Guest seemerlin Posted November 29, 2009 Posted November 29, 2009 Chciałbym uzyskać efekt (animacje, korzystając z klatek kluczowych) obracania klocka (obiektu) według jednaj krawędzi a następnie innej. Umiem obrócić obiekt według krawędzi poprzez zmianę punktu obrotu (center cursor) jednak nie wiem jak zapisać ten obrót na stałe w animacji obiektu, problem polega na tym że gdy zmieniam po raz drugi środek obrotu by wykonać drugi obrót ten pierwszy się przemieszcza. Przy tworzeniu klatek kluczowych zapisuje (Loc i Rot)
mariusz_maciag Posted November 29, 2009 Posted November 29, 2009 (edited) Nie wiem czy da się to tak zrobić, ale ja spróbowałbym skorzystać z constraina "child of" i przyparentować klocek do dwóch obiektów, na dwóch różnych krawędziach. Wtedy powinieneś mieć możliwość obracania klocka, raz względem jednego, a raz względem drugiego obiektu. edit: sprawdziłem na szybko i u mnie to działa. Tzn. dwa null'e na różnych krawędziach sześcianu. Sześcian ma constraint "Child of" do obiektu1 i do obiektu2. Przy influence pierwszego na 1 a drugiego na 0, sześcian obraca się względem obiektu1. Przy influence na 1 i 1 obraca się względem drugiego. pozdrawiam, Mariusz Edited November 29, 2009 by mariusz_maciag
Guest seemerlin Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Dzięki mariusz_maciag, tak faktycznie mogę obracać obiekt według innego obiektu, jednak nie wiem jak to połączyć z animacją. Gdy zmieniam influence zapamiętana animacja przestaje działać (klatki kluczowe) Chciałbym uzyskać efekt przewracającej się z boku na bok kostki.
mariusz_maciag Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 To może jednak zanimować to ręcznie ? Jeśli potrzebujesz tylko toczącą się kostkę. Masz blenda w załączniku - pewnie można zrobić z tego akcje by toczenie trwało tylko ileśtam klatek a potem je przerwać i robić coś innego. pozdrawiam, Mariusz
Guest seemerlin Posted December 3, 2009 Posted December 3, 2009 Dziękuje za blenda, animacje zrobię ręcznie. Pozdrawiam
szczuro Posted December 4, 2009 Posted December 4, 2009 można też za pomocą parentów w parentach :) ale przy dłuższej animacji może to byc pracochłonne
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now