Napisano 22 Listopad 200915 l Witam, chciałbym osiągnąć taki efekt. Chodzi mi głównie o mapowanie gdyż gdy robię spherical mapping w UVW Mapping tekstura mi się rozjeżdża w górnej i dolnej części kuli. Jak zrobić żeby wszędzie było "równo"?
Napisano 23 Listopad 200915 l odpowiem krotko, nie da sie tak w sposob ciagly zamapowac kuli zeby nie bylo znieksztalcen jedyne co ci zostaje to geosfera i face map, wtedy kazda tarcza ma swoj wlasny kawalek textury o identycznej powierzchni i bez znieksztalcenia... oczywiscie te kawalki niekoniecznie sie lacza ze soba, mozna zygzakowato je polaczyc w cos takiego jak "obierek" z jablka czy pomaranczy, ale to juz nie to samo co plaska textura :D
Napisano 23 Listopad 200915 l serwus :) akurat w przypadku takiego obiektu, możesz przygotować mapowanie dla pojedynczego polygona i dac w opcjach mapowania : face. pozdrawiam i życzę powodzenia :) http://www.kannu3d.com/ Łukasz Kowalik 3D
Napisano 23 Listopad 200915 l Albo metoda dość karkołomna - unwrap i mapa a la globus. Oczywiście najłatwiej/najlepiej zrobić to tak jak w postach wyżej.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto