etam Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 (edited) Witam, To mój pierwszy od początku do końca model (koncept, siatka itd) - brakuje co prawda jeszcze flaczków robota ale dorobię je chyba w trakcie rigowania, którym chciałbym się teraz zająć (dlatego niektóre elementy wiszą w powietrzu :) Model zrobilem w Blenderze ( Render yafaray+nody+ps(autocolor)) Mam problem z szyja - wymodelowałem ja z arrayem przypiętym do krzywej ale jak to w Blendku bywa zawsze się coś skręci. Stąd mam pytanie co z tym zrobić - użyłem obu metod: W edit mode, wybierasz wszystkie punkty krzywej. Dodajesz hook (ctrl h), new empty. Wychodzisz z edit mode, i wybierając tylko krzywą (hook nie może być oznaczony) obracasz naokoło różnych osi aż zwichrowania znikną. Później jeszcze można kliknąć Apply przy hook modifier. Inną możliwością jest wybrać poszkodowane punkty krzywej, wcisnąć T, i machać myszką naokoło. ale 1. nie ma takiego modyfikatora jak hook 2. ja robiłem szyje poprzez nie bevel tylko arraya 3. jak kręcę w edit mode (po wciśnięciu T) obraca się również to skręcenie którego się chce pozbyć załączam obrazek Edited November 24, 2009 by etam
etam Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 Wrzucam rendery do drugiego posta bo mi się miniaturka wątka podmienia w dziwny sposób :) widok z tylu i problem ze skreconą szyją
Mulholland Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Przyjemny robocik. Tylko właściwie nie ma stóp, "pracujących" ciekawe jak będzie chodził. Oczko z Odysei... :)
etam Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 (edited) Odyseja, Terminator ... Hehe czerwone oko to klasyka - nie mogłem sobie tego odmówić :) Co do poruszania - faktycznie, najpierw był pomysł jak ma w ogóle wszystko wyglądać. Dopiero potem zacząłem się zastanawiać, jak ma się to faktycznie poruszać. Robot ma skakać poprzez odrzut (stad te dysze na plecach) a nogi tslużą jako amortyzatory podczas opadania - stąd stopa i piszczel są rozsuwane w pionie ( nie widać tego jeszcze na renderach bo są złożone ). Wie ktoś co z tą szyją zrobić ??? pozdr Edited November 25, 2009 by etam
Zylak Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 podoba mi sie concept szyje próbowałbym zrobić od początku mniej więcej w taki sposób: (model 1 segmentu + połączenie i powielić to po ścieżce - kształt wygiętej szyi) - mam nadzieje, że wiesz o czym mówi, robiłem coś podobnego w 3ds maxie, nie pamiętam czy ta metoda zadziałała, ale na pewno mi się udało. Mam nadzieje, że i Tobie to zadziała. Powodzenia i pozdrawiam
etam Posted December 2, 2009 Author Posted December 2, 2009 podoba mi sie concept szyje próbowałbym zrobić od początku mniej więcej w taki sposób: (model 1 segmentu + połączenie i powielić to po ścieżce - kształt wygiętej szyi) dzieki za info - tak wlasnie zrobilem i rendery powyzej to właśnie efekt tego zabiegu w Blenderze. Trochę odpuściłem ten problem bo teraz go riguje (uczę się rigować :) i jak przyjdzie kolej na szyje to i tak trzeba będzie ja inaczej zrobić. Tak czy inaczej skręcanie się elementów wyciąganych po ścieżce to jakaś tragedia w Blenderze. pozdr
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now