Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ratunku klient zażyczył sobie aby w altanie ogrodowej wolnostojącej była jedna połać scienna po której ma spływać woda tak jak by sie przelewała rynna na całej długości ściany.Dodam ze altanka nie posiada ścian jako takowych ot poprostu dach na kolumnach z kominkiem wewnetrzym stojacym w połaci jednej ze ścian. Podpowiedzcie jak to zrobić z takim patentem jeszcze nie miałem do czynienia. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi ( plan wrzucę jak go tylko dostanę )

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej, wydaje mi się że jesteś na dobrej drodze. O ile ta woda nie spływa po szybie, mógłbyś zeformować tego plejna - pofałdować trochę jak zaslonę okienną z braku lepszego porównania. Oczywiście tylko trochę. Mapa której używasz do znieksztalcenia tej szyby jest trochę sztuczna, przydało by się więcej małych detali, pionowych linii. Mógłbyś też zrobić mapę przeźroczystości, która pokazalaby że woda nie płynie nieprzerwanie w tym samym tempie w każdym miejscu.

 

(tak jak tutaj)

http://thewe.cc/thewei/_/images_1/us/wall_of_water.jpe

 

To akurat nie jest chyba prawdziwa woda, ale kumasz o co chodzi ;]

http://www.hudsonphoto.com/images/Water%20Wall.jpg

 

To też szyba, ale na górze masz mniej więcej taki efekt jaki chesz. A raczej jaki ja myślę że chcesz ;]

http://www.davidharbersundials.co.uk/images/water/water_wall.jpg

http://www.davidharbersundials.com/images/water/wall.jpg

 

Tu są dobre przykłady

http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/2a/5c/28/water-wall.jpg

http://prelectur.stanford.edu/lecturers/lin/images/View-A10.jpg

 

Ogólnie jak widać na tych fotkach mapa musi pokazywać że ta ściana wody składa się z wąskich, pionowych stróżek. Możesz taką pionową mapę zrobić np w otoszopie - render->fibers czy coś takiego, albo rozciągnąć w pionie jakąkolwiek normalną czarnobiałą mapę. Zblenduj delikatnie z kilkoma innymi i zmieniaj tak dlugo aż uzyskasz naturalny efekt.

 

Możesz taką mapę wsadzić w bumpa, displace'a, Glossiness. Zależy co będzie dawać lepsze rezultaty przy Twojej mapie. Ja bym ją wsadził w bumpa, na lekko nieregularnym plejnie i jakąś jej wersję odpowiednio zmodyfikowaną do glossiness.

Napisano

Dzieki za podpowiedzi, musze sie przyznać ze najpierw zrobiłem wode przy pomocy PFsource ale wyszło strasznie kijowo niby woda spływała ale było widać każda kropelkę, no i w trzech wnękach po założeniu takiej wody komp mi sie zaczął dusić. Niestety to jest woda spływająca po szybie i tak musi być to co widać to są dwa boksy jeden ma materiał szkła a na drugim zastosowałem materiał wody do której ta szyba jest wetknięta. Porady się posłucham i zaraz coś sprubuje z tego zrobić. Dzięki

Napisano

spoko, możesz mieć tą wodę na modelu szyby. Wtedy używasz mapy w bumpie/displace i jednocześnie jako maski, która pokazuje gdzie do shadera szyby ma zostać dołożony shader wody. Nie wiem jak Ci będzie wygodniej.

Napisano (edytowane)

Zrobiłem mam nadzieję że wyszło dla wiadomości upierdliwych krzak i drzewo i auto pochodzą z kolekcji ever. Tekstury,model altany, ścian wodnych, mebli (model na bazie zdjęć) sa własne ;)

Edytowane przez wooky73
Napisano

Zdagdzam sie z przedmówcą że ze środka lepiej wygląda ( na szczęscie produkt juz został zatwierdzony przez szefa ) poprawki będe robił dla własnej satysfakcji, właśnie siedzę nad nocnym renderem jak coś wymodzę to wrzucę :)

Napisano

Przydał by się też displacement kostki brukowej i wogóle lepsza i lepiej położona tekstura dla niej. Widać miejsce gdzie łączą się dwa powtórzenia tekstury. No i identyczne krzaczki ustawione obok siebie w tej samej pozycji wyglądają dosyć matriksowo. Ogólnie jakbyś podrasował materialy i oświetlenie to mógłbys z tej sceny wycisnąć duużo dużo więcej.

Napisano

Dzieki za podpowiedzi jak tylko bedę miał czas to zrobię ten projekt na cacuś ( na razie poprawiłem panoramę, dach i rynnę i teksturowanie kostki - klientowi i tak głównie chodziło o zobaczeniu altany w 3d bo totalnie nie posiada wyobraźni a wymuskanie robie dla swojej satysfakcji i poprawienia umiejętności ;) ). Hihi co do ostatniego sposobu to by mi się nie tylko trawa ale i kolorystyka poprawiła :D

Napisano

wooky marnujesz się, chłopie. Takie coś nie zasługuje na wizualizację :) Już pierwsza wersja była za dobra na taki obiekt:) Ściągnąłbyś sobie z googla jakiś "Falling water house" albo coś w ten deseń, do trenowania :)

Napisano (edytowane)

No cóż własnie sie spaliłem jak cegła ;). Ale co można zrobić jak przychodzi szef i zadaje ci potchwytliwe pytanie "zrobisz coś z tym" to raczej człowiek ma mały wybór. Może niedługo bede robił dziwaczna architekturę firma podłapała chatę 500m samej podstawy styl afrykański ( i nie mówie tu o dużej lepiance ). Ale plany które widziałem to poprostu będzie koszmar architektoniczny ;). A mógłbyś podać jakieś śtrony z planami architektonicznymi takich hausów bo ja w gruncie rzeczy lubię modelować i sobie bym mógł naprawdę poćwiczyć.

Edytowane przez wooky73

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności