Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na początku wspomnę, że nie mogłem znaleźć lepszego tytułu :) Do rzeczy. Myślałem, nad rozbudową domowego sprzętu w trochę innym kierunku. Powiedzcie mi proszę czy to dobre rozwiązanie. Chciałbym zakupić powiedzmy 4 płyty główne na których pracowałyby procesory (byłoby nieźle gdyby to były z serii i7 - ponoć specjalnie przystosowane do renderingów) ale równie dobrze mogłyby to być Core 2 Duo, powiedzmy po 2 Gb Ramu dla każdej płyty, I wiadomo podstawowe komponenty żeby w ogóle można to było uruchomić, podłączyć to wszystko do sieci i z komputera Matki wysyłać renderingi do tych kompów które rozłożyłyby sobie rendering pomiędzy siebie i dzięki temu w miarę rozsądnym kosztem uzyskać całkiem sporo mocy obliczeniowej. W jednym programie widziałem, że profesjonalne studia rozwiązują podobnie potrzeby na moc obliczeniową. Co o tym sądzicie ?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Takie cos nazywa sie renderfarma. Na necie jest wiele poradnikow jak cos takiego zrobic. Zastanawiam sie tylko co Ty bedziesz na niej liczyl?:) To dosc spory wydatek, chyba ze naprawde nie masz co zrobic z kasa. Jesli jednak nie bedziesz renderowal cinematikow do Warcrafta to moze lepiej skorzystac z uslug odpowiednich firm, ktore za kase renderuja sceny... Wszystko kwestia pieniedzy...

Edytowane przez Stalker
Napisano

Otóż, niedawno, kiedy musiałem zrobić krótką animację prezentującą moją szkołę w 3D, użyłem daylight, kilka podstawowych drzewek (3ds max) szkoła, była niewielkim budynkiem ze sporą ilością okien... animacja miała niby minutę, a renderowałem ją kilka dni, ujęcie po ujęciu i w sumie musiałem zrezygnować z tego daylight i użyłem zwykłego omni. Efekt wyszeł marny a ja nie miałem więcej czasu na poprawki, stąd zainteresowanie takim rozwiązeniem. Obecnie chciałbym postawic wymagania dla sprzetu na poziomie, przykładowo stworzenia osiedla z wieloma domkami, roślinnością i dziennym światłem i cieniami. Więc opłaca się na takim poziomie inwestować w taką renderfarmę, nawet jeśłi na początek byłby to jeden dodatkowy komputer...czy lepiej uzbroić sprzęt do projektowania? Chciałbym tylko wiedzieć czy to jest duży skok w przyspieszeniu renderingu?

Napisano

Wiesz, jeden dodatkowy komp, specjalnie do renderingu to juz raczej standart, jesli chodzi o grafikow "zawodowych". W takim rozwiazaniu chodzi nie tylko o szybszy render ale i o wygode pracy. Na jednym kompie cos sie caly czas liczy, a na drugim mozesz spokojnie pracowac nad innymi projektami, bez dodatkowych obciazen W takim przypadku wzrost wydajnosci jest duzy. Pytanie tylko czy finansowo Ci sie to oplaci, bo koszt zestawu na i7 czy innym xeonie niski nie jest. Czy Ci sie zwroci w jakims sensownym czasie. Bo jesli nie robisz nic komercyjnego i nie masz napietych deadlineow to lepiej ta kase zainwestowac w cos innego a rendery zostawiac na noc.

Napisano

Taką farmę trzeba co 2 lata upgradeować, więc koszt jest bez sensu. Lepiej nauczyć się optymalizować sceny i zrozumieć, że animacje tyle się renderują.

Napisano

Wybaczcie długi czas bez odpowiedzi (święta, wyjazd za granice). Sens całej "renderfarmy" opierałby się głównie na zwiększeniu mocy przy renderingach testowych. Zastanawiałem się nad tym głównie z powodu projektu na osiedle domków jednorodzinnych, gdzie musiałem postawić kilka, w miarę realistycznych drzewek i ok. 60 domów o średnim poziomie detali. Musiałem zastąpić drzewka marnymi makietami, gdyż max po długim czasie w końcu wypluł błąd "out of memory" i oczywiście chodzi o RAM, ale przy testowaniu sceny do finalnego renderingu, oczekiwanie na render kilka minut jest naprawdę denerwujące...to naprawdę demotywuje do eksperymentowania z efektami i podnoszenia umiejętności, jeśli komputer.."nie wyrabia" . Chciałem zastosować rendering rozproszony (max ma program wbudowany do renderingu sieciowego, nie pamiętam nazwy) i chciałem zastosować właśnie ten program i zastanawiam się jak bardzo podniosłaby się wydajność przy renderingach testowych i przy okazji taka farma spełniałaby faktycznie funkcje jednostki która cały czas liczy poprzednie animacje...

 

i jeszcze odpowiedź do dac77 ... upgrade co 2 lata nie byłby dla mnie czymś strasznym, bo bardzo chciałbym wciągnąć się w temat animacji, tylko ciągle mój komputer ....nie daje mi tych możliwości a pieniądze w błoto nie będą wyrzucane...

Napisano
powiedzmy po 2 Gb Ramu dla każdej płyty
Jeśli teraz pracujesz na czymś podobnym to zapomnij o robieniu osiedli z realistycznymi drzewami. X maszyn z taką ilością pamięci też sobie nie poradzi. Dużo RAMu (6, 8, 16 GB) i system 64 bitowy to podstawa przy takich produkcjach. Do tego, jak wspomniał dac77, optymalizuj sceny - np. konwertując powtarzające się obiekty do proxy, obniżając ustawienia materiałów/AA podczas testów, etc.
Napisano

Arev, odpowiedział właśnie częściowo na moje pytanie, ale zadam je w całości. Sprawiłem sobie prezent i zakupiłem nową grafike i wzmocniłem zasilacz. I chciałbym zapytać, jaka konfiguracja obu sprzętów byłaby najlepsza. Poczytałem, że do samych renderingów najlepszy jest XP 32bit (mogę mieć nieaktualne informacje, nie wiem czy ktoś robił już takie testy na 7-emce) Czyli automatycznie ramu mogę tam dopchnąć do 3 GB bodajże, natomiast komputer do projektowania chciałbym wyposażyć właśnie w 7-emkę i ramu ile obecnie fundusz pozwoli. Prosiłbym o wszelkie poprawki co do mojego pomysłu.

Napisano

Niek nie odp jeszcze, więc tylko napisze, że XP 32Bit to porażka przy takich pracach. Max 3GB ramu a to dzisiaj nic przy realistycznych renderingach.. zwłąszcza osiedli z wieloma domkami i roślinami. Wszystko na 7demce 64bit i spokój..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności