Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie pewnie dla więksości śmieszne... A może nie... :) Gdzie przebiega granica? Kiedy mówimy o sculptingu, a kiedy o modelowaniu? Tylko jeśli ktoś już się pokusi o odpowiedź to prosiłbym nie pisać o "matematyczne odwzorowanie..." i takie tam ;)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak malujesz brushem po meshu, który ma zdecydoanie za dużo poly jak na swój wygląd to jest sculpt.Służy do tego Zbrush, Mudbox, 3dCoat i podobne.

Jak przestawiasz wierzchołki myszką i używasz na nich modyfikatorów to jest modeling.

Napisano

Gdzie przebiega granica? Moze nigdzie. Co powiesz o game-arcie, ktory jest (mowiac o ideale) oszczedna, czysta siatka, a nalozona jest na niego normal-mapa - czyli zwykle sculpt wlasnie. Jedyna roznica dla mnie: modelling uwzglednia takie rzeczy jak efekty przezroczystosci (np, dodatkowe scianki pod teksture wlosow), a sculpting pozwala jedynie tworzyc 'skonczone', fizycznie poprawne formy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności