panda Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 Witam Wszystkich!Nie wiem czy piszę w dobrym miejscu. Dziś znalazłam to forum i się zarejestrowałam. Widzę, że nikt tu nie pyta o porady... więc jak to post nie na miejscu to wybaczcie... Błagam, doradzcie mi jakies 'łatwe', efektowne materiały dla nieskomplikowanego modelu koncepcji urbanistycznej. Budynki są boxami, jest teren i jezioro. Próbowałam już paru opcji ale wychodzi taka szarzyzna... Myśle, że fajnie by wyglądał taki lekko przezroczysty, jasny materiał z zarysowanymi konturami. Ktoś wie jak to uzyskać? Albo macie jakieś inne propozycje? Dzięki z góry! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 Sprecyzuj pytanie, łatwe i nie skomplikowane, ale ładne. No myślę ze tu nie tylko problemem jest materiał a raczej cale oświetlenie jeżeli wspominasz o szarzyźnie. A tak poza tym może pokaz co zrobiłaś i jak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 (edytowane) chodzi ci pewno o coś takiego: (projekt: Zaha Hadid - Zorrozaurre Masterplan For Bilbao) biały (względnie można pokombinować z override GI o ile to Vray), woda - polecam jakąś z vraymaterials.de, i niebieski z lekkim odbiciem / przezroczystością. Co tu tłumaczyć? Odpal 3d studio czy tam w czym to chcesz renderować i popróbuj. Na koniec troche photoshopa i gotowe. wszystko zależy od tego jak hcpiter napisał - jakie oświetlenie będziesz miała. Jak pokażesz na jakim jesteś etapie, będzie można coś doradzić. Edytowane 4 Grudzień 2009 przez Loki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panda Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2009 Zrobilam model w autocadzie i file link menagerem zlinkowalam. Dodalam jedynie daylight i sun no i pare materialoww 3d maxie... robie w Mentalray.. Takie obrazki co wkleil Loki to marzenie... Niestety chodzi mi tez o czas bo za 2 dni mam oddanie:/ wiec za bardzo nie mam czasu zeby sie pobawic... Acha, mam jeszcze jedno pytanie-dlaczego jak odswiezam moj link to znikaja wszystkie materialy z modelu? Glupio mi wklejac tutaj taki badziew... no coz... kazdy kiedys zaczynal, no nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 No za wesoło to nie ma, niestety a jeszcze tylko 2 dni. Render który pokazałaś jest niewyraźny przede wszystkim, możne lepiej na szybko przeczytaj kilka tutoriali na temat oświetlania w MR`u lub Vray`u osobiście polecam tego drugiego, szybciej będzie ci otrzymać taki efekt, który podał Loki tym bardziej ze nie jest to w cale takie trudne. Oświetlenie z GI dodatkowo spot lub direct bo widać mocniejsze cienie i to wszystko. Materiały białe i gdzie nie gdzie woda z drzewami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panda Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2009 ale mnie pocieszyles hcpiter... chyba nie mam vraya... pracuje w szkole a tu jest tylko mray. przynajmniej tak mi sie wydaje... nie wiem do konca jaka jest roznica bo dopiero zaczynam... probuje zmienic te paskudna wode. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 To jeżeli robisz wodę to tutaj masz tutorial do MR`a chociaż jest on do max`a 7 i jego MR`a (omiń punkty odnośnie kaustyki bo raczej ci się tutaj nie przyda) http://www.max3d.pl/tut.php?id=232 Tutaj SWRSC pisze coś o GI http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 I jeszcze jeden z bogatszych tekstów na temat MR`a, oświetlenia itp w kilku częściach http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22&pg=32 Powinno wystarczyć na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panda Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2009 dzieki! cos z tym spobuje zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekG Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 której wesji maxa używasz? jeśli jednej z ostatnich to materiał typu arch&design ma całkiem zgrabny preset wody...powinien w zupełności wystarczyć... co do oświetlenia to powinien ci wystarczyć daylight system..tylko w miejsca sun i sky odpowiednio wrzuć mr sun i mr sky... aa..co do znikania materiałów..to w opcjach linkowania musisz odznaczyć opcję updatowania materiałów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panda Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2009 Dzieki za wszystkie odpowiedzi! Jestescie super!:) Wywalczylam cos takiego, nadal jest szarzyzna ale juz lepiej... Moze podratuje cienkopisem jak zdaze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekG Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 no i zaczyna wyglądać :) cienkopis to może być fajny pomysł... aaa jakbyś chciała konturami się pobawić to tutaj jest po krótce opisane.. http://area.autodesk.com/blogs/eddie/technique_3_using_ambient_occlusion_and_contours_in_mental_ray_to_create_npr_s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panda Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2009 Dzieki maciekG za fajnego linka! Na pewno skorzystam- jak nie teraz to przy innym projekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się