pretorianstalker Napisano 3 Grudzień 2009 Share Napisano 3 Grudzień 2009 Pytanie pewnie dla więksości śmieszne... A może nie... :) Gdzie przebiega granica? Kiedy mówimy o sculptingu, a kiedy o modelowaniu? Tylko jeśli ktoś już się pokusi o odpowiedź to prosiłbym nie pisać o "matematyczne odwzorowanie..." i takie tam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 3 Grudzień 2009 Share Napisano 3 Grudzień 2009 Jak malujesz brushem po meshu, który ma zdecydoanie za dużo poly jak na swój wygląd to jest sculpt.Służy do tego Zbrush, Mudbox, 3dCoat i podobne. Jak przestawiasz wierzchołki myszką i używasz na nich modyfikatorów to jest modeling. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muody Napisano 13 Grudzień 2009 Share Napisano 13 Grudzień 2009 Gdzie przebiega granica? Moze nigdzie. Co powiesz o game-arcie, ktory jest (mowiac o ideale) oszczedna, czysta siatka, a nalozona jest na niego normal-mapa - czyli zwykle sculpt wlasnie. Jedyna roznica dla mnie: modelling uwzglednia takie rzeczy jak efekty przezroczystosci (np, dodatkowe scianki pod teksture wlosow), a sculpting pozwala jedynie tworzyc 'skonczone', fizycznie poprawne formy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się