Napisano 5 Grudzień 200915 l Hej 1. Czy to dobry rig dla biodra i barku? 2. A co do orientacji.. czy wszystkie jointy powinny byc zorinetowane jak osie ukladu? tzn zakladam oczywiscie ze jak kosc idzie po skosie to odpowiednio musi byc obrocona orientacja, ale generalnie tam w ktora os X to X przy jointach, Y dla Y itd? Czy wolna amerykanka? 3. Czy combine'owac elementy wszystkie (pazury, dziob) i pozniej bind skin, czy Jako odzielne obiekty bindowac? Edytowane 5 Grudzień 200915 l przez ptaszek
Napisano 6 Grudzień 200915 l 1. Klasyczny... nada się. 2. Jak dla mnie ... ok . ważne tylko, żeby kolejność gimbali jointów dobrze ustawić. 3. Jak Ci wygodniej, z doświadczenia wiem ,ze skinuje się lepiej jednolitą siatkę, niż podzieloną na elementy, nawet w ramach jednego obiektu:)
Napisano 6 Grudzień 200915 l 2. A co do orientacji.. czy wszystkie jointy powinny byc zorinetowane jak osie ukladu? tzn zakladam oczywiscie ze jak kosc idzie po skosie to odpowiednio musi byc obrocona orientacja, ale generalnie tam w ktora os X to X przy jointach, Y dla Y itd? Czy wolna amerykanka? No nie do końca bo od tego czasami sporo zależy jak np będą się kości rotować w dłuższym łańcuchu etc. Najlepiej trzymać się zasady że lokalna oś obrotu X zawsze wskazuje na pierwszego child'a tejże kości (chociaż i od tej reguły są wyjątki)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto