bartuo Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Witam Wymodelowałem koła od parowozu. Chcę je teraz połączyć wiązarem (zielona linia na załączniku), poziomym elementem podłączonym do każdego z kół mimośrodowo. Jak to teraz zlinkować, żeby wiązar chodził poziomo przy kręceniu się koła? Bo robię tak. Wstawiam punkt w miejscu łączenia koła z wiązarem. Linkuję go do koła. Potem linkuję wiązar do punktu. Po obróceniu kołem wiązar też się obraca, ale nie POZIOMO. tu poległem. Wystarczy zlinkować wiązar z jednym kołem,a drugiemy skopiować animację z pierwszego. I druga sprawa. Gdy chcę coś obrócić wględem pinktu, to ustawiam piwot wg tego punktu, i jest ok. Ale gdy próbuję takie rotate zrobić przy włączonym Automate key, to nie da się. Możn ato jakoś włączyć. Z góry dziękuję za pomoc. Bartek K.
asblaze Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Tylko bonesy i IK na nich. Kość linkujesz do jednego koła, a jej IK do drugiego. Musisz tylko równo kółkami kręcić:)
bartuo Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 Zrobiłem to tak. Na pierwszym kole wstawiłem punkt01 i zlinkowałem go do koła01. To samo na drugim - punkt 02. Wstawiłem kość dokładnie w punkcie01 i zlinkowałem ją z nim. Dałem kości LookAT na punkt 02. Działa. Czy nie wyważam otwartych drzwi? Bo nie wiem co to IK. Pozdr Bartek
asblaze Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Tak też może być. IK mniej obciążą system niż constraint. Jak nie wiesz co to, to poczytaj o Inverse Kinematic.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się