Napisano 29 Listopad 200915 l Chciałbym uzyskać efekt (animacje, korzystając z klatek kluczowych) obracania klocka (obiektu) według jednaj krawędzi a następnie innej. Umiem obrócić obiekt według krawędzi poprzez zmianę punktu obrotu (center cursor) jednak nie wiem jak zapisać ten obrót na stałe w animacji obiektu, problem polega na tym że gdy zmieniam po raz drugi środek obrotu by wykonać drugi obrót ten pierwszy się przemieszcza. Przy tworzeniu klatek kluczowych zapisuje (Loc i Rot)
Napisano 29 Listopad 200915 l Nie wiem czy da się to tak zrobić, ale ja spróbowałbym skorzystać z constraina "child of" i przyparentować klocek do dwóch obiektów, na dwóch różnych krawędziach. Wtedy powinieneś mieć możliwość obracania klocka, raz względem jednego, a raz względem drugiego obiektu. edit: sprawdziłem na szybko i u mnie to działa. Tzn. dwa null'e na różnych krawędziach sześcianu. Sześcian ma constraint "Child of" do obiektu1 i do obiektu2. Przy influence pierwszego na 1 a drugiego na 0, sześcian obraca się względem obiektu1. Przy influence na 1 i 1 obraca się względem drugiego. pozdrawiam, Mariusz Edytowane 29 Listopad 200915 l przez mariusz_maciag
Napisano 30 Listopad 200915 l Dzięki mariusz_maciag, tak faktycznie mogę obracać obiekt według innego obiektu, jednak nie wiem jak to połączyć z animacją. Gdy zmieniam influence zapamiętana animacja przestaje działać (klatki kluczowe) Chciałbym uzyskać efekt przewracającej się z boku na bok kostki.
Napisano 1 Grudzień 200915 l To może jednak zanimować to ręcznie ? Jeśli potrzebujesz tylko toczącą się kostkę. Masz blenda w załączniku - pewnie można zrobić z tego akcje by toczenie trwało tylko ileśtam klatek a potem je przerwać i robić coś innego. pozdrawiam, Mariusz
Napisano 4 Grudzień 200915 l można też za pomocą parentów w parentach :) ale przy dłuższej animacji może to byc pracochłonne
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto