Napisano 3 Grudzień 200915 l Pytanie pewnie dla więksości śmieszne... A może nie... :) Gdzie przebiega granica? Kiedy mówimy o sculptingu, a kiedy o modelowaniu? Tylko jeśli ktoś już się pokusi o odpowiedź to prosiłbym nie pisać o "matematyczne odwzorowanie..." i takie tam ;)
Napisano 3 Grudzień 200915 l Jak malujesz brushem po meshu, który ma zdecydoanie za dużo poly jak na swój wygląd to jest sculpt.Służy do tego Zbrush, Mudbox, 3dCoat i podobne. Jak przestawiasz wierzchołki myszką i używasz na nich modyfikatorów to jest modeling.
Napisano 13 Grudzień 200915 l Gdzie przebiega granica? Moze nigdzie. Co powiesz o game-arcie, ktory jest (mowiac o ideale) oszczedna, czysta siatka, a nalozona jest na niego normal-mapa - czyli zwykle sculpt wlasnie. Jedyna roznica dla mnie: modelling uwzglednia takie rzeczy jak efekty przezroczystosci (np, dodatkowe scianki pod teksture wlosow), a sculpting pozwala jedynie tworzyc 'skonczone', fizycznie poprawne formy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto