przygotować mapowanie dla pojedynczego polygona i dac w opcjach mapowania : face. pozdrawiam i życzę powodzenia :) http://www.kannu3d.com/ Łukasz Kowalik 3D
PICsell Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Albo metoda dość karkołomna - unwrap i mapa a la globus. Oczywiście najłatwiej/najlepiej zrobić to tak jak w postach wyżej.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now