Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, chciałbym osiągnąć taki efekt. Chodzi mi głównie o mapowanie gdyż gdy robię spherical mapping w UVW Mapping tekstura mi się rozjeżdża w górnej i dolnej części kuli. Jak zrobić żeby wszędzie było "równo"?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

odpowiem krotko, nie da sie tak w sposob ciagly zamapowac kuli zeby nie bylo znieksztalcen

 

jedyne co ci zostaje to geosfera i face map, wtedy kazda tarcza ma swoj wlasny kawalek textury o

identycznej powierzchni i bez znieksztalcenia... oczywiscie te kawalki niekoniecznie sie lacza ze soba,

mozna zygzakowato je polaczyc w cos takiego jak "obierek" z jablka czy pomaranczy, ale to juz

nie to samo co plaska textura :D

Napisano

serwus :)

akurat w przypadku takiego obiektu, możesz przygotować mapowanie dla pojedynczego polygona i dac w opcjach mapowania : face.

 

pozdrawiam i życzę powodzenia :)

 

http://www.kannu3d.com/ Łukasz Kowalik 3D

Napisano

Albo metoda dość karkołomna - unwrap i mapa a la globus.

Oczywiście najłatwiej/najlepiej zrobić to tak jak w postach wyżej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności