Skocz do zawartości

Wybuch stonki - JOB


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grievous
Napisano

Cześć

 

Czy ktoś mi może powiedzieć, patrząc na to albo widział może jakieś kulisy powstawania filmu Job jak zrobiona jest ta animacja?:):)

 

 

Jeżeli cała sceneria to wizualizacja to szacun dla tego kto ją zrobił :)

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

aaa, ten słynny wybuch pustego sklepu.

BTW - w złym dziale pytasz. Tu są prace i komentarze - poproś moda o przeniesienie wątku.

 

1. Stawiasz aparat przed dowolnym sklepem.

2. Robisz zdjęcie.

2a. Opcjonalnie robisz jeszcze jedno zdjęcie.

2b. Zapamiętujesz/zapisujesz Ogniskową z jaką robiłeś zdjęcie - obliczasz orientacyjną odległość od aparatu do sklepu oraz wysokość obiektu.

3. Wracasz do domu.

4. Kopiujesz zdjęcie.

4a. Odłączając aparat koniecznie użyj opcji "bezpieczne usuwanie sprzętu".

5. Uruchamiasz Program do edycji zdjęć.

6. Modyfikujesz zdjęcie tak, aby Logotyp ze zdjęcia nie łamał praw autorskich i jednocześnie dawał skojarzenie z pierwowzorem. Przy okazji usuwasz niebo.

7. Zapisujesz obrazek jako "mój_sklep.png".

8. uruchamiasz dowolny program do grafiki 3D który umożliwia: modelowanie, mapowanie, oświetlanie, animację kamery, dynamikę typu Reactor, tworzenie cząsteczek (opcjonalnie).

9. Mając swoje zdjęcie sklepu w tle viewportu perspektywicznego/kamery, modelujesz sklep tak aby zgadzał się ze zdjęciem.

10. na tym etapie musisz dopasować ogniskową kamery3D do ogniskowej aparatu kiedy robiłeś zdjęcie. Ważnym elementem może okazać się skala sceny, najlepiej będzie modelować obiekty w skali 1:1.

11. Kiedy obiekty są już wymodelowane - te które będą się ruszać, których 3d-owość jest konieczna, mapujesz je tak aby z perspektywy kamery wszystkie tekstury siedziały na swoich miejscach. Ważnym obiektem będzie podłoże.

12. Opcjonalnie - palisz papierosa.

13. Animujesz papierek przemieszczający się pod wpływem wiatru tuż nad powierzchnią podłoża. Uprzednio modelując do i teksturując - opcjonalnie można poszukać gotowych papierków w internecie - google.

14. Animujesz wybuch, zaczynając od momentu eksplozji, kończąc na upadających częściach zniszczonego budynku. Warto poszukać w takich wypadkach referencji w postaci filmików -

- należy jednak pamiętać aby nie przesadzić z efektem. Kluczowy będzie tu Timing, sposób poruszania się odłamków, skala zniszczeń, oddziaływanie na otoczenie, światło, podmuch itp.

15. Oświetlasz scenę aby uzyskać takie samo natężenie cieni i światła jak w oryginalnym zdjęciu - kierunek światła będzie pierwszą rzeczą jaką chcesz ustalić.

16. Cząsteczki - odłamki, ogień, dym. najlepiej zrobić je w scenie 3d z uwzględnieniem geometrii.

17. Rendering - koniecznie do pojedynczych klatek zapisanych w formacie który zawiera informacje o kanale Alfa. Część rzeczy warto renderować do osobnych ujęć - np. same cząsteczki+Alpha, same odłamki/papierki, Cienie dla całej sceny itp.

18. Uruchom dowolny program do Compositingu - tutaj zaczyna się najlepsza część zabawy, więc najpierw palisz papierosa (opcjonalnie).

19. Importujesz wszystkie ujęcia, twoją wersję zdjęcia sklepu, informacje o ruchu kamery3D (opcjonalne) + jakieś ujęcie nieba z widocznymi drzewami.

20. Umieszczasz ujęcia kolejno nad sobą - tło, sklep, elementy 3d, cząsteczki (ogień, dym) - jeśli to konieczne, zmieniasz opcje mieszania warstw i regulujesz barwy poszczególnych warstw w celu uzyskania realizmu.

21. Dodatkowo możesz sfilmować upadający wózek sklepowy - koniecznie na jednolitym tle, które będziesz w stanie usunąć z całego ujęcia, np. zielone tło.

22. Dodajesz ujęcie z wózkiem - koniecznie w taki sposób aby podłoże w które uderza wózek znajdowało się gdzieś poza kadrem - dzięki czemu nie musisz integrować wózka z gotowym podłożem. Warto tez dopasować odpowiednio poziomy kolorów wózka, aby nadać ujęciu choć odrobinę realizmu.

23-40. Efekty Dźwiękowe (?) - nie mam pojęcia jak to zrobić.

41. Jeszcze jeden papieros - w oczekiwaniu na komentarze na forum po zapostowaniu swojego dzieła.

 

pozdrawiam.

Edytowane przez sly
Gość Grievous
Napisano

sly - dzięki wielki, ale w przesadne szczegóły wchodzić nie musiałeś - umiem korzystać troche z maxa, ale poprostu sie zastanawiałem, czy sklep i parking to też 3d, czy właśnie wlepione tło.

 

A co do logo sklepu moj drogi to sie mylisz, musi być w 3d, bo po wybuchu spada do środka sklepu :)

 

A ja tam bym powiedział że wynajeli Pierdonke, zmienili baner, wturlali 6 kilo trotylu i bum xD hehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności