ptaszek Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 (edytowane) Hej 1. Czy to dobry rig dla biodra i barku? 2. A co do orientacji.. czy wszystkie jointy powinny byc zorinetowane jak osie ukladu? tzn zakladam oczywiscie ze jak kosc idzie po skosie to odpowiednio musi byc obrocona orientacja, ale generalnie tam w ktora os X to X przy jointach, Y dla Y itd? Czy wolna amerykanka? 3. Czy combine'owac elementy wszystkie (pazury, dziob) i pozniej bind skin, czy Jako odzielne obiekty bindowac? Edytowane 5 Grudzień 2009 przez ptaszek
asblaze Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 1. Klasyczny... nada się. 2. Jak dla mnie ... ok . ważne tylko, żeby kolejność gimbali jointów dobrze ustawić. 3. Jak Ci wygodniej, z doświadczenia wiem ,ze skinuje się lepiej jednolitą siatkę, niż podzieloną na elementy, nawet w ramach jednego obiektu:)
Kroopson Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 2. A co do orientacji.. czy wszystkie jointy powinny byc zorinetowane jak osie ukladu? tzn zakladam oczywiscie ze jak kosc idzie po skosie to odpowiednio musi byc obrocona orientacja, ale generalnie tam w ktora os X to X przy jointach, Y dla Y itd? Czy wolna amerykanka? No nie do końca bo od tego czasami sporo zależy jak np będą się kości rotować w dłuższym łańcuchu etc. Najlepiej trzymać się zasady że lokalna oś obrotu X zawsze wskazuje na pierwszego child'a tejże kości (chociaż i od tej reguły są wyjątki)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się